Gå til innhold

Forskjell på Meguiars påføringspads


Newenergy

Recommended Posts

Newenergy

Heisann!

Fra før av har jeg noen gule Meguiars påføringspads. Da jeg kjøpte NXT Tech Wax 2.0, fulgte det med en lilla en. Den virker mykere enn de gule. Er det slik at de gule ikke bør brukes til påføring av voks? De virker på en måte ganske stive, men er jo helt glatte likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essiek

Jeg bruker de små gule fra MG til eksosstusser. De får ikke røre lakken ellers på biler jeg tar. Jeg bruker der de røde fra ScandicShine / Autobahn-Bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forstått det slik at den lilla er lilla (i dette tilfellet) for å passe designmessig med resten av NXT2.0 pakken. Jeg merker ikke særlig forskjell mellom dem, etter noen vask..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newenergy

Jeg bruker de små gule fra MG til eksosstusser. De får ikke røre lakken ellers på biler jeg tar. Jeg bruker der de røde fra ScandicShine / Autobahn-Bilpleie

Okei, så de er på en måte for "harde"?

Kunne du linket meg de du bruker? Fant ikke på sidene du nevnte... ( er ikke spesielt god til å lete nei ;) )

Jeg hadde forstått det slik at den lilla er lilla (i dette tilfellet) for å passe designmessig med resten av NXT2.0 pakken. Jeg merker ikke særlig forskjell mellom dem, etter noen vask..

Hehe, ja det kan jeg godt tenke meg. Syns bare den virker en del mykere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

Jeg har brukt de gule MG til mine to biler og ikke merket noe negativt med de. Billige er de også..

Essiek: Bruker du de ikke pga at de riper lakken? Jeg er ikke erfaren på noen måte så kan jo godt være de riper..Nå har jeg også bare brukt de på hard Audi lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newenergy

Jeg bruker også disse røde og er knallfornøyd med de.

Finner Her!

Der ja!! Mange takk :D

Fant plutselig ut at jeg trengte fler påføringsputer. Kanskje det er slike jeg må bestille da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Angående riping av lakk, har brukt de gule på masse biler (inkl Mazda og Toyota med myk lakk), og de riper ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Angående riping av lakk, har brukt de gule på masse biler (inkl Mazda og Toyota med myk lakk), og de riper ikke..

X2

Men de har en "skummel sveisekant" som kan virke litt "farlig", men det har vel de røde fra SS også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2

Men de har en "skummel sveisekant" som kan virke litt "farlig", men det har vel de røde fra SS også?

Nei, de røde fra SS/autobahn-bilpleie har ikke "sveisekant" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

de røde fra SS er vannvittig store. fine å holde i, men passer liksom ikke like godt nede i krukka.

denna sveisekanten som mange nevner er jo på SV sine pader også. mange som har de som favoritt, men ikke sier noe om denna kanten. så fort det er snakk om de gule så blir det nevnt.

som en sier her. ser ikke på det som noe problem med den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Sikkert verdens mest solgte applicatorpad, og hadde den kanten laget riper, så hadde det sikkert blitt ordnet opp i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de røde fra SS er vannvittig store. fine å holde i, men passer liksom ikke like godt nede i krukka.

denna sveisekanten som mange nevner er jo på SV sine pader også. mange som har de som favoritt, men ikke sier noe om denna kanten. så fort det er snakk om de gule så blir det nevnt.

som en sier her. ser ikke på det som noe problem med den kanten.

Enig der, tror nok at veisekanten til MG får mere medfart her inne på forumet fordi det er MG og ikke SV sin..

Brukte MG sin gule på carinaen til dama, og fikk ikke riper eller no i den dur der.. Dette var ekstremt myk lakk også, rød hex og limeprime laget hologrammer som bare det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essiek

Jeg har brukt de gule MG til mine to biler og ikke merket noe negativt med de. Billige er de også..

Essiek: Bruker du de ikke pga at de riper lakken? Jeg er ikke erfaren på noen måte så kan jo godt være de riper..Nå har jeg også bare brukt de på hard Audi lakk..

Mulig det gikk mer på teknikk enn produkt - men jeg fikk noen riper på både min Toyota, rød 06 Saab og blå 03 Vectra. Har ikke brukt disse på lakk siden da - kun til eksos og interiør. Siden jeg fikk lagt lankene mine på de rød så har jeg ikke sett meg tilbake.

Mht størrelsen - ja, de er for store til å sveipe nedi SV-krukka med hele. Men det er bare å sveipe nedi med ca 1/4 - 1/3, brette innover mot seg seg og massere ut til mer av pad har blitt dekket. Og hvis man tror at pad er "tom" for LSP så gjentas prosessen. Da får man lagt tyyyyyyynt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newenergy

Mulig det gikk mer på teknikk enn produkt - men jeg fikk noen riper på både min Toyota, rød 06 Saab og blå 03 Vectra. Har ikke brukt disse på lakk siden da - kun til eksos og interiør. Siden jeg fikk lagt lankene mine på de rød så har jeg ikke sett meg tilbake.

Mht størrelsen - ja, de er for store til å sveipe nedi SV-krukka med hele. Men det er bare å sveipe nedi med ca 1/4 - 1/3, brette innover mot seg seg og massere ut til mer av pad har blitt dekket. Og hvis man tror at pad er "tom" for LSP så gjentas prosessen. Da får man lagt tyyyyyyynt da :)

Kanskje jeg rett og slett må handle litt av hvert :D Må ha fler uansett, så kan jeg ha det moro med å få testa litt også. Takk for glimrende tips til å få mest mulig ut av paden igjen! De suger jo litt til seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...