Gå til innhold

Bakplater til Hitachi roterende ++


Tina

Recommended Posts

Skal teste en roterende fra Hitachi til uken (husker ikke hvilken modell). Ifølge fattern (som eier maskina) er bakplata 178 mm. Vil gjerne ha noen mindre bakplater i tillegg. Vet noen om noen bakplater som passer (kommer tilbake til modell på maskin i morra)?

Fikk også Kestrel Das6 Pro i dag:) 150 mm og 120 mm bakplate. Fins det andre bakplater til denne også?

Og forresten, hvilke pads anbefales? Har bestilt Uber pads i 150 mm til DA-maskinen, men ønsker andre str i tillegg om mulig. Ønsker tips om pads og str på pads til den roterende også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Überpads kan du bruke på både roterende og DA maskin.

Man får disse i 2 forskjellige størrelser, liten og stor (husker ikke eksakt diameter).

Jeg har kjøpt alle de foskjellige fargene for å være sikker på at jeg har det som skal til om jeg møter kranglete lakk, og jeg anbefaler også minimum 2 av hver.

Når det komme til bakplater er jeg veldig fornøyd med Scholl sin store lilla bakplate, denne passer veldig greit på store überpads.

Ellers har de også en liten blå jeg bruker, denne er litt mindre enn de små padsene til Über, men funker helt fint. (Scholl sine små pads passer perfekt)

Alt dette har jeg handlet fra SS.

Ja, du kan få mindre bakplate til Das-6, men denne måtte jeg bestille i fra England. ellers kan du høre med Autobahn-Bilpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Vurderer 3m sin bakplate (salg hos autobahn nå) til den roterende. Tror jeg lander på den lille til Scholl også.

Har festet 120 mm bakplata som fulgte med das6 pro maskinen nå, ser ut som den kaster endel:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

3m's bakplate har litt mykere skumgummi enn Scholl, og jeg syns ikke den er noe dårligere.

Anbefales helt klart.

Når du sier at det er kast i den som fulgte das6-maskinen; husk at det ikke er tvungen rotasjon og at den oppfører seg helt annerledes enn en roterende. :)

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir Tore Simonsen

Jeg har en Hitachi roterende som jeg kjøpte for noen år siden, men bakplata som fulgte med synes jeg ikke var noe særlig. Den har sentreringshull, men står litt på skakke i forhold til spindelen så det blir uansett kast i putene når maskinen er i gang. Lurer på om det kan være samme type maskin og bakplate? Kan stemme at den er 178 mm.

Kjøpte nylig en 3M bakplate som er enklere å jobbe med, sikkert delvis fordi jeg bruker mindre puter på den men mest fordi den er plan mot underlaget.

Systemet med sentreringshull synes jeg virker som en god ide, lurer på hvorfor det ikke er brukt på 3M, Scholl etc? Er enklere å tre putene inn på en styrepinne enn å sikte etter tusjmerker og kanskje måtte trenge et par forsøk før man er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...