Hans Olav 3 Skrevet 6 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 Skal korrigere en 97 Volvo v40 med lakk som er så matt at den ser slipt ut med papir. Etter en runde med maskin skal jeg tørke vekk restene og det sitter helt syyykt fast! Jeg må liksom legge på QD og la det virke litt før jeg klarer å få det bort. Går ikke med vanlig tørking. Hva skal jeg gjøre for at det skal være lettere å tørke vekk mellom rundene? Tenkte på å spraye på litt vann under korrigering men det vil vel sprute rundt omkring som bare det? Takker for tips, for det er sikkert flere som har opplevd dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_K 131 Skrevet 6 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 Skal gå ann å bruke litt vann på pad`n ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersB 167 Skrevet 6 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 (endret) Jeg har opplevd dette jeg også, med S17, satt helt sykt, Hvliken polish bruker du? Løsningen min var å gå over kjapt med en håndpad og lakkrens, det funka jo men håper det er noen som har noe bedre forslag..? Endret 6 Mai, 2011 av AndersB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav 3 Skrevet 6 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 Jeg bruker Meg #105 Hvis jeg prøver uten å ha på QD etterpå må jeg gni som fy med tommelen. Og da blir det jo småriper igjen av MF... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-Stian 2 Skrevet 6 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 Jeg var borte i samme problem på en vw polo forrige helg, der dette skjedde. Ble løsningen å påføre litt S17 på pad og gni paden over punktene det hadde tørket ut. Så tørket jeg bare med MF etterpå. Tipper det hjelper mye om du ikke kjører produktet tørt, børst pad'en om du har en pad brush. evt tannbørste, under jobbing. Kan bruke litt vann på pad med produkt, eller jobb på mindre områder Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav 3 Skrevet 6 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 Ja tror løsningen blir veldig små områder om gangen og kanskje litt vann. Tørker ut veldig fort på slik død matt lakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 6 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 Litt QD på puta når du merker det begynner og feste seg.Grunnen til at det blir slik er varme som "herder" produktet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 6 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 (endret) Var borti noe av det samme på m3 forrige fredag.Kjørte litt ekstra etterpå,og da stoppet jeg etter ett par pass, og produktet var lettere å buffe av når det ikke var kjørt nesten helt tørt/bort.Ble en blanding av maskinpolering og for hånd Endret 6 Mai, 2011 av hmsilset Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S 130 Skrevet 6 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 Roterende eller DA du bruker? Rpm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TotenJeep 12 Skrevet 6 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 Jeg primer pad´n med litt polish (blå3M, Scholl S30) for hindre at pad´n tørker helt opp, bruker og litt vann. For å tørke av polish rester under poleringen, bruker jeg isopropanol og vann (50/50). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_Tk 60 Skrevet 6 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2011 Har opplevd dette selv. cluet er å kjøre noen pass for å få litt varme o polishen så den sprer seg og ikke klumper seg og "brenner" seg fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 7 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2011 Jeg syns 105 har lettere for å tørke enn tilsvarende fra både Scholl og Menzerna. Når jeg brukte 105 sist hadde jeg alltid en sprayflaske med vann med meg. QD syns jeg bare ble mer rot og gjorde det værre. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersH 1 Skrevet 7 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2011 Bruker alltid litt #205 sammen med #105. Har virket bra for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 7 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2011 På Ford'en jeg holder på med nå, fikk jeg samme antydning med Scholl S17+. Løsningen ble kortere kjøretid så den ikke rekker å tørke ut. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 7 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2011 prøv med IPA/wipedown. detta fungerte hvertfall fint når jeg fikk sånne flekker som lå igjen. spraya litt ipa på restene og/eller på MF kluten og "vaska" det vekk. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav 3 Skrevet 8 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Mai, 2011 Trikset her ble rett å slett å tørke med en våt MF. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_K 131 Skrevet 8 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 8 Mai, 2011 Låner denne tråden litt jeg... Holder på med en 2011 mod BMW sortmet. På denne kladder alt.. 3M gul kladder noe voldsomt. Får nesten ikke opp varme før det ligger masse kladder. 3M Blå kladder noe mindre men nesten håpløst å buffe. SV Cleaner fluid pro kladder og lager merker som ikke går av med kontrolspray engang. Har prøvd det meste med alle produktene, Mange pass lite turtall osv osv... Begynner å bli sikkelig frustrert. Noen som har noe tips som funker på en slik lakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 8 Mai, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 8 Mai, 2011 Låner denne tråden litt jeg... Holder på med en 2011 mod BMW sortmet. På denne kladder alt.. 3M gul kladder noe voldsomt. Får nesten ikke opp varme før det ligger masse kladder. 3M Blå kladder noe mindre men nesten håpløst å buffe. SV Cleaner fluid pro kladder og lager merker som ikke går av med kontrolspray engang. Har prøvd det meste med alle produktene, Mange pass lite turtall osv osv... Begynner å bli sikkelig frustrert. Noen som har noe tips som funker på en slik lakk? Stikk oppom nå så skal du få med litt D151 fra Meguiar's. Den er tilnærmet umulig å få til å kladde. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_K 131 Skrevet 8 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 8 Mai, 2011 Konge ... kommer opp etter formel 1 jeg da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 8 Mai, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 8 Mai, 2011 Konge ... kommer opp etter formel 1 jeg da... Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.