Gå til innhold

Rester fra lakkrens?


Omma

Recommended Posts

Hoi

Jeg tillater meg å lure på to ting.

Fjerner lakkrens merkene som måtte komme ifm claying?

Skal i første omgang legge voks uten korrigering. Har lakkrensen fra AG (hd cleanser), andre AG produkter jeg har prøvd har en tendens til å etterlate seg hvite rester i krinkler og kroker, helst steder man ser inn men ikke kommer til for å fjerne dem. Da lurer jeg på om dette også gjelder HD cleanser, isåfall hvordan fjerner jeg restene? Hjelper det med IPA og så spyle av?

Tangemakk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hoi

Jeg tillater meg å lure på to ting.

Fjerner lakkrens merkene som måtte komme ifm claying?

Skal i første omgang legge voks uten korrigering. Har lakkrensen fra AG (hd cleanser), andre AG produkter jeg har prøvd har en tendens til å etterlate seg hvite rester i krinkler og kroker, helst steder man ser inn men ikke kommer til for å fjerne dem. Da lurer jeg på om dette også gjelder HD cleanser, isåfall hvordan fjerner jeg restene? Hjelper det med IPA og så spyle av?

Tangemakk for svar

Fjerner lakkrens merkene som måtte komme ifm claying?

Nei. En ordinær lakkrens har svært lite eller ingen slipemidler i seg som tar slike merker. (vertfall ikke som jeg har prøvd)

Det høres ut som om du bruker en flytende voks fra AG, og dette er noe skikkelig klin.

Annbefaler deg å kjøpe en hardvoks. Da slipper du det klinet.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Start med å fordele produktet litt fra kanter etc, når du har fått jobbet rensen eller sealer utover panelet jobber du deg inn mot kanter, skjøter etc, da har du mindre produkt på pads og du slipper ofte å få lagt igjen voldsomt med produktrester.

Lakkrenser som er rene renser fjerner lite eller ingen riper, de skjuler det om de blir borte, føler selv her at om en bruker en lakkrens sammen med en DA maskin hjelper det betraktelig på merker etter clay.

HD cleanse er jeg ikke sikker på om har noe små slpemidler i seg, også utsikker om den blir hvit når den tørker, er en stund siden jeg brukte den her, men mener da at den ikke la igjen noe. Lett å jobbe med var den i allefall...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt flytende før ja, men fikk en pakke med HD-kit'et til AG så jeg tenkte å prøve det denne gangen. Er bare litt skeptisk mtp om lakkrensen er flytende.

Noen formening om hvordan jeg blir kvitt claymerker uten slipemidler, sterk avfetting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

De fleste lakkrenser er flytende, sjelden de kommer i paste, og de jeg har vørt borti som er paste er ofte tunge å jobbe med.

Claymerker må du nok på en lett korrigerende lakkrens for å fjerne, alternativt som sagt en DA maskin på medium poleringspads. Det er ikke nødvendigvis rester etter clay som sitter på lakken, men heller små "subbe" merker etter clayen i lakken. De er da veldig enkel å fjerne, og det skal som sagt ikke mye til for å få de vekk..

Autoglym sin HD serie er gullegod den, voksen er pittelitt mer jobb en enkelte andre vokser, men ikke noe du gråter over når du fjerner den.

Legg til. tynt, TYNT..... t-y-n-t bak øret når du jobber med Autoglym (og andre merker for den saks skyld) så går det bra, bruker du mye produkt når du jobber, oppnår du ikke annet en mer jobb og oftere bilpleiebutikk besøk ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...