Gå til innhold

vask på bensinstasjon etter bilpleie


Basil

Recommended Posts

lurer på en ting og håper noen kan svare en nybeginner :) kan man vaske bilen etter polering sealer og voks osv etter ca en uke på en bensinstasjon. er litt i tvil om det vil ødelegge jobben man har gjort, siden jeg ikke vet hva slags kjemikaljer de har på selvasken :blink: evn. hva gjør man om bilen blir skitten etter en uke? spyler man bare vann eller skal det være såpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essiek

Ta med din egen blanding av ValetPro OrangePreWash (OPW) eller SurfexHD (begge ca 1:15) på en sprayflaske, og legg dette på bilen før du tar høytrykk'n og blåser av. Deretter håndvask, og avspyling igjen. Tørk forsiktig og bruk gjerne en quick detailer for å booste LSP igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med din egen blanding av ValetPro OrangePreWash (OPW) eller SurfexHD (begge ca 1:15) på en sprayflaske, og legg dette på bilen før du tar høytrykk'n og blåser av. Deretter håndvask, og avspyling igjen. Tørk forsiktig og bruk gjerne en quick detailer for å booste LSP igjen.

hva hjelper quick detailer til? ville bilextra sin quick detailer funket (megauiers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Quick detailer brukes evt etter vask. Skaff deg en vannbasert avfetting som f.eks de nevnte her, jeg bruker surfex hd. Når det gjelder kjemikalier i selvvasken så hold deg unna "forvask"/avfetting da denne er veldig sterk, ellers er det ikke noe problem å spyle av. Bare ikke bruk børsten :P Ellers er det bare å vaske bilen på vanlig måte. De fleste sealere er ferdig herdet etter et døgn.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essiek

Det finnes bedre QD'er enn den vanlige fra MG. F.eks MG sin Ultimate Quick Detailer, Dodo Juice Red Mist (Tropical), Chemical Guys Clear Seal etc. De fleste av oss her inne er QD-junkies - les f.eks Petter sin test av Hybrid V7 som er den nye hybrid-sealer / QD fra Chemical Guys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Trodde et øyeblikk det var snakk om å bruke QD som prewash her jeg nå :P Men QD er på ingen måte noe must. På en nybeskyttet bil blir det i allefall smør på flesk.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...