Gå til innhold
Morelia

Maskin eller ikke på Swissvax shield.

Recommended Posts

Morelia    1
Morelia

Mulig et dumt spørsmål men prøver allikevel : Jeg skal ta lakkrens og skal bruke maskin. Skal bruke Swissvax Shild som voks etterpå. Kan denne jobbes inn med maskin ellers bør den legges på for hånd ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Den bør du legge for hånd. Da får du lagt ett gjevnt og tynt lag. Er så lett å legge uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morelia    1
Morelia

Den bør du legge for hånd. Da får du lagt ett gjevnt og tynt lag. Er så lett å legge uansett.

Ok, da prøver jeg det. Har bestilt voksen i dag. Gleder meg til og prøve den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

Har brukt Shield lenge nå... Latterlig lett å jobbe med, både påføring og buffing.

Og gir utrolig god resultat :) :) Men anbefaller å la den ligge, jobbe og tørke i 15 min i steden for 10 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Har brukt Shield lenge nå... Latterlig lett å jobbe med, både påføring og buffing.

Og gir utrolig god resultat :) :) Men anbefaller å la den ligge, jobbe og tørke i 15 min i steden for 10 :)

Har lest litt rundt dette og mitt inntrykk er at om voksen får enda litt lenger liggetid (20-30 minutter) får den enda bedre heft, men kan bli litt tyngre å buffe av.. Stemmer dette, og hvis noen har gjort det, er det verdt den ekstra svetten å få det av etter dobbelt så lang liggetid som anbefalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Swissvax voksene pleier ikke å være noe problem å buffe av selv om de har ligget en stund. Husk at voksen ikke skal "jobbes inn" men bare spres tynt utover overflaten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nope-mx5    4
nope-mx5

Hva med å legge for hånd, og deretter bruke finish pad med da for å få dratt det supertynt og jevnt?

-n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Egner Shield seg på utsiden av Duragloss 111?

Ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjovas    7
bjovas

Gleder meg som en unge til å prøve dette. :D Synd det antagelig blir enda en måned før jeg har tid og garasje tilgjengelig til å kjøre hele prosjektet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig