Gå til innhold
tharshan

Ekstremt mjuk lakk? Swirls etter første vask!

Recommended Posts

tharshan    52
tharshan

Som kanskje nokon har fått med seg, foretok eg meg ein full korrigering i påska for første gong. Under dette hadde eg problem med at mf-en laga mikroswirls.

Idag tok eg ein skikkeleg vask og en gjennom gong av qd. Når eg var ferdig, er det uttallig med Swirls på bilen. All korrigeringen er bortkasta med andre ord. Korleis kan dette skje? Var veldig påpasseleg med tørk og alt det der! Tyder dette på ekstremt mjuk lakk? Bilen er opplakkert for 4 år sidan.

Er ein heillakkering med hard lakk vegen å gå? Blir nødt til å ta ny korrigering igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Kan jo hende det egentlig var der før vask ;) Tok du en grundig wipe down for å sjekke resultatet av korrigeringen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tharshan    52
tharshan

Etter korrigering eg gjekk gjennom med full vask med sterkt blanda surfex hd og skum. I tillegg er ikkje det same swirlsa som var før, men heilt mye som tydeleg følger tørking av både vatn og QD. Har aldri vore meir forsiktig enn dette før!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

Slet med det samme i går på en 2003mod S60 sort metallic, der så det også ganske bra ut. Helt til jeg tok en skikkelig whipedown og kjørte den ut i sterkt sol lys. Allt lagde små hologrammer og microriper. Bare å prøve seg fram med div komboer og forskjellige MF kluter til man finner noe som ikke riper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jan B    0
Jan B

Rosa scholl kluter er greie på dette problem, har hatt det samme problem. Sort og nylakkert for 5 mnd siden.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tharshan    52
tharshan

Eg er fortsatt sikker på at er under vasken ripene kom. For når eg vaska etter korrigering, var det sterkt sol. Såg ingenting då. Og då sjekka eg NØYE. Nå kjem alt fram berre en ser på bilen!

Må vel til med ein heillakkering då..,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Når du tørker bilen, drar du tørkehåndkleet over eller trykker du håndkleet på ett og ett sted..

På myk lakk blir det fort swirls når du drar håndkleet over lakken også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tharshan    52
tharshan

Hmm. Har aldri hatt dette problemet. Jaja. Får ta ny korrigering. Er vel ikkje så mykje anna å gjere. Muleg å delvis unngå dette probelemet ved å legge to lag med lsp og og to lag med voks? evt. fleire typar lsp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mats    16
Mats

Hjelper ikke å legge flere lag med LSP for å beskytte mot riper/swirls ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

Eg er fortsatt sikker på at er under vasken ripene kom. For når eg vaska etter korrigering, var det sterkt sol. Såg ingenting då. Og då sjekka eg NØYE. Nå kjem alt fram berre en ser på bilen!

Må vel til med ein heillakkering då..,

Kan være urenheter i lakk du drar med deg under buffing, støv som legger seg på lakken der du holder på, urene mikrofiberkluter, for mye press på mikrofiber under buffing av polish og whipedown, kjørespor skjult av oljene i polish som du ikke ser før etter en skikkelig whipedown / vask.

Endret av Bilpleie gærning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tharshan    52
tharshan

Då får eg gi lakken en sjanse til i sommar og vise ekstra forsiktighet. For sikkerhetsskyld kjøper eg nye mf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larsen-Racing    24
Larsen-Racing

Skaff deg en zymöl svamp..

Er det top of the line?

Sliter med myk dritt lakk jeg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg har kjørt en test på zymol/flisesvamp det siste året og har fått tilnærmet null swirls i forhold til jeg fikk med ullmitt og mf mitt på min myke lakk. Jeg bruker zymol svamper nå og skal aldri bruke noe annet. Hvis du ser under tester så er det review og en del bilder der.

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig