Gå til innhold

Garasjeprosjekt


LarsØ

Recommended Posts

Hei.

Tenkte å dele litt om garasjeprosjektet mitt, for å kanskje få litt input, og kanskje lufte litt ideer, om løsninger.

Grunnen til at jeg bygger er for at jeg byttet hus i fjor, og flyttet fra et hus med garsje, og vil gjerne ha det igjen. Bygger med loftsrom, for lagringsplass, og kanskje furtebu på sikt.

Garasjen er 7,4 m bred, og 6,20 m dyp, og får en 5meters port, men dør vedsiden av.

Gjorde grunnarbeid i fjor, og støpte såle, og satt ringmur i leca, mens jeg støpte.

Reisverk bestilte jeg ferdig kappet, sammen med takstoler og reisverk til gavlvegger.

fe9b8120.jpg

Loftsrom takstoler

861ad4c1.jpg

Etter alt var rettet, og klar til vindtetting, ble det satt asfaltplater, og lektet ut til kledning, samt musebånd.

[57add071.jpg

[63c99d57.jpg

Fikk god hjelp av en glad gutt med riktig verneutstyr.

1fa89a4e.jpgKledning med samme kledning som huset. Er midt i beising av huset også, så det er ikke ryddig hjemme om dagen...

6794df07.jpgTaket er tettet med Siga-duk, og sløyfet og lektet ferdig.

ec132a46.jpgBeiser før stillaset skal flyttes.

490a8b02.jpg

[eba74241.jpg

[bf24193d.jpg

[cd2bfacb.jpg

2c529291.jpg

Får et rom på ca 35 kvm i 2.etg med takhøde på 2,10.

3f38adb6.jpgKommer til å oppdatere tråden ettersom ting faller på plass.

Noen som har ca samme størrelse garasje, og kan anbefale antall armaturer i taket, og evt veggarmaturer, så det er fint lys for både detailing, og litt diverse bilarbeider?

Taket skal gipses, og sparkles og males, før port blir montert, og på veggene skal det OSB-plater, med gips på utsiden som blir sparklet og malt med våtromsmaling. Gulvet blir enten flislagt, eller epoxy-malt. Noen som har for/mot på epoxy, kontra fliser?

Endret av LarsØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Jeg ville gått for fliser. Dekk med småstein i sliter på epoxy`n som igjen gjør at vann trekker ned i betongen og lager epoxy skadene større...

Fliser holder i 100 år ;)

Flott garasje!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for fliser. Dekk med småstein i sliter på epoxy`n som igjen gjør at vann trekker ned i betongen og lager epoxy skadene større...

Fliser holder i 100 år ;)

Flott garasje!!!

Er nok ikke umulig det blir fliser. Det blir uansett sokkelflis, så det blir kanskje like greit å flislegge hele gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Ser ut til å bli en grei hybel det der. Jeg har fliser i garasjen (frostsikre) men opplever at det har en tendens til å bli veldig glatte, nå de blir fuktige, og jeg klarer ikke å få ut alt vannet som legger seg i fugene med svaberen. Ville muligens gått for en skikkelig epoksy , gjerne med en ørliten korning i, så den ikke blir glatt.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer i med fliser, gamlingen har det i både garasjen og naustet... har hatt mange timer med polermaskinen der inne og fliser funker bra

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 9 months later...
  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare bare å havne på "stanga" en sen kveld med Bernhard, spesiellt når han begynner å kle av seg. Var så jævlig å se på at jeg brukte alle penga mine på skjenke han såpass att han svimte av. Var verdt det....

Neida, det skal komme noen bilder her. Garasjen er så godt som ferdig nede, så skal oppdatere snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Her er en liten oppdatering på hva som har skjedd med garasjen siste halvannet året. Står igjen noe småtteri, men føler jeg er snart i mål.

Alle vegger er isolert med 100mm rockwool, og platet først med OSB, så gips, som ble sparklet og malt hvitt med våtromsmaling.

Var ute å vasket der i dag, så tenkte jeg kunne ta noen bilder av åssen det har blitt.

IMG_0759.jpg

IMG_0758.jpg

IMG_0757.jpg

Takstein, renner, etc er på plass, of vindusinnramming er på tur

IMG_0642.jpg

IMG_0641.jpg

Trapp må man ha...

IMG_0780.jpg

IMG_0779.jpg

IMG_1451.jpg

IMG_1450.jpg

Trikker'n var innom å satt inn spotter, og koblet kontakter og slikt inne.

IMG_0973.jpg

Gulvet ble flislagt, med fliser som ligger på vinmonopolet sine lokaler rundt om. De skaulle være slitesterke, og tåle en fest... :rofl1: Veggene er ferdig malt, og det begynner å bli lyst og fint.

IMG_0843.jpg

IMG_0845.jpg

IMG_0844.jpg

Portmontering. Her er det også montert, og koblet armaturer i skille vegg/tak.

IMG_0861.jpg

IMG_0870.jpg

IMG_0866.jpg

IMG_0868.jpg

IMG_0869.jpg

IMG_0865.jpg

IMG_0864.jpg

Fint plass til to biler ble det også.

IMG_0871.jpg

Samt godt arbeidslys.

IMG_0933.jpg

Billig IKEA-løsning på organisering av produkter. Greit å ikke ha noe som toucher gulvet når en skal holde det rent.

IMG_1564.jpg

IMG_1566.jpg

IMG_1565.jpg

Sykla er hengt opp i biltema kroker.

IMG_1574.jpg

IMG_1577.jpg

IMG_1578.jpg

IMG_1582.jpg

Byttet kjøkken inne for litt siden, så da tenkte jeg at jeg kunne henge opp det gamle i garasjen. Brukte alt utenom to skap, og kjøpte benkeplate på IKEA til 245,- pr. meter.

IMG_1417.jpg

IMG_1416.jpg

Sånn ble det. Fornøyd med at alt kan henge over gulvet. Angrerikke på at jeg skrudde OSB først, så jeg kan henge ting hvor jeg vil...

IMG_1567.jpg

IMG_1573.jpg

IMG_1579.jpg

Hang opp et gammelt surround-anlegg jeg hadde, så en har litt musikk te ærbe :thumbup:

IMG_1568.jpg

IMG_1569.jpg

Eget sikringsskap

IMG_1571.jpg

IMG_1575.jpg

IMG_1572.jpg

8 nybonede vinterhjul.

IMG_1534.jpg

IMG_1563.jpg

IMG_1562.jpg

I 2.etg er det foreløpig bare lagt gulvspon, og brukes som lagringsplass, siden jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre der oppe ennå. Kommer nok på noe lurt.

IMG_1467.jpg

IMG_1466.jpg

IMG_1464.jpg

Alt i alt, er jeg veldig fornøyd. Eneste er at jeg angrer på at jeg ikke la varmekabler, men skal kjøpe inn varmepumpe, så det er godt og varmt hele året. Må også supplere litt på jekk, bukker, verktøy, og andre ting som hører hjemme i en garasje.

  • DCN Poeng 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er målestokken i garasje! Skulle trodd du var tankeleser vettu :thumbs:

Er dette en 'ferdiggarasje' eller er du hjernen bak alle løsninger? Får jeg spørre hva totalen kom på? PM if so :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...