Gå til innhold

Felgrens for en voksa felg


tharshan

Recommended Posts

tharshan

Hei!

Har lagt på to lag med SV autobahn på felgane mine. Lurer på kva slags felgrens eg kan bruke uten at det går hardt utover voksen.

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke en mild blanding av VP Bilberry på felger med beskyttelse.

Kommer litt an på hvor skittne de er, går også an å gå over de samtidig om du bruker foamcannon på resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har lagt to lag Autobahn pleier det i 95% av tilfellene å holde med å bruke en washmitt og den såpen du måtte foretrekke.

Av felgrens så er vell P21S, Bilberry og Scholl RIM7 gjengangere på forumet, alle kan så vidt meg bekjent blandes ut med vann til ønsket forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørgvin

Som over her.

Brukes som oftest utblandet bilberry. Denne skummer en del når jeg går over med børste eller mitt. Sprayer på, og har koster og mitt i en bøtte vann ved siden av.

Har aldri skjønt hvorfor de som vasker og vokser felgene regelmessig skal måtte ty til den heftigste felgrensen..? Ihvertfall ikke hvis man har tenkt å gå over de mekanisk. Da holder det med såpe/mild rens.

Endret av Bjørgvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snordbe

Felgrens sliter på felgvoksen, holder lenge med såpe og mitt.

Hei, jeg har voksa mine nye alufelger med Autobahn wax, har bare vasket felgene 2 ganger siden de ble montert langfredag og hver gang har jeg brukt Swissvax sin felgrens og driten renner rett av, og det ble rent med bruk av en ht kaldtvannsvasker.

Jeg vet ikke hvor mye voks Swissvax sin felgrens fjerner for hver vask? kanskje noen har en formening om hvor ofte felgene bør revokses?

Kommer nok an på hvor hyppig de vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

En mild blanding med surfex HD. Jeg bruker samme blandingen til felgene som jeg bruker til prewash. Funker gull.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

p21s power gel ell Rim7 i 1:3 blanding her ofte.. non ganger kun såpe som brukes i foamcannon om det ikke er for mye bremsestøv eller asfalt på felger--

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...