Gå til innhold

Nybegynner med DA problemer


Aleksn

Recommended Posts

En kort introduksjon:

Er helt ny i dette gamet, men tenkte nå jeg skulle prøve å få litt skikk på bil (Audi A5 2008mod litt usikker på hva fargen heter men er vel metallic svart)

Begynte egentlig første helgen i påsken, men etter ganske mange timer jobb sikkert rundt 15 ga jeg rett og slett opp, resultatet ble ikke som ønsket.

Tenkte da at dette sikkert var pga hard lakk og produkt med for lite cut. Brukte da Meg 83 og 80. Har Das 6 maskin ikke pro...

Gikk så til innkjøp av Meg 105 og 205.. har nå holdt på et par timer men fortsatt liten endring, dvs vaskestripene blir jo ikke borte..

Litt fortvilet nå, trodde denne komboen skulle ta knekken på de.

Så er det noen som har noen tips??

Må jeg gå til innkjøp av roterende for å få bort dette? virker som DAS 6 en er relativt svak, med litt press på maskinen så stopper den jo nesten opp vireker det som...

Er lakken på Audi så hard at DAS6 genererer for lite varme og friksjon??

Har desverre ikke mulighet til å laste opp bilder her jeg sitter i garasjen...

Men alle tips mottas med takk! :)

Endret av Aleksn
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske ny i dette selv, men har erfart at roterende er et must. En DA maskin blir rett og slett ikke kraftig nok, til å fjerne swils med

Så hadde vurdert en roterende til denne jobben ;) En må bare være obs på varmen da ;) Du har jo en ganske ny audi, men gammel nok til at den har hard lakk. Vertfall den A5 jeg prøvde meg på, den var sølv vel å merke ;)

Meguiars er jeg ikke noe kjent med, så vet ikke om du bruker rette produkter. Det er det helt sikkert noen andre som kan svare på :)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hvilken pads er det du bruker på maskinen?

Vet Audi ofte har hard lakk, så kan være at swirls er Ok å fjerne men riper er værre...

105 er vel kut 12 på megs skalaen, så den er i allefall kraftig nok, kan være du trenger den sammen med roterende for å få noe ut av den, har desverre ikke testet den selv her..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken pads er det du bruker på maskinen?

Vet Audi ofte har hard lakk, så kan være at swirls er Ok å fjerne men riper er værre...

105 er vel kut 12 på megs skalaen, så den er i allefall kraftig nok, kan være du trenger den sammen med roterende for å få noe ut av den, har desverre ikke testet den selv her..

Har megs pads Svart, gul og burgunder

har også noen mindre: Sonus Gul, svart og orange...

Er litt usikker på disse forskjellige begrepene.. hvorvidt det er riper eller swirls stripene i lakken er ihvertfall så grunne at det ikke er mulig å kjenne disse når man stryker over lakken..

Megs 105 er 12 på skalaen ja, så ville jo virkelig tro at den var kraftig nok.

Kan se ut som den DAS 6 var et bomkjøp da... er jo ikke hastighetsregulering på den heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å korrigere med DA, det har jeg gjort på mange biler. Men sannsynligvis har denne beinhard lakk, da kan det bli vaskelig. Full power (6) og mye press må til. Jeg byttet til das-6 pro for en stund siden og synes den greier mye tyngre korrigering.

Med hastighetsregulering så håper jeg at du ikke mener at du ikke har funnet justerings hjulet :P

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja har du kjørt på 2 el 3 så har du for lite fart på den.. opp på 6 og så press, gul el burg kan vel brukes sammen med 105, men vet at Meguiars ofte holder burgunder + ull til roterenda maskiner.. men at burgunder har vært en pad mange bruker sammen med DA maskin. Her stopper jeg på gul soft buff selv, over det for å få mer cut så er det roterende som teller...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nå er jeg flau!!! :blush:

Jeg hadde jo rett og slett ikke funnet hastighetsknappen,,.. Bra det ikke var noen andre i garasjen når jeg fant ut dette... :angry:

det var noen timer rett i dass, men nå funket ihvertfall alt så mye bedre, blir ikke 110% men ihverfall 90 natt og dag iforhold til tidligere ihvertfall så da får jeg køye noen timer å hoppe på med nytt pågangsmot imorgen..

jaja, tidenes noob feil dette.. jaja nå kan ihvertfall progresjonen bare peke rett opp!! Kommer med bilder når bilen er ferdig! :)

Takk for tilbakemeldinger så langt! :D

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

HVilken hastighet stod den på når du fant justeringen?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

he he, ja se på det positive, du har fått deg en ny DA maskin 2 ganger nå da :D

Samt at jeg syntes synd på deg mht 15 timer med hastighet 1 på maskinen, ikke rart det tar tid da..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen heter nok fantomsort hvis det er metallic.

Jeg har samme fargen selv på A4en, og det går greit å fjerner swirls (og også noe dypere riper) med min DA på den. Har fjernet mange RDS med min maskin. Men nå bruker jeg Flex da, og den stopper ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audiaddict

Åh nå er jeg flau!!! :blush:

Jeg hadde jo rett og slett ikke funnet hastighetsknappen,,.. Bra det ikke var noen andre i garasjen når jeg fant ut dette... :angry:

det var noen timer rett i dass, men nå funket ihvertfall alt så mye bedre, blir ikke 110% men ihverfall 90 natt og dag iforhold til tidligere ihvertfall så da får jeg køye noen timer å hoppe på med nytt pågangsmot imorgen..

jaja, tidenes noob feil dette.. jaja nå kan ihvertfall progresjonen bare peke rett opp!! Kommer med bilder når bilen er ferdig! :)

Takk for tilbakemeldinger så langt! :D

Haha, fail det der kompis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig J

Var i samme båt selv i helga da jeg skulle polere opp Z4en min og prøve meg på litt korrigering.

Har MG G220 DA maskin og gjøv løs med MG gul pute og MG Diamond Cut. Fant ut etter hvert at her måtte man ha fart på maskinen for at det i det hele tatt skulle bli noe forskjell. Knallhard lakk hjelper ikke akkurat heller på en uerfaren en.

Er ganske så fersk når det gjelder maskinpolering så jeg har prøvd meg forsiktig frem med div. produkter, hastigheter og telefoner til Tommy her inne :lol:

Må nok få meg en roterende en <_< og litt mer tålmodighet...

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Uff :blink: En hel bil på speed 1 :lol: Da skjer det ikke mye. Jaja, men da er det bare å gyve på nå som du har funnet justerings hjulet :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne lure inn ett par spørsmål her istedet for å lage ny tråd...

Hvilken hastighet "lønner" det seg å bruke da? Og hvor mye polish skal man egentlig ha? Prøvde litt på bilen min idag, men tror jeg brukte litt mye, ettersom den bare spruta polish til alle kanter når jeg guffa på litt med maskina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Stripe over paden holder ofte til de første 2-3 panelene (1 stripe pr panel), så kan en gå ned til 3-4 erter på paden resten av runden....

Fart kommer an på hva du legger, er det korrigering med DA så kjører jeg full pupp her på det meste, med press... Er det sealer feks så kjører jeg midt på ofte med lite press...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Åh nå er jeg flau!!! :blush:

Jeg hadde jo rett og slett ikke funnet hastighetsknappen,,.. Bra det ikke var noen andre i garasjen når jeg fant ut dette... :angry:

Du fortjener skryt for å gi tilbakemelding på hva som var problemet i hvertfall, så slipper kanskje noen andre av oss noobs å gå på samme smellen. :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...