bullit87

ny lakkert bil ossen er fremgangs måten på vasking

lakkern min Har polert og teflon behandling. han brukte 3m produkter Og det er speilblankt.

men sliter med og få vasket det skånsomt nok iforhold til ny lakk.lakken er svart . Var uheldig her igår i skygge siden, og så ut som vaskemerker. uff selv om brukte følgene

hageslange.

Grit guard

Wash smitt

Nxt såpe mild blanding

auto glym drying towel

Og polerings mikroklut fra Meguaris

Noen tips til ossen jeg skal gå fram får og IKKE få stygge vaske merker. <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøk andre tørkekluter, evt forandre tørke-måten din (veeeeeldig forsiktig tørking, på panser/tak så legger du drying towel på bilen og trykker forsiktig ned for å ta opp vann).

Enkelte lakk-typer er veldig sensitive for mekanisk berøring.

Sørg også for å bruke en mild avfetting / god pre-wash før du går løs på lakken mekanisk også - det skal utrolig lite til før man får riper egentlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker = Riper, flekker eller skjolder?

Har du et bilde i sollys?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker = Riper, flekker eller skjolder?

Har du et bilde i sollys?

dsc00149cr.jpg

dsc00150bp.jpg

dårlig mobil kamera. Også litt møkkete bil etter 1 dag

men når jeg la merket til vaske merker. som jeg trur det var. i natt når jeg var ute på jobben så på bil. da dugget det og

da så jeg hvor jeg hadde vasket bil, ser faktisk litt nå også. Uff blir fortvilet <_< blir prøven må nytt seinere i dag. Tør ikke og røre bil før det er mere skygge ute.

Endret av bullit87
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er merker som kommer frem når det dugger så er det nok ikke permanente merker i lakken. Høres mer ut som antydning til produktrester på lakken. Vaskeriper i myk lakk unngår du best ved å bruke f.eks en zymöl svamp istedenfor mitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg vasket bil. nå ble det bra når jeg sto i skygge tiden og denne tiden. Og tørket enda bedre over B) Men så Kommer MEN ALIKAVEL

Har jeg grå Felt på bil som er garantert etter den Dumme solen. Noen som har noen ide ossen man kan bli kvitt de. Ser jo dumt ut og kjøre rundt med noe som kan tolkes som fett merker <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det på panseret er hologrammer ser det ut til. Det må fjernes mekanisk. Det andre du snakker om kan virke som produktrester, evt avfetting / sterk wipedown som har laget såkalt "marring" i lakken. Hvis bilen er nylakkert så kan lakksig se slik ut også - dvs dårlig jobb av lakkereren. Du bør få strippet bilen for "teflon-behandlingen" og få en kyndig person til å se over lakken skikkelig (og få rettet det opp)

edit: "teflon..." er bevisst skrevet i hermetegn, for teflon er hakke plent umulig å få lagt på lakken til en bil uten å brenne den opp samtidig...

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det på panseret er hologrammer ser det ut til. Det må fjernes mekanisk. Det andre du snakker om kan virke som produktrester, evt avfetting / sterk wipedown som har laget såkalt "marring" i lakken. Hvis bilen er nylakkert så kan lakksig se slik ut også - dvs dårlig jobb av lakkereren. Du bør få strippet bilen for "teflon-behandlingen" og få en kyndig person til å se over lakken skikkelig (og få rettet det opp)

edit: "teflon..." er bevisst skrevet i hermetegn, for teflon er hakke plent umulig å få lagt på lakken til en bil uten å brenne den opp samtidig...

bilen var plukket helt i fra hverandre når den skulle lakkeres. han sa bare att den var teflon behandlet også. Fått vasket den sikkelig i skygge og latt den stå og rent av vannet før jeg begynnte med tørking også en fin mikrofiber klut til slutt. ble veldig bra. men forsatt sånne små merker som ser ut som fettmerker også fått ripe på føresiden Fikk høytrykks/hage slangen på den siden når jeg skulle vaske andre siden.. <_< får sikker tatt det vekk seinere håper jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive