Gå til innhold

Første gang med roterende, et par spm.


Kny

Recommended Posts

Hei,

Jeg har nå begynt så vidt å maskinpolere, har kjørt over hele panseret og skal opp tidlig å holde på resten av dagen.

Produktene jeg har er scholl s03+, s17 og den fine, s40(?). Pads er gul scholl, også har jeg en av hver uber pad på scholl bakplate.

Jeg snakket litt med brynjar på ås tror jeg det var og han anbefalte meg å starte med s17 og gul scholl pad, noe jeg synes ga resultater, omtrent alle swirls ble borte men det er noen litt dypere riper igjen, kjørte maskinen fra 1000-1700 rpm tror jeg det var. Men jeg fikk kjørespor omtrent hver runde på enkelte plasser, og lurer på om disse blir borte hvis jeg kjører på med s40? Evt hvilken pad eller hva er best måte å bli kvitt kjøresporene? Må jeg kjøre s03+ for å få vekk de siste ripene som jeg ikke fikk bort første runde, eller kan jeg kjøre flere runder med s17?

En ting til jeg tenkte på var at jeg kanskje tok for store deler av gangen, jeg delte opp panseret i 4 "deler", er det greit nok?

Og når vet jeg at jeg må stoppe å kjøre over panelet? Jeg brukte quick detailer på paden innimellom da det ble mye støv av polishen.

Sitter med iPhone som eneste middel med internett her jeg låner garasje, så er jeg for sliten og trøtt til å begynne å søke :P

Håper tråden blir fylt opp med gode svar innen jeg står opp så jeg kan få en blankere bil ;)

På forhånd takk!

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kjenner du ripene med neglen din er de ofte for dype til å kunne fjernes, da er eneste mulighet å skjule de mest mulig. Vær litt obså på at jo mer du går over samme ripe med korrigering, jo mer lakk vi du til slutt fjerne.

Bare så du tenker over det så du ikke går i mellom lakken etter runde nr 21 ;)

Du kan enten gå ned på s03+ og kutte lakk fortere, eller du kan jobben flere ganger med s17, s03+ er sikkert ikke dumt da den nok kutter en del fortere en s17.

s40 legger igjen litt oljer, så den bør du bruke en IPA på (3M kontrollspray, Scholl CF02 etc) så du ser at hologrammer er borte og ikke bare skjult under oljer.

Kontroler også slik at du ikke lager hologrammer med s40 komboen. Da kjører du bare motsatt vei av der hologrammene går og så ser du om de enten endrer rettning til samme rettning du jobber (da lager s40 kombo holos) eller de "gamle" hologrammene er der enda (da får du ikke fjernet de)

s40 kan du vel kjøre med en del press så pad blir litt varm, harde kaldere pads har jeg inntrykk av at kan lage litt merker alene. Så litt press med s40 og så slippe opp litt site 2 passene kan være veien.

Det kommer litt ann på lakken din også, er den bløt kan det være vrient å få det bra uten DA maskin og du er litt ny i gamet. Er den veldig hard, kan det være at en mellomting kan være veien å gå (s17 + sort scholl finishing pad feks)

Lag deg en testspott på panseret og test ut den komboen som ser best ut, der tester du frem og tilbake til du får det hologramfritt og så bruker du den på resten av bilen, vel og merke med jevnlige sjekker med kontrollspray og GODT lys...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, det hjalp utrolig mye :) føler jeg får det til bra nå, ingen riper eller kjørespor. Men jeg klarte å kjøre bakplata inni en list som fikk en lang og stygg ripe som må lakkes opp.. Menmen, får ta det som en lærepenge.

Men jeg lurte på en ting. Hvis jeg får den helt ripefri og skjollefri er det vel ikke vits å bruke s40 etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...