Gå til innhold

Min Golf GTI 2005


Stein86

Recommended Posts

Det ble rapportert av noen andre til kjøpesenteret og vi ble begge "ettersøkt" på kjøpesenteret sitt PA-anlegg så han hadde ikke noen mulighet til å komme seg unna denne gangen.

Jeg vil tro at det blir omlakkering av frontfangeren, men "GTI-grillen" er en egen del og må byttes siden den er sprukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er det som synes, en annen er det man ikke ser bak fangeren. Er utrolig mye som kan gå i stykker, så sjekk bilen nøye. Har sett flere tilfeller på skader bak fangeren, etter relativt små smeller. Hadde noen gjort det med min bil, så hadde nok jeg havnet i arresten og han andre på intensiven (satt en smule på spissen) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

En ting er det som synes, en annen er det man ikke ser bak fangeren. Er utrolig mye som kan gå i stykker, så sjekk bilen nøye. Har sett flere tilfeller på skader bak fangeren, etter relativt små smeller. Hadde noen gjort det med min bil, så hadde nok jeg havnet i arresten og han andre på intensiven (satt en smule på spissen) ;)

Rolig i båten.

Her var det ikke verre enn at han glemte å sette på brekket, mao har han nok parkert i trygg avstand før bilen tok seg en tur på egenhånd.

Så lenge man snakker saklig, rolig og kontrollert om saken løser det meste seg. Ingen grunn til å bable om lemlesting når det ordner seg så fint som dette. Blir såklart verre når man ikke vet hvem det er og vedkommende har stukket av, men fremdeles ikke noe å trekke rullegardinen ned for.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemstillingen du nevner Krisfje, forrige gang bilen ble påkjørt så ble absolutt alt av klips og greier byttet fordi jeg ikke godtok noen av overgangene mellom fanger og lykt.

Jeg vil påstå at GTIen er 99% original (Har LED skiltlys og originalfelgene på vinteren er lakkert), så jeg vil ikke godta at det blir gjort noen easy fix på denne jobben.

Og Christer kommer med et godt poeng.

Det gjør ofte ting mye lettere dersom en kan holde en fin tone i diskusjonen, noe jeg synes vi gjorde her.

Men som alle vet går det veldig bra å holde en fin tone samtidig som en er krystallklar på hva sine egne forventninger er.

Edit: Litt dårlig referering av innlegget som kunne ført til misforståelser.

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg satt det en smule på spissen Christer, så da mener man ikke det man sier fullt ut :) Og jeg har ingen båt å være rolig i for øyeblikket, men sofaen går vel fint ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Stein86

Siste update fra denne kanten er at fronten er fortsatt ikke lakkert, men det er mest fordi det har vært relativt hektisk de siste månedene.

Men lakkverksted har sett over skadene og lagt en plan, så får ta en telefon til dem iløpet av uken og bestille time.

Etter jobb igår fant jeg en liten overraskelse på bilen.

2013-06-10160418_zps7a10e7d1.jpg

Bilen har stått helt alene hele dagen, så jeg tror kanskje det er varmen som har gjort det.

Det som jeg ikke helt skjønner er at jeg kan ikke huske at det var noen steinsprut i det området fra før.

Som vanlig var bilen parkert i en litt bortgjemt plass på parkeringsplassen.

2013-06-10160329_zpsa497c5fe.jpg

Denne har en litt lei plassering, så det må fikses ASAP og glassmester er på jakt etter rute nå.

Det er blå ruter i GTIen min, så kan være det tar litt lenger tid enn vanlig å få lokalisert rute.

2013-06-10160902_zps9b498ede.jpg

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg har sett tilfeller hvor frontruter sprekker av seg selv, men da har bilene stått litt skjevt i terrenget og sprekken er rundt 0,5m lang fra et hjørne fra ruta. Så jeg tviler på at det der er sola, men vanskelig å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Tviler både på at det er noen unger, bilen står på Forus der det er lite annet enn kontorbygg i et stort område.

Er ingen tegn til løse steiner rundt bilen og ingen andre skader på bilen.

Jeg har meste tro på at det kanskje er noen som har drevet med kantklipping og sendt avgårde en stein i god fart.

Men er ingen plasser å kantklippe i området, er bare glad den traff glasset og ikke midt på panser eller noe slikt.

Er enig i at når ruter sprekker pga varme/kulde så er det ofte en liten steinsprut som utvikler en lang sprekk.

Tar det ikke så tungt, siden jeg har en deal på skifting av ruter.

Eneste som er stress er at jeg sannsynligvis ikke rekker å få tak i ny rute før jeg reiser offshore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Fikk byttet rute igår, og er kjempefornøyd med service og arbeidet som Glassmester Einar Knutsen på Bryne gjorde,

Og med ny frontrute så var det på sin plass med nye viskere også syntes jeg, selv om de andre ikke var så veldig gamle.

Så nå gjenstår det bare å få lagt ny ruteforsegling, går nok for Gtechniq G1 som jeg har vært svært fornøyd med tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Takk for det, prøver så godt jeg kan.

Driver og vurderer salg i løpet av sommeren, men er ennå litt i tenkeboksen.

Tanken er å kanskje velge noe som er litt mer økonomisk med tanke på forsikring og drivstoff, men sliter med å finne gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
alexanderst

Flott bil. Hvorfor vil du selge den? Hvilken bil vurderer du? :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Sliter med å finne gode grunner til hvorfor jeg skal selge den, siden jeg har vært enormt god fornøyd med denne bilen.

I mine øyne et veldig godt kompromiss mellom gøy og praktisk, med en god og sterk motor med en fantastisk girkasse og bilen er tilstrekkelig diskret slik at den passer i alle sammenhenger.

Driver og leter litt etter en Tiguan med 4motion og DSG, eventuelt en Golf 6 GTD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bilen er enda ikke solgt, men blir brukt relativt lite for tiden etter at jeg kjøpte meg en ekstra Golf til "hverdags".

Vasker den jevnlig og fikk tid i helga til å legge nytt lag med ruteforsegling.

Brukte som vanlig Gtechniq G3, så nå perler vannet så fint igjen. :)

Og Dodo Juice Engel klarer seg veldig godt, må være over 3-4 måneder siden jeg la voks på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har den trofaste GTIen min blitt solgt og får forhåpentligvis et godt liv hos en ny hyggelig eier.

Er ganske sikker på at den vil bli savnet stort i tiden.

Siste tilbakemeldingen på bilen kom fra Møller Stavanger etter at den var ferdig på service idag.

"Den bilen din er i veldig, veldig god stand"

En fin sluttattest etter at jeg har passet godt på den i tre og et halvt år.

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne var ufattelig fin :) De fleste Golf V GTI jeg har sett, har vært ganske herpet i lakken desverre. Hadde vurdert en slik selv om jeg hadde vært litt mindre sær og klart meg uten quattro. :P

Endret av Stifens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for det.

Mine Nokya-pærer eksploderte og knuste tåkelykten. (Det var grunnen til at jeg byttet til linselykter og brukte gul folie med vanlige pærer istedenfor.)

Kan være at det var noe galt med lykten som gjorde at pæren ble for varm og dermed eksploderte.

Er noen år siden jeg kjørte de Nokya-pærene, men jeg var godt fornøyd med dem så lenge de varte og de ga et fint gult lys.

Har ingen erfaring PIAA pærer så kan ikke sammenlikne med dem.

Dersom det blir gule tåkelykter på min neste bil så blir nok det med gul folie og "vanlige pærer".

Orker ikke å bruke mye penger på gule pærer med uviss kvalitet.

Kjøpte forresten min gule folie fra Håkon Ottesen her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...