Gå til innhold

Toyota RAV4 2008


Matti

Recommended Posts

Hei

Hvordan er lakken på en Toyota RAV4? Det er en 2008 mod og er sort.

Tenkte å være snill med samboern og ta bilen hennes snart, men før jeg setter i gang

ville jeg høre litt om lakken og hva som er den beste comboen på den.

Jeg har Kestrel DA-maskin, Scholl S03 Gold, S17, SW Proffesional, SW Cleaner Fluid Medium og Regular.

Så har jeg Orange pads fra Uber og CG og White og Yellow pads fra Sonus.

Hvordan skal jeg komme i gang på den?

Takker og bukker for all hjelpen jeg får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Blir andre gang jeg viser til min egen S&S i dag ;)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6137-sort-toyota-rav42008kun-med-da/page__p__133641__hl__rav4__fromsearch__1#entry133641

Du kommer langt med DA på den lakken om den ikke er særlig værre enn den jeg la ved link til her ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med "SW Professional" mener Cleaner Fluid Professional så kjører du DA-maskinen din med en myk pute med den. Sort RAV4-lakk er kjent for å være myk, og går man løs på den med roterende så bør man ha god peil på fjerning av hologrammer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med "SW Professional" mener Cleaner Fluid Professional så kjører du DA-maskinen din med en myk pute med den. Sort RAV4-lakk er kjent for å være myk, og går man løs på den med roterende så bør man ha god peil på fjerning av hologrammer etterpå.

Det er Swisswax Professionl ja og ja, en DA ikke roterende.

Så begynne kanskje med SW Pro og en orange pad fra Uber f.eks og om det ikke tar alt, ta en enda mykere pad og Scholl S17 kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For din egen mentale helses skyld så anbefaler jeg da heller å gå over flere ganger med CFP. Ikke kjør hardt, og ikke kjør lenge.

Hmmm... Det virker som om jeg ikke for bruk for verken Scholl S03 Gold, S17 og mine Sonus pads da, eller?

Hvis jo, men med finere pads så beholder jeg de. Hvis nei, dessverre. Så er de til salgs!

Ubrukt, uåpnet, 100% nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kun jobbe på en 08 Sort RAV4 så trenger du nok aldri S03G nei, S17+ kan nok ha sin plass da jeg ikke har kjørt den på DA og vet ikke 100% hvor aggressiv den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kun jobbe på en 08 Sort RAV4 så trenger du nok aldri S03G nei, S17+ kan nok ha sin plass da jeg ikke har kjørt den på DA og vet ikke 100% hvor aggressiv den er.

Okei... Det jeg vet er at S03 Gold er mer aggresiv enn S17. Det er mange som tar først S03 også S17.

Så da kan jeg beholde S17 hvertfall. Jeg skal nok ta både den Toyota´en og en Mazda 3 til å begynne med.

Jeg trenger kanskje ikke de Sonus pads, siden de er litt for grove for Toyota og Mazda lakk og kanskje selge S03 Gold sammen med de padene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde beholdt de jeg - du har jo kjøpt de, og du får sikkert anledningen til å bruke det på andre objekter framover.

Ja, det er jo sant det. Men litt kjedelig fra den siden, at man vet ikke når jeg for bruk for de.

Som jeg har hørt så både Toyota og Mazda har veldig tynt lakk, hadde Audi før, og der vet jeg det er tykk og hard lakk.

Men men, jeg beholder de og ser, ellers så selger jeg de litt senere. Men hvordan høres denne comboen ut da...

Menzerna Super Intensive Polish http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=5 på en Orange Uber/Hex-Logic pad?

For både Toyota og Mazda... Og avslutte med Swisswax Pro eller Regular?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke SIP eller HexLogic. Men hvorfor blande inn flere faktorer her nå.? Kjør CFP på fin pute først, og se hvordan det går. Kjør eventuelt flere runder til du blir fornøyd. Eller test S17+ på en fin pute hvis du ikke synes CFP tar godt nok. Så kjører du CFP på fin pute etter S17+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke SIP eller HexLogic. Men hvorfor blande inn flere faktorer her nå.? Kjør CFP på fin pute først, og se hvordan det går. Kjør eventuelt flere runder til du blir fornøyd. Eller test S17+ på en fin pute hvis du ikke synes CFP tar godt nok. Så kjører du CFP på fin pute etter S17+.

Oki dok... :) Høres bra ut! Men nå du sier fin pute.

Vil det si... Fin som denne http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=404 / http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=43_48&products_id=405

eller litt grovere som denne http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite er en fin-pute. Står også i beskrivelsen på de du linket til.

Okei... Så fin pute med CFP event S17? Okok, trodde det ville vært for fint.

Men kan jo prøve på det. Kan også kjøpe noen av de blå, de er fine de og, men ikke de fineste.

Endret av Matti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...