Gå til innhold

Lakkrens uten maskin?


Boge101

Recommended Posts

Hei, igjen! :)

Tidligere har jeg postet produkter jeg har kjøpt for min første "skikkelige" polering,

Har, som nevnt tidligere, en del swirls rundt om på bilen min som ødelegger den ellers fine lakken.

Da har jeg fått beskjed om å bruke Meguiars Ultimate Compund. Jeg er da uten poleringsmaskin av noe som helst slag.

Er det da sløsing av produktet å gå over med dette for hånd med Meguiars Pads (vanlig gule)?

Skulle helst hatt bilen skinnende (uten swirls -.-) til Street Meet i Bergen på mandag'en og regner med det blir vrient å få tak i en poleringsmaskin til da, siden Jesus måtte forlate oss akkurat denne uken...

Burde jeg bare droppe det og heller vente til jeg har en skikkelig maskin og pads tilgjengelig?

Har desverre ingen close-up bilder av lakken, men det er bare riper som "skinner" i overflaten av klarlakken.

Takker for svar! :)

Endret av Boge101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Meguiars Ultimate Compund, men etter hva jeg har lest så er det en polish som skal gå bra å bruke for hånd. Du bør dog regne med å putte litt krefter i det for at det skal ha noen virkning på ripene.

Det er anbefalt å gå over med clay for å fjerne all forurensingen i lakkens overflate før du polerer eller renser lakken. Du kjenner det godt hvis lakken er ru selv etter en god vask, og dette dukker gjerne opp først på nedre delen av dørene. Forurensingen er noe som du ikke vil ta med rundt når du går over med UC'en, da det kan gjøre vondt til verre.

Etter clayen så kan du teste med UC på et lite område som ikke er så synlig først. Er du fornøyd med resultatet, så er det bare å gå på videre med friskt mot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien skal det være mulig å få bilen swirlfri for hånd med UC, men om du rekker det til mandag er en annen sak....

Er du tidlig oppe i morgen skal det være mulig å få kjøpt seg et par pads og en billig 2 hodet DA på f.eks Clas ohlson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er å kjøpe Autoglym Super Resin Polish fra bensinstasjon. Den er det fillere i, så kan godt hende du klarer å skjule en god del med denne. Kan være en siste snarvei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...