Tina

Swissvax voks til mørkblå BMW E46

Hei! Jeg har per nå kun voks fra Meguiars for hånden, men blir ikke fornøyd nok med resultatet. Jeg skal ha en voks fra SV, men er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Bilen er 2001 mod, fargen er orientblau metallic. Har endel swirls og RDS, + steinsprut, men skal få fjernet det som kan fjernes snart av en kyndig.

Er ellers flink til å ta vare på bilen, vasker den minimum annehver dag når været er dårlig. Vedlikeholdsvask med høytrykk "daglig", ukentlig med mild såpe og mitt.

Tenker litt på Shield, ser jo at den er populær her. Noen som har prøvd Blau Weiss (den for BMW) og kan sammenligne? Skal også polere noen andre biler (Mercedes), men de har vel relativt hard lakk begge de tyske?

Håper noen har noen gode råd:)

Det jeg har foreløpig:

IKKE GritGuard (kjøpes neste lønning)

Washmitts

Div MF

MEG NXT såpe og Gold Class såpe

Voks i samme serier

MEG step 1 og 2

Clay og lube

Prickbort

MEG All Wheel Cleaner

Skal kjøpe voks, bøtte, tørkehåndklær og bedre MF, OPW, bedre felgrens, SV Pneu (usikker på matt eller glossy). Har tilgang til roterende maskin, men tror jeg skal prøve DA først.

Her ble det litt rotete, men håper noen vil ta en titt:):)

PS: bilen på bildet er ikke min, men samme farge

post-2742-0-38227800-1303258275_thumb.jp

post-2742-0-40462200-1303258303_thumb.jp

edit: bilde lånt fra bimmers av Søreng

Endret av Tina
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:) Hei, og velkommen til galskapen! pneu matt om du liker at dekk er svart og ikke svart og glossy :) Kan bare snakke for meg selv.Har kun prøvd 5-6 swissvax vokser.Shield er fortsatt favoritten forran de litt dyrere concorso og insignis/insignisv2.Er oftest egenskapene og varighet som er forskjellig, og ikke så mye glans på en bra maskinpolert lakk.Håper de som har prøvd flere vokser fra swissvax kommer med bedre svar.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen.

Det viktigste du gjør før du legger en god voks er forarbeidet. Hvis du har planer om å bruke noen av produktene du har så kommer du dessverre ikke langt med å fjerne defekter og vaskeriper, du skjuler de for en liten periode, så er det tilbake igjen.

Kjøp feks 3 pack med Scholl Concepts polisher, koster 499,- og du får den både hos Scandicshine og på jobben min, www.partsandretards.no, der har du det du trenger av poleringsmidler for å bli kvitt rds og swirls.. Puter er Uber veldig gode til DA maskin, personlig liker jeg Scholl sine på roterende.

Blau Weiss er en god voks, gjør seg godt på mørk lakk, la den på denne: http://www.detailersclub.no/forum/topic/5869-bmw-318d-touring/

Holdbarheten fikk jeg aldri vite noe om dessverre, men Shield er helt super hva gjelder holdbarhet. Jeg la Shield på egen bil i september tror jeg det var, og den ruller somregel mellom 6 og 12 mil på E6 hver dag gjennom vinteren og vannet perler seg fortsatt veldig bra på lakken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield er en veldig god allround voks. Bra holdbarhet og bra glans, så skal du bruke den på flere biler så er den fin. Den er også veldig lett å legge. Samtidig som du kjøper voksen, ta med en Swissvax voksklut. Den er utrolig myk og kjempe fin til å ta av voks med. Men som nevnt over så er grunnarbeidet uansett det viktigste, så skaff deg litt proffe poleringsprodukter og kjør på med maskin. Jeg mener at så lenge du bruker litt sunn fornuft så kan du gå rett på roterende med en gang. Kjøper du feks 3m sin proff serie så har du alt du trenger i 3 flasker.

Når det gjelder Phnu så synes jeg ikke glossy var så veldig glossy sammenlignet med andre jeg har testet. Jeg synes det ble pent svart uten at det ser vått ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang Swissvax voks så er det mye å velge i, kommer litt ann på hvor mye penger du vil legge i en voks og bruksområde osv. Har ikke prøvd Blau Weiss men du kan jo ta kontakt med Dag/Swissvax her inne så får du nok god hjelp til å velge en voks som passer deg og ditt behov :)

Endret av Bilpleie gærning
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blau Wiess er jo laget for nyere bmw´er så bør jo være bra på bilen din :)

Personlig har jeg ikke testet dette voksen, men har god erfaring med flere andre SV vokser og har planer om å teste Blau Weiss når lommeboka tillater det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer i det Bernhard sier her, det er utgangspunktet som har mest og si på hvordan bilen ser ut etter du har lagt på voks. Men du gjør nok ikke noe feil verken om du kjøper Blau Wiess eller Shield da begge to er gode vokser.

Ellers tipper jeg at det er en eller annen her på forumet som ikke bor så langt unna deg, som kanskje har en SV voks du kan teste litt på panseret f.eks, så ser du hvordan den er :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar alle sammen!

Jeg bor i Molde, så de jeg har sett her inne nærmest meg er Ståle og hmsilset.

Gode MF-kluter skal selvsagt kjøpes inn:) Er Green Monster så bra som det sies?

Ser at mange bruker SV Cleaner Fluid før vokspålegging, er denne et must?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke polerer bilen først så burde du det ja. Den renser lakken for urenheter og gjør at voksen sitter mye bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Green Monster er gode kluter det ja :) Bruker selv ikke noe annet til buffing av voks. Vet noen har slitt med at de linter noe, men selv har jeg ikke hatt store problemene med det.

Og da er det nok bare å sende en PM til en av de to, så skal du nok se du får testet både den ene og andre SV voksen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt både Blau Weiss og Sheild på min BMW. Jeg syns Blau Weiss har en varmere glød og metalliken popper bedre enn med Sheild. Men her snakker vi om små forskjeller men kult med egen BMW voks da. Med Blau Weiss avtar sheeting merkbart etter ca 3 mnd. (ukentlig vask). Sheild holder lenger. Nå har jeg akkurat lagt på Insignis V2. Den er heller ikke verst ;) Felles for alle er at de er enkle å legge på og ta av og så lukter de himmelsk. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aspiranten bor jo også i molde om jeg ikke tar helt feil, mener også at det er en del flere som bor der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt både Blau Weiss og Sheild på min BMW. Jeg syns Blau Weiss har en varmere glød og metalliken popper bedre enn med Sheild. Men her snakker vi om små forskjeller men kult med egen BMW voks da. Med Blau Weiss avtar sheeting merkbart etter ca 3 mnd. (ukentlig vask). Sheild holder lenger. Nå har jeg akkurat lagt på Insignis V2. Den er heller ikke verst ;) Felles for alle er at de er enkle å legge på og ta av og så lukter de himmelsk. :)

Takk for svar, fint at du har testet begge to! Hvis jeg er i det spandable hjørnet, kanskje bimmern skal få Blau Weiss til sommerbruk, og Shield til vinteren:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Shield inneholder teflon. Hvordan fungerer det i denne voksen? Ønsker ikke noe Ditec-lignende akkurat:/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, fint at du har testet begge to! Hvis jeg er i det spandable hjørnet, kanskje bimmern skal få Blau Weiss til sommerbruk, og Shield til vinteren:)

mange av oss bruker shield til vintervoks,pga av dens ekstreme slitestyrke,den holder lenge ser bra ut,og er billig,mange her inne som syns shield er en av de bedre voksene fra sv :D
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått Shield, og den lukter nam!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tina

Ser at du har tenkt å prøve deg på å kjøre maskin. Jeg har vasket og maskert opp bilen min og skal igang med korrigering idag og i morgen. Nå har det seg slik at bilen nylig ble påkjørt bakfra og skal lakkeres om noen uker, dermed har jeg ett ledig panel som du kan få prøve å kjøre maskin på. :) Har både DA og roterende som du kan få prøve.

Send meg en pm du så får du adressen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tina

Ser at du har tenkt å prøve deg på å kjøre maskin. Jeg har vasket og maskert opp bilen min og skal igang med korrigering idag og i morgen. Nå har det seg slik at bilen nylig ble påkjørt bakfra og skal lakkeres om noen uker, dermed har jeg ett ledig panel som du kan få prøve å kjøre maskin på. :) Har både DA og roterende som du kan få prøve.

Send meg en pm du så får du adressen.

Åh, typisk at jeg ikke har tid idag eller i morgen! Møte i kveld og bursdag i morgen..Tusen takk for tilbudet:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive