TommyM

Er det viktig med hastighetsregulering på DA?

Hei.

Så er jeg tilsynelatende også blitt bitt av detailingbasillen.

Kjøpte en Volvo V70 i vinter, og etter å ha lest en del her inne har jeg oppdaget mer og mer swirls på bilen. Merkelig at disse var nesten ikke-eksisterende helt til jeg begynte å lese forumet her, men jo mer jeg leser her inne, jo værre ser bilen ut :unsure:

Skal til å trykke "kjøp" på en rekke produkter så jeg kan få shinet opp bilen litt, og lurer på om jeg skal kjøpe en polermaskin sammen med alt det andre.

Jeg har en billig DA ´"slipemaskin" som jeg tenkte jeg kanskje kunne kjøpe pads til og bruke, og dermed spare noen kroner i forhold til å kjøpe en DAS-6 eller liknende. Eneste issue jeg ser, er at denne ikke har hastighetsregulering. Hvor kritisk er dette på en DA-maskin?

Hilsen Tommy

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags merke er denne andre DA maskinen? Blir skeptisk når du skriver "slipemaskin" :)

Når jeg kjører DA maskin så starter jeg med å spre ut produktet på laveste hastighet for deretter kjøre maskinen på max fast og deretter jobbe meg ned i hastighet og avslutter på hastighet 2.

Så det høres ikke optimalt ut å ikke kunne justere hastigheten noe på maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske skeptisk selv, men kan ikke helt slippe tanken hvis jeg mer eller mindre kan halvere budsjettet ved å bruke det jeg har. holde

Maksinen jeg har er en excentersliper - og virker som den har ca samme funksjon som det blir beskrevet at en DA-polermaskin har. Merket er Selekta - billig billig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en sånn pussemaskin jeg tror det er så er den ikke helt optimal. Skulle polere bilen til en kompis av meg for et par år siden, han stilte opp med en "DA"-pussemaskin den gikk ihvertfall helt vilt fort. Det ble jo et hologramfritt resultat men padden så ikke ut etterpå  :lol:

Meget mulig at pussemaskina har mindre "oscileringer" enn de beregnet på polering, da vil det ta noe lengre tid å korrigere defekter etc..(avhenger også av styrke på maskina)

Men hastighetsjustering er ikke så farlig for min del, funker å spre produkt mens maskina er avslått, så frese på full guffe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
men padden så ikke ut etterpå

Kanskje man fort sparer inn investeringen alene i forbruk av pads da :lol:

Meget mulig at pussemaskina har mindre "oscileringer" enn de beregnet på polering, da vil det ta noe lengre tid å korrigere defekter etc..(avhenger også av styrke på maskina)

Den snurrer veldig fort, men virker ikke så kraftig. "Oscileringene" virker også veldig korte, så det er sikkert ikke optimalt.

Heller vel mer og mer mot å kjøpe noe nytt - så vet jeg at det virker, og så har jeg i tillegg fått et nytt leketøy :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive