Gå til innhold

tok av listene på dørene på bmwn i dag..


space-ace

Recommended Posts

hei. jeg har en bmw e34.

jeg drev å rydda og vaska litt i bilen i dag så jeg bestemte meg for å ta av listene på bunnen av døren. da fant jeg ut hvorfor dørene er rustfrie :D en tidligere eier har nemmelig fyllt opp hele lista og alt nedi bunnen der med grease/ fett :D

så det jeg lurer på da, er at jeg vil rengjøre her no, og fylle på med nytt fett. men hva skal jeg bruke????

har vist seg nok en gang av vedlikehold er alfa omega :D bilen er fra 1991, og er 97 % rustfri :D artig med så gammel bil som er hel og pen. skulle hatt seg en seriøs lakkorigering så blir den knall trur jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bare for å forhindre rust så er kan du vel bruke vannfast grease. Trenger vel ikke koste på dyreste sorten som er beregnet på store belastninger :lol: Men greit at det er litt seigt sikkert så det ikke kommer ut derfra og renner inn der det ikke skal..

Men må si det er første gang jeg hører om en slik patent. Hadde vært mer naturlig å tenke Tectyl eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Mercedes benytter fett på baksiden av sine Chrome skjermbuelister for å forhindre rust under de...

En jeg kjenner fikk montert slike på sin 94modell i 06, da var det "noe nytt de hadde begynt med"

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres faktisk bedre ut med noe tectyl sånn sett ja, men det er jo noe griseri bokstavelig talt. fettet her er jo bare å vaske bort om det kommer på "aveie"

men jeg vil uansett ha på noe som ikke vaskes bort av regnet da, og renner inni tørterskelene og nedover kanalene osv... skal ta å gjøre dette på 7serien og tenker jeg :D

mercedes kom på rustbeskyttelse først i 06 ja, ikke rart de ruster :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del gamle mercedeser hadde galvaniserte hjulbuer faktisk... Og skal vi diskutere rust så har jeg noe kjennskap til div på BMW og :P

Koffertlokket på E39 f.eks, nederst, på samme side som nøkkelhullet... hmmmm...

Mercedes sleit en del med de ettermonterte chromehjulbuelistene, men fettet de brukte skulle visst eliminere en god del av det problemet da det hindret ulumskheter å komme ned på baksiden av dem. Ganske logisk, steng salt og skit ute, så ruster det mindre :P

Men om det først kommer nedi der da, så er det jo kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mine kjennskaper til bmw og rust og :P på min forrige 7er måtte jeg bytte en hjulbue bak. på en e39 jeg hadde var bakluka rustet opp. på en kompis sin e39 så manglet det sikkert en kg stål på bakluka :P haha.

ikke rart det ruster vet du, når de fester slike chromlister med selvborrende skruer uten å gjøre noe mer med det. garantert mange som har gjort det.

jeg hadde faktisk en w124 200d. beste bilen EVER!! (den hadde også bjulbuelister med selvborrende skruer, hehe ) var så kompakt den at man skulle tru den var ny. men desverre fikk min søster den. to år i oslo var nok. først klikka termostaten, så den gikk varm. å trur du ho stoppa med en gang dA? neida vridd topp det gitt. så sto den under ett tre bare i sikkert ett år. det tok knekken på den faktisk. trist men. bilen hadde vært i familien i 10 år.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

en del gamle mercedeser hadde galvaniserte hjulbuer faktisk... Og skal vi diskutere rust så har jeg noe kjennskap til div på BMW og :P

Koffertlokket på E39 f.eks, nederst, på samme side som nøkkelhullet... hmmmm...

Mercedes sleit en del med de ettermonterte chromehjulbuelistene, men fettet de brukte skulle visst eliminere en god del av det problemet da det hindret ulumskheter å komme ned på baksiden av dem. Ganske logisk, steng salt og skit ute, så ruster det mindre :P

Men om det først kommer nedi der da, så er det jo kjørt.

Mercedes er de drøyeste jeg har vært borti hva gjelder rust.. Jeg har tatt 2 GL i vinter og holder på med en nå, samtlige har byttet alle 4 dørene, samt den ene hadde også byttet bakluke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere mercedeser er desverre rustbomber :(

Virker dog som det ble betraktelig bedre iallefall på E-klasse fra okt-04 altså 05modellen.

Naboen til muttern og fattern hadde en e420 98 modell. Den fikk bytta forskjermer, panser, alle dører, bakluke, taket pga takluke og hjulbuer bak på rustgaranti.

Ble fin i etterkant da. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Arvtageren til E-classen er Passat 3C.......

Det går dagelig folk på lakkverksted og bytter bakluker og "reparer" dører......

Skulle tro bilprodusentene hadde lært et og annet om rust nå....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...