Gå til innhold

blandingsforhold surfex Hd før voksing Osv


MikTor

Recommended Posts

Noke spesiell balndingforhold på surfex Hd før ein grundig shining av bilen?? har brukt 1:15 - 1:20 før vasking.....

Har planer om å gå først over bilen med prickbort, surfex Hd og espuma forvask før vask osv.....

Har og planer om å prøve ut To hoda poleringsmaskin frå biltema, med ultimate compound. har sonax poleringsputer, noke eg treng å tenke på spesielt,?? hastighet, kor lenge på kvart panel, trykk, mengd produkt???

takk :):unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har noe å tjene på å sprute på sterkere surfex blanding før korrigering. Asfalt osv tar den ikke uansett hvor sterkt du blander, det er prickbort's jobb. Jeg vet ikke hva en sterk surfex blanding skulle tatt som du ikke får av ellers i vaskeprosessen :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Anders Helle

Litt OT.. jeg har ikke helt skjønt meg på blandingsforholdene av Surfex HD ang. f.eks Avfetting. Hva betur egentlig 1:20? bør jeg blande det sammen i en 1,5l pumpeflaske f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Det vil si en del Surfex og 20 deler vann. 1,5 pumpeflaske er ikke dumt. Selv bruker jeg 5liters kanner lignende dette

704032-jpg.jpg

Endret av Sigmund S Dy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Men hvis jeg blander det i 1 liters flaske.. vil det da si 2 dl surfex og resten vann? eller?

Nei, blander du 2 dl Surfex-HD med 8 deler vann, får du mer 1:4-blanding.

1:20 blanding blir 1000ml / 21 deler (1del surfex + 20 deler vann = 21) = 47,62ml ren Surfex som skal oppi 1L-flasken, og resten vann.

Rett meg hvis dette er feil :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel tro at 1:20 i utgangspunktet vil gi 1 del Surfex og 19 deler vann.

Hadde det derimot vært 1+20, som det står på saftflasker o.l., ville det blitt som du sier Tobias.

Er nå det jeg tror, og bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blander du 2 dl Surfex-HD med 8 deler vann, får du mer 1:4-blanding.

1:20 blanding blir 1000ml / 21 deler (1del surfex + 20 deler vann = 21) = 47,62ml ren Surfex som skal oppi 1L-flasken, og resten vann.

Rett meg hvis dette er feil :)

Ser meget riktig ut!

Men for enkelthetens skyld ca en halv dl på litern = 1:19 = 5 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på forumet omtales jo 1:20 nettopp som 1 del av det ene pluss 20 deler av det andre. (Selv om jeg prinsipielt er tilbøyelig til å være enig med deg at 1+20 hadde vært bedre, og så slipper jeg å bruke shift-tasten også ^_^)

For i motsatt fall gir ikke beskrivelser som 1:1 og 1:0 noen mening (som henholdsvis da betyr 50/50-blanding og reint produkt)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at 1:20 er utmerket logisk da du har en del til 20 deler, men samme det.

Om du har en litersflaske som har litt ekstra plass så er det greit å måle 0,5 dl til 1 liter vann.

Jeg kjøpte meg en 2dl målebeger som er gull til slikt, har markering på hver 0,5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

1:20 betyr 1 del produkt og 20 deler vann, for totalt 21 deler utblandet produkt. Om det spiller noen forferdelig stor rolle om man blander 0,47dl eller 0,5dl og fyller flasken med vann tviler jeg egentlig på. Mine utblandinger pleier være sånn ca omtrentlig i nabolaget av der det skal være; eneste gangen jeg brukte millilitermål var da jeg skulle blande ut Valet Pro Interior All Purpose Cleaner i 1:80 :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...