Gå til innhold

Lexus IS220d får smake Swissvax


Geir

Recommended Posts

Ja, da fikk jeg endelig testet Swissvax Finesse - premiumvoksen for Lexuslakk :)

Var på besøk hos foreldrene mine i helga, og dro med meg en haug med produkter. Tenkte jeg skulle prøve å komme hologrammene til livs, i tillegg til å få prøvd Finessevoksen. Jeg hadde ikke stort mer enn den tiden jeg brukte til å gnikke og dulle til overs, så jeg har ikke tatt bilder etter hvert "steg", men følgende ble gjort og brukt;

Vask:

NXT Car Wash

P21s Felgrens

Nilfisk Alto høyttrykkspyler med foam cannon

Mitts, Cobra Guzzler HD Waffle Weave tørkehåndkle, Meguiar's felgbørste

Meguiar's Interior Cleaner

Div børster til div interiør

Swissvax Leather Care Kit

Støvesuger :)

Rens:

Swissvax Cleaner Fluid Medium

Swissvax påføringspads

Mange Cobra mikrofiberkluter

Fjerning av noen swirls:

Meguiars Meguiar's #9 Swirls Remover 2.0

Div påføringspads

Mange Cobra mikrofiberkluter

Tok ikke alle swirls siden jeg ikke hadde tid, men yppet på en del av dem.

Voks:

Swissvax Finesse

Wolfgang påføringspads

Mange Cobra Mikrofiberkluter

Jeg fant kjapt ut at jeg MÅ ha maskin til denne type rubbing. Fy f*** så sliten jeg ble i armene. Det var et helvete å ta av Swissvax cleaner fluid for hånd. My God! Å påføre voks for hånd er bare kos, men ikke f**n om jeg har lyst til å dra av cleaner fluid for hånd flere ganger! Bilen har forøvrig vært hos to bilpleiere nå uten at hologrammene har forsvunnet, men jeg fikk fjernet 90-95% med medium cleaner fluid, og det for hånd. Hva sier vi til sånt? Det burde vært omvendt..

Finessevoksen er forøvrig en drøm å jobbe med. Oppførte seg eksemplarisk og luktet svingodt ;) ;)

Så noen bilder.

Før:

post-77-1217192990_thumb.jpg

post-77-1217193019_thumb.jpg

post-77-1217193047_thumb.jpg

post-77-1217193063_thumb.jpg

Etter (bildet hvor jeg sitter på huk er fra sidedøra - og det andre speilbildet er fra panseret):

post-77-1217193146_thumb.jpg

post-77-1217193154_thumb.jpg

post-77-1217193160_thumb.jpg

post-77-1217193175_thumb.jpg

post-77-1217193209_thumb.jpg

post-77-1217193339_thumb.jpg

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Wow det ble litt av en forskjell, slik en Lexus fortjener å se ut i lakken ;)

Blir sliten av å gjøre slik for hånd ja hehe.. En DA maskin gjør jobben bra mye lettere, den gjør vell ca det samme pr minutt som du gnikker for hånd i ca 1 time :P

Selv er jeg litt skeptisk til de voksene som er laget for forskjellige merker, feks Porsche, lexus lakk osv. da jeg ikke klarer å forstå hvordan en voks skal se bedre ut på den lakken enn en annen.

Men voksen ser i allefall skikkelig bling ut B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det ble litt av en forskjell, slik en Lexus fortjener å se ut i lakken ;)

Blir sliten av å gjøre slik for hånd ja hehe.. En DA maskin gjør jobben bra mye lettere, den gjør vell ca det samme pr minutt som du gnikker for hånd i ca 1 time :P

Selv er jeg litt skeptisk til de voksene som er laget for forskjellige merker, feks Porsche, lexus lakk osv. da jeg ikke klarer å forstå hvordan en voks skal se bedre ut på den lakken enn en annen.

Men voksen ser i allefall skikkelig bling ut B)

Ble en goood forskjell, ja. Men jeg måtte blø for det også, hehe!

Er enig ang. voks forbeholdt forskjellige merker, men vi vet jo alle at lakk er veldig forskjellig når det gjelder f.eks. mykhet og hardhet, så det er vel et eller annet som blir tatt hensyn til når slike vokser produseres. Får vi håpe hvertfall, hehe...

Er Meguiars G220 en DA-maskin? Dere må gjerne komme med forslag på DA-maskiner i denne tråden....;)

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Megs sin G220 er en DA maskin ja, DA vil si at den imiterer handbevegelser så den er trygg å bruke, en roterene maskin er mer effektiv å bruke enn enn DA maskin å vil gjøre jobben enda fortere, og ta dypere riper da den utvikkler en del varme som ofte må til for å få det optimale ut av en del polish midler.Men kan også gjøre slik at det blir hellakkering hvis den ikke blir brukt rikktig hehe..

Lexus og Toyota, og de fleste japse biler har ganske myk lakk, så vil anbefale DA maskin, siden det kan være veldig vanskelig å få en sort bil med såpass myk lakk 100% med roterende uten mye trening.

Har selv polert en helt ny sort BMW for å få bort etse merker fra fuglemøkk med roterende, og ble ingen hollogrammer, men går jeg over min bil med akkurat samme produkt og pad klarer man skimte noe hologrammer, nå er det nok mange som klarer dette fint. Men jeg måtte gå over med DA maskin for å få det 100%, (brukte samme pad og polish)

truhaa har også vært borti samme problem, han testet på et panser med myk lakk, halve panseret med DA og andre halvdel med roterende.

Vil anbefale deg en Flex XC 3401 VRG DA maskin som kan fåes på ebay.de til rundt 3000kr ink frakt.

i denne tråden er det en sammeligning av flex DA mot Porter Cable sin DA som er ca det samme som megs sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

mmmmmm. griseblank Lexus, det liker vi...

Ja har hørt at Cleaner Fluid fra swissvax er vrien å fjerne igjen, men å LEGGE den på med DA gjør ikke jobben med å FJERNE den for hånd noe lettere annet en at du klarer nok å "bruke" opp mere produkt med en DA, samt legge på et tynner lag, noe som sef gjør fjerningen etterpå letter. Du kan ja kjøpe Microfiber hetter til DA maskine til fjerning av produkt, men det har jeg ikke så god erfaring med, Swissvax Cleaner Fluid er ganske fet/oljete har jeg skjønt og generelt med slike produkter når du fjerner den for hånd, er det et poeng å snu og vende på MFn hele tiden, det er det samme med en DA med Microfiber hette på, da må du stoppe, snu Microfiber hetta, kjøre litt til og så bytte hette osv osv. Blir fort litt jobb av det også.

At du fjernet hologrammer med cleaner fluid som ikke en "bilpleier" klarte er jo rett og slett vanvittig.

Mulig et dumt spørsmål, men det er klarlakk på bilen din?

Blir ikke lei av å se på den bilen, så bare å legge på et lag til og poste mere bilder ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmmmm. griseblank Lexus, det liker vi...

Ja har hørt at Cleaner Fluid fra swissvax er vrien å fjerne igjen, men å LEGGE den på med DA gjør ikke jobben med å FJERNE den for hånd noe lettere annet en at du klarer nok å "bruke" opp mere produkt med en DA, samt legge på et tynner lag, noe som sef gjør fjerningen etterpå letter. Du kan ja kjøpe Microfiber hetter til DA maskine til fjerning av produkt, men det har jeg ikke så god erfaring med, Swissvax Cleaner Fluid er ganske fet/oljete har jeg skjønt og generelt med slike produkter når du fjerner den for hånd, er det et poeng å snu og vende på MFn hele tiden, det er det samme med en DA med Microfiber hette på, da må du stoppe, snu Microfiber hetta, kjøre litt til og så bytte hette osv osv. Blir fort litt jobb av det også.

At du fjernet hologrammer med cleaner fluid som ikke en "bilpleier" klarte er jo rett og slett vanvittig.

Mulig et dumt spørsmål, men det er klarlakk på bilen din?

Blir ikke lei av å se på den bilen, så bare å legge på et lag til og poste mere bilder ;)

Godt poeng ang. fjerningen, truhaa. Det hjelper jo ikke en dritt om jeg har maskin eller ei sånn sett. Lurer egentlig på hva jeg tenkte da jeg skrev det, haha. Men jeg får hvertfall spart armene litt ved å slippe og påføre for hånd. Får bare leve med at den er tung å dra av, for den fungerer åpenbart veldig bra siden de fleste hologrammene ga etter.

Det skal være klarlakk på denne, men hvordan kan jeg dobbeltsjekke det?

Et lag til skal den helt klart få. Hele bilen lukter gull nå, og lukten glir inn i kupéen også. Digg! Ikke at lukten er det viktigste, da...høhø.

Har da et par bilder til (frontfangeren er ikke like blank som resten av bilen grunnet myyye steinsprut - vurderer omlakkering av fangeren):

post-77-1217198931_thumb.jpg

Møtte også på en tvilling for et par uker siden:

post-77-1217199027_thumb.jpg

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Støkent...

Du legger på CFn tynnere, så noe hjelper det nok. Samme gjelder om du jobber for hånd, litt fristende å bruke litt til hele tiden og det skaper stort sett ikke noe annet en mer jobb det, ikke at det er noe unikt mht swissvax sin CF, det gjelder alle produkter det..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Har aldri opplevd at CF er vanskelig å ta av. Så lenge du ikke lar den stå for lenge. Skal maks stå på lakken i ett min. Men fjern den aller helst allerede etter 30sek. Og tynne tynne lag. Legger på CF med roterende på Finessing pad. Gull det.

Eventuelt kan du bruke CF Pro, den er latterlig enkel å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte jeg tok på tynt nok, men det forundrer meg igrunn ikke om jeg har fått på litt for mye, gitt. CF'en funket hvertfall fjell, så produktet i seg selv er jeg blitt veldig glad i!

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Strøkent resultat (og bil!!) Geir, spesielt etter Finesse :) Skulle jeg kjøpt meg sedan hadde jeg gått for en IS av nye typen!

Apropos CF så er det som Christer sier, bruk lite (mindre enn du har lyst til) og ta den av relativt fort, også viktig som det blir nevnt at man snur håndkleet relativt ofte.

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent resultat (og bil!!) Geir, spesielt etter Finesse :) Skulle jeg kjøpt meg sedan hadde jeg gått for en IS av nye typen!

Apropos CF så er det som Christer sier, bruk lite (mindre enn du har lyst til) og ta den av relativt fort, også viktig som det blir nevnt at man snur håndkleet relativt ofte.

Takk for fine ord, Dag :)

Skal sørge for å legge på så lite som mulig neste gang, men fy fader så sterk jeg ble! :lol:

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra beading det der

Ja innimellom er du ikke så sur for at det regner, morro å se vannet perler seg eller bare renner av bilen....

mulig det bare er noe vi forstår her inne da men ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...