Boge101

Første skikkelig polering :)

Hei!

Flott forum dere har her. :)

Jeg er da, som veldig mange andre, ny med detailing.

Kan starte med at jeg fikk en liten åpenbaring forrige helg, da jeg fant ut at jeg skulle prøve å polere bil for første gang. Jeg har alltid tenkt at polering og slikt noe var for erfarne personer og var livredd for å gjøre feil og skade lakken på go' bilen! Men etter å ha vært med en bekjent å polert litt på båten hans fant jeg ut at dette slettes ikke var så vanskelig som jeg hadde trodd.

Så, sist lørdag stod jeg opp med et mål: Ha en blank bil! Jeg styrte på med avfetting og svamping (fyfy, tydeligvis), før jeg kjørte rolig inn i lokalet og begynte å polere etterhvert som bilen tørket. Produktet jeg brukte var fra Turtle Wax, som jeg var klar over ikke var noe kjempebra produkt, men dette var bare for å teste. Hadde derfor ikke noe wax på etter poleringen, slik at jeg det ikke ble noe stress å fjerne når jeg skulle "step up the game"! :)

Synes lakken ble fantastisk glinsende og var kjempe fornøyd med resultatet, selv om det bare varte ut helgen (damn you Bergensvær).

SÅ! På tide å gjøre det skikkelig.

Det jeg la merke til mens jeg holdt på å polere var diverse "swirls" rundt om i lakken. Var mindre synlig etter poleringen, men likevel irriterende. Tenkte derfor å ta en skikkelig lakkrens på den for å fjerne dette best mulig. Lurte på om dette gikk an å gjøre uten maskin. Har muligens tilgang til en DA-maskin, men vet ikke hvilke kvalitet det er på denne.

I dag var jeg en lite tur på shopping og ble anbefalt dette:

Next Gen. Car Wash

Meguiars Ultimate Compound

Next Gen. Tech Wax

Kjøpte også.

Meguiars Wash Mitt

Meguiars Supreme Shine Wipe mikorfiberklut

Meguiars Foam Applicator Pad

Da venter jeg responsen. Vurderte Clay også, men ble litt skeptisk siden jeg leste at den kan legge fra seg nye riper. Siden jeg ikke vet hva jeg kan forvente av maskinen jeg eventuelt skal bruke, er det kanskje litt risikabelt? Eller?

Bilen er forøvrig en Nissan 200sx S14a Sportline 1997 modell!

Er dette noe bra kombinasjon? :)

215840_10150158621837462_503137461_6938542_1845253_n.jpg

216699_10150158621767462_503137461_6938541_4457064_n.jpg

Endret av Boge101
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

De seks tingene du har kjøpt fra Megs er alle kjempefine produkter. Bruker de selv i tillegg til alt det andre.

Megs Ultimate Compound er det vel flere her som kan være enig i funker bra sammen med en DA-maskin til å fjerne swirls. RDS kan kanskje være litt vanskeligere å få bort med denne etter hva jeg har lest. Husk pads til maskinen hvis du velger å bruke den :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut til at bilen din ble veldig blank og fin :)

Men husk at closeup bilder med solskinnslys avslører sannheten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

De seks tingene du har kjøpt fra Megs er alle kjempefine produkter. Bruker de selv i tillegg til alt det andre.

Megs Ultimate Compound er det vel flere her som kan være enig i funker bra sammen med en DA-maskin til å fjerne swirls. RDS kan kanskje være litt vanskeligere å få bort med denne etter hva jeg har lest. Husk pads til maskinen hvis du velger å bruke den :)

Høres veldig bra ut! :)

Hvilke type pads er å anbefale da? Til Compund'eren med maskin altså.

Til håndpolering av Compunder regner jeg med at Foam Applicator Pads'ene holder.

Det ser ut til at bilen din ble veldig blank og fin :)

Men husk at closeup bilder med solskinnslys avslører sannheten :)

Hehe, er en grunn til at jeg tok avstandsbilder, vel? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burgunder megs pute til det groveste, og gul megs pute til finish er knall på DA med Ultimate Compund... Syns burgunder med UC på DA leverer et knallbra resultat mtp ripefjerning fort og lettvint!

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er en grunn til at jeg tok avstandsbilder, vel? ;)

Ser uannsett veldig blankt og fint ut B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive