tessem

Swissvax Shield eller Glacier

Hei.

Sitter og skal bestille litt polish til vårpussen, men lurer på om jeg skal gå for shield eller glacier voksen.

Jeg har en hvit og en lys sølv Audi.

Gir Glacier mye bedre glans på hvit bil en shield og kan den brukes på sølv?

Beskytter Shield bedre over tid? Vinter osv. Blir nok ikke å polere bilen mer en 2 ganger pr år av type grundig, så bør ha en holdbar voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten å ha erfaring med glacier så vil jeg ihvertfall påstå at Shield gir deg god glans og veldig god holdbarhet, ta gjerne med cleaner fluid eller andre produkter som CG VertuaBond for å gi voksen så god heft som mulig

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Glacier på min sølvfargede Audi A3 om sommeren og Shield om vinteren ;)

Så jeg sier som Ole Brumm.. Ja takk, begge deler :D

Glacier har mer glød på sølv, men Shield har lenger holdbarhet (er min erfaring iallfall). Men uansett hva du velger, så blir resultatet ikke bedre enn forarbeidet som blir gjort før voksen blir lagt. Og du blir helt sikkert fornøyd uansett hvilken av dem du velger :thumbup:

Endret av dansken
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Glacier på min hvite Golf, og den henter helt klart det ekstra hvite i lakken.

Har ikke prøvd den på sølv, men Glacier er jo laget får lyse lakk farger.

Har også Shield ståenes hjemme, og detter er helt klart en knall voks det også. Fin holdbarhet med riktig forrarbeid. (Cleaner Fluid eks.)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme erfaring som over; Glacier for best utseende, Shield for best holdbarhet :)

Endret av madskh
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg si var utrolig rask respons! :D

Spørs om jeg må finne veien til en ole brom løsning jeg også da.

Men kan dere si noe om holdbarheten til Glacier? Holder den en vinter eller er det merkbart på slutten?

Er det noen forskjell i måten å jobbe med disse eller er begge gode å få på?

Jeg kommer til å kjøpe et fult kit med cleaner og clay m.m. så på den hvite vil iallefall grunnarbeidet bli grundig.

Den kom "polert" fra butikk i tyskland, men dritten sitter godt fast i den. Plasten har til og med begynt å ruste. ;-) Borte nå da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la et lag med Glacier med CF først på min bil i Juni, og det holdt helt til November før den var død.

Om den holder en hel vinter igjennom kommer også ann på hvor mye avfetting osv. du bruker.

Når deg kommer til hvordan de er å jobbe med, er begge to etter SV standard, med andre ord en drøm. To tynne lag blir gull uansett hvilken av de du velger. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med Glacier er holdbarhet på ca. 2 måneder med et lag og 3-4 måneder med 2 lag, mens et lag shield på min bil har holdt 6 måneder til nå, og still going strong. Nå skal det sies at jeg vasker bilen vesentlig mer om sommeren (kan bli så mye som 2-3 ganger i uken pga. treff) mens jeg i vinter har vasket ca. 1 gang i måneden.

Du kan jo starte med Shield for bekvemmelighetens skyld, og når du da har blitt bitt av detailing kan du supplere med Glacier for kosens skyld ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes ut som et godt forlag dansken!

Hva mer trenger jeg en et master kit? noen "must have's?"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rain X :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Ser du har fått gode råd her fra dyktige karer. Takker dem for innspill:-)

Hvis du velger å gå for en master så vil du ha det meste du trenger for eksteriør og interiør, det kan være noe du ikke har behov for, dette kan byttes i andre artikler.

Send meg en Mail på salg@swissvax.no med ditt tlf.nr så kan jeg ringe deg i morgen.

Mvh.kim

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive