Timmeeh

Roterende, nybegynner med litt spørsmål.

Heisann! fikk pakke her om dagen, og skulle montere den backingplata jeg hadde bestilt. Men gjengene gikk ikke overens med biltema maskinen? :S

Ja ja, det må jeg få ordnet på et vis. Bytte gjengeinnsats (eller hva jeg skal kalle det) enten der eller på maskinen, eller hva tror dere?

Ivertfall, så brukte jeg den backingplata som fulgte med maskinen, og satte på en gul sonus. (Dette var en liten test i hundre og hel**** da :P), la en stripe med 106ff på paden og smurte det på en flekk på panseret til en råtten bil vi har stående. Gikk 2 runder på 600 for å smøre det inn liksom, og så økte jeg turtallet til 1200 - 2 runder, 1800 - 2 runder og så nedover. Så gnikket jeg det vekk, og satan så blankt det ble :P Nå fuktet jeg ikke paden med quick detailer eller noe først (var bare jalla testing for å se hvordan det var). For jeg merket at det var veldig tørt og at maskinen styrte veldig. Men alt i alt så ble det en blank nesten swirlfri flekk på panseret :P

Skal øve meg litt på en rød 740 en kompis har som delebil når jeg får tid, så hive meg rundt på min (med bilder og greier underveis seff :P). Men er det noe jeg gjør galt?

Regla på nytt: Sprute litt QD på paden, 4-5 erter med produkt (en hel stripe ble litt for mye, sprutet litt når jeg spredde det på panelet), og så følge zenith metoden eller hva den het? Skal lese gjennom guiden skikkelig før jeg begynner. Og tørke av

Kommer nok mer spørsmål etterhvert som jeg prøver mer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte du backingplata fra statene? autogeek feks. de har vist en annen gjenge std enn her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5/8 på amerikansk, og m14 på norsk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte DENNE fra Scandic, men ja det virket som det var tommer elns på en av delene. For det var såvidt den passet :( Det var ikke så mye som en mm mindre...

Litt irriterende med større backingplate enn selve paden da, biltema greia er jo diger. :P hvis dere ikke har noe forslag for å få det til å passe, går det vel å legge noe sparkel inni, og så skru igjen og håpe det sitter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det er noe man ikke har lyst å sjangse på..

Vent heller de 2-3-4 dagene posten bruker på å sende pakken du :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du?

jeg har mottatt den backingplata, og den passet ikke på biltema maskinen.. :P

det jeg gjorde var å kutte av noen cm rundt på hele biltema plata, funker midlertidig.. men jeg sliter med å få paden helt på midten liksom siden det ikke ble 100% bent skjært. Jalla jalla, må få den andre til å passe... Eller få ny rett og slett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte prøve på min egen, faktisk det feltet som er på avatar bildet :P Men det var litt mørkt, så fikk ikke tatt skikkelige bilder..

Prøvde først en gang med gul sonus og 106ff, la ikke noe særlig press (redd for å gjøre noe galt, neida :P), men da var det fortsatt mye swirls igjen.. Prøvde så en gang til, men la mere press denne gangen.. Når jeg lyste med halogen solen på panelet så det ganske bra ut. Jeg er spent på morgendagen når solen kommer frem, om det ble mye forskjell :) Skal ta bilder..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg tatt hele panseret, for å teste hvordan resultatet ble på litt store flater.. Ble bedre, men det er endel litt dypere riper (kjenner ingen med neglen) som jeg ikke får bort. Må vel ha SIP... får legge ved den ved neste bestilling og ta hele bilen med det og avslutte med 106ff og en god voks? :D Hjelper det med Autoglym forseglingen under?

Pappa har stukket av med kameraet på ferie, komme hjem over helgen.. da blir det bilder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SIP tar veldig mye mer enn 106ff. Som nybegynner syns jeg det er greit å ikke ha så veldig mye press på padden, derfor har jeg testet litt på min bmw og funnet ut at jeg må opp på gul og SIP før jeg får et godt resultat. Da må jeg selvfølgelig avslutte med 106ff og hvit pad. Etter det er det bare kosejobbene igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tror det blir bra med sip og gul pad, og slutte med blå og 106ff. Har blå og gul så det får holde :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører hvit og 106ff som avsluttende. Men så hard som klarlakken på bmw er kan man sikkert få den lsp klar med hvit og sip også, hvis man bare vil. Selv syns jeg det er greit å gjøre det "by the book" :)

Gleder meg til jeg kommer hjem fra ferie, da er det bilshining! Må bare finne en garasje jeg kan låne og noen halogenlys :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive