Gå til innhold

Geirs Lexus CT 200h [SOLGT]


Geir

Recommended Posts

Megaoctane

Skal du kjøpe "brand new" eller brukt? 

Har vært Mercedes mann i hele mitt liv, men tok motet til meg og prøvekjørte en GS 300h F sport for noen dager siden. 

Veldig fin og deilig bil å kjøre, men de gjør noen ting annerledes enn de nærmeste konkurrenten. Bakseter som ikke kan legges ned for eksempel.

prøvde adaptiv cruise Control, men fant jo ut i ettertid at denne kun er for motorvei og ikke laget for kø kjøring overhodet.

musa til å styre infotainment var "annerledes" når man er vant med "hjul".

 

tilbake i showrommet falt jeg mer for IS300h. Var en hvit med røde skinnseter. Har dog ikke prøvd denne. Det kommer vel en facelift av denne snart tror jeg også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
3 timer siden, Megaoctane skrev:

Skal du kjøpe "brand new" eller brukt? 

Har vært Mercedes mann i hele mitt liv, men tok motet til meg og prøvekjørte en GS 300h F sport for noen dager siden. 

Veldig fin og deilig bil å kjøre, men de gjør noen ting annerledes enn de nærmeste konkurrenten. Bakseter som ikke kan legges ned for eksempel.

prøvde adaptiv cruise Control, men fant jo ut i ettertid at denne kun er for motorvei og ikke laget for kø kjøring overhodet.

musa til å styre infotainment var "annerledes" når man er vant med "hjul".

 

tilbake i showrommet falt jeg mer for IS300h. Var en hvit med røde skinnseter. Har dog ikke prøvd denne. Det kommer vel en facelift av denne snart tror jeg også. 

 

 

Kommer en facelift av IS neste år. Men for å være ærlig synes jeg faceliften ødelegger litt av designet. Dog betyr facelift blandt annet safety sense, som skal kunne kø kjøre med adaptiv cruise control.

IS kan nok sammenliknes direkte med c-klasse, men skal i utgangpunktet konkurere med bmw 3 serie. Den er satt opp en del mer sportslig, så den har gode kjøreegenskaper, men er aldri ukomfortabel. 50\50 vektfordeling blandt annet.

Baksetene kan også felles ned i IS, så man får lastet litt hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megaoctane
1 time siden, magne skrev:

 

Kommer en facelift av IS neste år. Men for å være ærlig synes jeg faceliften ødelegger litt av designet. Dog betyr facelift blandt annet safety sense, som skal kunne kø kjøre med adaptiv cruise control.

Er det en nyere versjon av safety sense? den som er i nyeste RX kan vel heller ikke brukes i kø kjøring? Håper den også får 360 grader kamera..

Men ja - IS virker veldig interessant. Kommer faceliften før sommeren? Den ble jo vist frem i april, rart at den da skal til salgs et helt år senere? 

 

jeg har 10 mnd igjen av leasingen på min C klasse, så har litt tid til å ta en endelig avgjørelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
9 timer siden, Megaoctane skrev:

Er det en nyere versjon av safety sense? den som er i nyeste RX kan vel heller ikke brukes i kø kjøring? Håper den også får 360 grader kamera..

Men ja - IS virker veldig interessant. Kommer faceliften før sommeren? Den ble jo vist frem i april, rart at den da skal til salgs et helt år senere? 

 

jeg har 10 mnd igjen av leasingen på min C klasse, så har litt tid til å ta en endelig avgjørelse. 

Regner med at faceliften kommer rundt årsskiftet. Den er lansert som 2017 modell, og de pleier jo å dukke opp rundt årsskiftet.

Har bare prøvd den gamle safety sense, men mener jeg har lest at nye IS skulle ha nye safety sens systemet.

Har ikke prøvd RX, så vet ikke hva den har.

Men har lest at nyeste versjon av safety sens skal klare kø kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en to år gammel GS. Henta den i dag. Fullutstyrt F-Sport med night vision og mye dill. Helt fantastisk bil!

Cruise control i køkjøring var en ny tanke jeg aldri har tenkt før, spesielt ikke når man har automatgir. Men det er isåfall som du sier; Den er nok ikke laget for køkjøring, nei!

 

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megaoctane

Jeg visste ikke om at den i GS'en kun er for motorvei. Slo den på, og bile bremset kraftig ned når bilen foran bremset. 

Var lettere sjokkert :)

Men når man "vet" om mulighetene og begrensingene, så blir det lettere. 

 

Har du laget en separat tråd for GS'en?

 

 

vedr facelift IS. Mercedes sine modeller skifter "år" rundt juli, og som regel lanseres nye modeller og facelift da i juli. 

Greit å vite om Lexus også.

blir å teste faceliften når den kommer, før jeg bestemmer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Megaoctane skrev:

Jeg visste ikke om at den i GS'en kun er for motorvei. Slo den på, og bile bremset kraftig ned når bilen foran bremset. 

Var lettere sjokkert :)

Men når man "vet" om mulighetene og begrensingene, så blir det lettere. 

 

Har du laget en separat tråd for GS'en?

 

 

vedr facelift IS. Mercedes sine modeller skifter "år" rundt juli, og som regel lanseres nye modeller og facelift da i juli. 

Greit å vite om Lexus også.

blir å teste faceliften når den kommer, før jeg bestemmer meg. 

Ja, laget separat tråd i går kveld :)

 

Er smått usikker på faceliftrutinene, men nærmeste forhandler bør kunne svare deg på det. 

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...