veedar

Holdbarhet/konsistens på Scholl s03

Hei,

Jeg bruker Scholl s03 og s30 når jeg rubber/polerer. Veldig fornøyd med disse.

I går når jeg gikk over og tok en vårpuss av bilen oppdaget jeg at konsistenser på S03 var veldig tyntflytende.

Jeg ristet flasken som en gal, og når jeg snudde flasken så bare rant produktet ned på paden. Hvis jeg klemte kom det stoore mengder. Er det meningen at denne skal være så tyntflytende? Holdbarheten går ikke ut før høsten 2012.

Mener å huske den tok litt bedre før, og at den var litt tykkere i konsistensen.

En annen ting. Når jeg jobber med s30 så syns jeg denne er vanskelig å buffe av. Føler ikke jeg får jobbet inn produktet godt nok. (det tørker inn og setter seg veldig godt i lakken). Det ender med at jeg heller jobber for lite og må buffe av masse produkt.

Tar gjerne imot litt råd ang dette.

Bilen er en sort 2010 modell mitsubishi. Syns lakken virker veldig myk.

Bruker megs DA220 maskin og orange scholl pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.... Hørtes nesten ut som den er frostskadet. S03 (+) skal som du sier være ganske tyktflytende...

Jeg lagret mine på badet gjennom vinteren, for der skal det visst i følge kona være "godt & varmt" hele året :)

Når det gjelder å jobbe med S03, så kan det være at du bruker for mye produkt som gjør at den "klebrer" seg. Ofte er det nok å legg litt vann/quick detailer på pad'n, å fortsette å jobbe til det ikke er igjen noe produkt på panel/pad.

Så prøv å gå ned på mengden du bruker, og legg til litt annen fuktighet, å se om det hjelper noe...

Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes også s30 er som beskrevet i første post.. Tørker fort og setter sg godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

Skal forsøke meg med mindre produkt snart. Jeg har nok brukt litt mye.

Har nå bestilt meg en sampler pakke med s40, s17, og s03 fra scandicshine, så får sammenligne den nye s03 mot den gamle.

Jeg har oppbevart produktene hjemme på badet i vinter, så frostskadet skal den ikke være.

Litt synd hvis den har tapt seg, for flaska er ikke mye brukt enda.

Primer dere paden på forhånd? Eller kun underveis i poleringa?

Endret av veedar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riste godt hver gang den brukes er viktig. Min blir også mer tynnflytende, men det har ikke noe å si på produktet for det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riste godt hver gang den brukes er viktig. Min blir også mer tynnflytende, men det har ikke noe å si på produktet for det..

Min også ble veldig fort meget tyntflytende, så for at det ikke skal komme for mye på padden så har jeg det over på mindre flasker.

Produktet fungerer akkurat like utmerket som før, har heller ikke lagt merke til at den setter seg mere, så mulig at de som sliter med dette kjører med alt for høy varme, for den kan bli litt sticky nårr man kjører veldig varmt og med for mye produkt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var godt å høre at det er normalt.

Er ikke s03 jeg sliter med, men s30. Syns S03 kan kjøres mye lengre og fortsatt enkelt å buffe av.

Men er nok som sagt tidligere, at jeg bruker litt mye produkt. Skal prøve igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive