audiaddict

Fjerne urenheter fra potta!

Har tittet litt rundt på fjerning av bremsestøv/asfaltrester ++, men fikk ikke noe svar på det jeg lurte på.. Håper ikke jeg poster feil sted :unsure:

Har originalt eksospotte fra Audi(type A3) 2004 mod.

Den er i utgangspunktet chromma, men svært møkkete med rester av ulik art.

Det er såpass mye at jeg ikke vil tro det holder med Autosol(for lite slipemiddel i?), men at jeg må gå på med stålull av noe slag(?).

Hva er bra å bruke for å pusse vekk med? Tenker å bruke Autosolen når chrommen kommer til synet!

På forhånd takk! ;)

EDITED Har nå lagt inn bilder! :D

bilde.jpg

bilde1.jpg

Endret av audiaddict
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AVfetting / pre-wash og washi-washi / skrubbing. Så clay - deretter Autosol eller annet egnet middel. Men skal ikke kimse av Autosol - etter vinteren tok jeg potta til Saab'n nå i forrige uke, og det holdt med kun Autosol. Det var en del innbrent moro. 100% ble det ikke, men for 10 minutter kjapp jobbing så er det absolutt godkjent.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har mulighet for å skru av endestykket, så kan du komme veldig langt med roterende og Autosol.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Audi med Chrome potter, og for å fjerne det sorte belegget på rørene så bruker jeg kun to ting. Jeg prøver først med SV Metal polish. Hvis ikke jeg får fjernet utenhetene med denne, så bruker jeg rett og slett Scholl S3 og skrubber med den. Da får du fjernet det.

Gå evt. over med Metal Polish etterpå igjen, samt legg på voks/beskyttelse :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey! Takker gutta! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en del rens/slip i Autosol ja, har brukt det på 40 år gammle aludetaljer nå i helga.

La ikke på tape så 50-50 er litt utydelig. Stoppet maskineringa ved skruehullet på høyre side så resten av detaljen har fått litt Autosol ved avtørking.

DSC_2035.jpg

Synes ikke resultatet ble så værst for 15min med drill, tøyrondell fra Biltema og litt autosol. Nå går jeg ikke for fullstendig speil når jeg polerer opp disse detaljene, det ville sett snålt ut med den brukspatinaen resten av bilen har B)

DSC_2042.jpg

2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at Scholl Spam skal være ganske bra på eksos, men har ikke prøvd det selv.

Skal prøve det i påsken på en A4 med ganske så skitten eksos.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde nettopp CG Bug Bugger & Tar Remover og det funket ihvertfall knall på mine potter :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at Scholl Spam skal være ganske bra på eksos, men har ikke prøvd det selv.

Skal prøve det i påsken på en A4 med ganske så skitten eksos.

Hvor selges det? :unsure:

Er en del rens/slip i Autosol ja, har brukt det på 40 år gammle aludetaljer nå i helga.

La ikke på tape så 50-50 er litt utydelig. Stoppet maskineringa ved skruehullet på høyre side så resten av detaljen har fått litt Autosol ved avtørking.

DSC_2035.jpg

Synes ikke resultatet ble så værst for 15min med drill, tøyrondell fra Biltema og litt autosol. Nå går jeg ikke for fullstendig speil når jeg polerer opp disse detaljene, det ville sett snålt ut med den brukspatinaen resten av bilen har B)

DSC_2042.jpg

Helt ypperlig resultat da! Nå kommer det teite spørsmålet. Går det an å bruke en Dremel Multi til dette? Har ikke noe slipe/poler maskin ennå, men vurderer en Miluwakee som forøvrig vant en test ifjord..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt god erfaring med Ferro-Bet Alurens på endestusser, den tar myyyye.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ypperlig resultat da! Nå kommer det teite spørsmålet. Går det an å bruke en Dremel Multi til dette? Har ikke noe slipe/poler maskin ennå, men vurderer en Miluwakee som forøvrig vant en test ifjord..

Funker nok med Dremel også men de har vel ganske små verktøy og høy hastighet? Rondellen her er vel 10cm i diameter og jeg kjørte på 1000rpm.

Om jeg ikke husker helt feil har jeg polert opp noen detaljer til motorsykkel med Dremel, funka fjell :lol:

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok potta på BMW'n i går, mye rart som var inngrodd der

ikke ulkt bilde du posta først her..

Jeg brukte Autosmart Tardis, etterfullt med Ironx. Lar dette virke noen minutter. Spylte og skrubba med vikan felg kost, sammen surfex avfetting :)

Så tok jeg en runde med Autosol og vips blank potte :)

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helgen gikk med på vårvask av bilen(bilder kommer senere) og pussing av potta. Her er resultatet:

Gikk kraftig til verks i starten med Dremel multiverktøy, slipte groveparten vekk, deretter sandpapir, og sist brukte jeg Autosol.

Tar veldig gjerne imot kommentarer :)

Før:

bilde.jpg

Prosessen:

bilde1-1.jpg

Så vaske litt og på med autosol:

bilde2.jpg

Resultatet(etter 5-10 min gnukking på hver potte) B)

bilde3.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du har fått litt groprust på stussene, de sorte prikkene som ennå synes. De skal det godt gjøres å bli kvitt desverre.

For å dra disse stussene til neste nivå må du avslutte med finere papir, opp mot 2000 korning og deretter gå på med Autosol.

Prøv å bruke remser av ei olabukse (mer cut enn polergarn innbiller jeg meg) til å "jobbe inn" Autosol og tynnere bomullstoff til å buffe av.

Jeg har brukt denne metoden (minus pussepapir) på sluttstykkehodet til en H&K MP5 med gode resultater B)

Sluttstykkehode2.jpg

Jeg fikk faktisk ikke våpenolja til å henge skikkelig på overflata etterpå og så meg nødt til å gå over med stålull for å hone overflata!

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du har fått litt groprust på stussene, de sorte prikkene som ennå synes. De skal det godt gjøres å bli kvitt desverre.

For å dra disse stussene til neste nivå må du avslutte med finere papir, opp mot 2000 korning og deretter gå på med Autosol.

Prøv å bruke remser av ei olabukse (mer cut enn polergarn innbiller jeg meg) til å "jobbe inn" Autosol og tynnere bomullstoff til å buffe av.

Jeg har brukt denne metoden (minus pussepapir) på sluttstykkehodet til en H&K MP5 med gode resultater B)

Sluttstykkehode2.jpg

Jeg fikk faktisk ikke våpenolja til å henge skikkelig på overflata etterpå og så meg nødt til å gå over med stålull for å hone overflata!

Skal teste det!

Forresten, ta en tur i marka og plaffe litt en dag? :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive