Bjørn

voks svetting

jeg har letet litt rund her men finner ikke noen god forklaring på hva svetting egentlig er , svetting er nevnt mange ganger men ikke årsaken/ hvorfor dette skjer . har nettopp kjøpt concorso selv og den svetter hvistnok endel så hadde vert greit å vite litt mer om "prosessen" ( hva som gjør at voksen svetter) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min teori:

Voksen består jo av forskjellige komponenter og må således ha et bindemiddel eller løsemiddel. Når så voksen blir smurt på et panel og "herder" i ettertid, ser jeg for meg at nevnte middel må forlate voksen iløpet av herdeprosessen og oppleves som "svetting".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min teori:

Voksen består jo av forskjellige komponenter og må således ha et bindemiddel eller løsemiddel. Når så voksen blir smurt på et panel og "herder" i ettertid, ser jeg for meg at nevnte middel må forlate voksen iløpet av herdeprosessen og oppleves som "svetting".

ja ..... høres greit ut det :) men hadde vert fint å fått den teorien din bekreftet , Dag / Kim , anyone? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter litt med svetting på concorso også, kan jeg bruke ONR som QD for å få det vekk eller vil det minske glansen fra concorso?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen ser denna svettinga ut egentlig? som "fett" dråper eller stiper? ... osv?

forklar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg håpet på at noen fra swissvax kunne komme med noen visdomsord :D teorien fra Knutis er sannsynlig nok for meg men ønsket meg facts ;)

jeg fikk det ikke til med onr blandet som qd :huh:

jeg tror jeg vil gå til innkjøp av sv quick finish og blå mf

åssen ser denna svettinga ut egentlig? som "fett" dråper eller stiper? ... osv?

forklar.

ser vel nesten ut som holos , med de endrer seg etter hvilken veg du tørker med mf

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok skjønner. ser på en måte ut som om du ikke har fått buffa voksen skikkelig, så det blir litt stripete (tørkemerker).

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja der er liksom fettstriper som går den veien du har dratt kluten. Også når man tørker etter vask skjer det samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig at jeg ikke har hvert borti detta. har jo voksa bilene mine x antall ganger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det kun i direkte sol og på mørke biler er det lettest å se

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager sent svar, vært i Sveits en snartur :)

jeg har letet litt rund her men finner ikke noen god forklaring på hva svetting egentlig er , svetting er nevnt mange ganger men ikke årsaken/ hvorfor dette skjer . har nettopp kjøpt concorso selv og den svetter hvistnok endel så hadde vert greit å vite litt mer om "prosessen" ( hva som gjør at voksen svetter) :)

Svetting er som Knutis sier under middelet som gjør vosken bearbeidelig og som "forlater" voksen når denne herdes til et hardt lag. Svetting oppfører seg vidt forskjellig bra bil til bil, gang til gang og i forholdt til temperatur etc. Alle våre vokser svetter realitvt lite og veldig mange Swissvax brukere har aldri opplevd dette. Den beste måten å gjøre noe med dette på er å ha en flaske Swissvax Quick Finish tilgjengelig og gå over bilen 3-4 timer etter at overskuddsvoksen er tørket av - det er faktisk fint å bruke Quick Finish selv om man ikke har svetting da den booster voksen litt.

Min teori:

Stemmer som sagt.

ja ..... høres greit ut det :) men hadde vert fint å fått den teorien din bekreftet , Dag / Kim , anyone? :)

Akkurat gjort over :)

Jeg sliter litt med svetting på concorso også, kan jeg bruke ONR som QD for å få det vekk eller vil det minske glansen fra concorso?

Jeg vil anbefale deg Quick Finish - den er iaf safe og gir det lille ekstra uansett om man har svetting eller ikke.

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:thumbup: takk for den Dag
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive