Gå til innhold

Ferro-Bet AluRens


Larsen

Recommended Posts

Har lagt vantene på litt produkter fra Ferro--Bet for å prøve ut.

Tilfeldigvis stakk svigers innom samme kveld jeg hentet produktene og han klagde over masse gjenstridig møkk på felgene, Biltema sin felgrens hjalp visst ikke...

Jeg var ikke vond å be, hageslangen lå ute og kameraet var ladd. Vi kjører kort produkttest B)

_4070452.jpg

Her kan en se det gule ekle belegget som dukker opp etter en lang vinter med lite stell og ingen felgvoks.

_4070453.jpg

Sprøyter på jevnt, virketiden ble vel omtrent 45-60sekunder. Ferro-Bet anbefaler 30sek men jeg satset hardt.

_4070455.jpg

_4070454.jpg

Alu-Rens virker.

_4070458.jpg

Har har vi bare brukt HT, ingen børster ennå.

Etter litt børstehjelp på andre påføring gikk felgene altså fra dette:

_4070460.jpg

Til dette

_4070459.jpg

Utrolig hvordan rene felger løfter en bil som i utgangspunktet ikke er veldig "shiny"!

Jeg fikk jo blod på tann og satte i gang mer forsøk utover kvelden. Samboerens Astra vinterfelger med pigg og bremsestøv fra forrige vintersesong måtte til pers. Desverre forsvant lyset veldig fort og bildene jeg tok ble stort sett bare søl.

Noen ting kan jeg ta med videre etter disse testene. Ferro-Bet degreaser tar masse møkk, men ikke det seigeste felgsølet som ligger igjen etter vinteren. Disse felgene har blitt mishandlet etter detailerstandard!

_4070502.jpg

Før bilde

Fremgangsmåte ble da som følger:

Sprøyte på, virke ca 60 sek.

Spyle av.

Nytt lag, jobbe over med børste etter 15-20 sek.

Spyl av på nytt

BIlder:

_4070505.jpg

Første avspyling

_4070506.jpg

Jobbet litt med kosten. Bla bare en rask runde over, klokka var blitt seint og snart leggetid!

_4070496-1.jpg

Now you see it

_4070497-1.jpg

Now you don't! Nesten ihvertfall. Litt prikker igjen, kunne kanskje tatt dem med en runde til ev. clay. Testen gjorde jeg på torsdag, nå er sommefelgene kommet på, nye muligheter til å prøve på ett år gammel møkk... Har ikke sett mye TLC denne vogna, jeg har stort sett nok med min egen bilpark :P

_4070507.jpg

Ferdig!

Prøvde også litt med Degreaser, samme frengangsmåte som over men med lengre virketid.

Bilder:

_4070510.jpg

Før

_4070511.jpg

Virker

_4070512.jpg

Etter avspyling, påføring, kost og ny avspyling. Legg merke til den litt gylne fargetonen ut mot kanten. Her lå det igjen en del typisk "felgmøkk" så jeg la et lag med Alu-Rens, lot virke, koste, spyle....

_4070517.jpg

Tada!

Hjulbuene ber jeg dere vennligst bare se bort i fra. Jeg har ennå til gode å se en annen Astra G med rustne buer og mener å ha dekning for at det er et forsøk på å hindre rust som er årsaken. Gammel understellsmasse som har tørket, sprukket og holder igjen fuktighet og salt i falsen... 10 poeng for initiativ, 0 poeng for gjennomføring altså.

De samme hjulbuene kan dukke opp igjen her, skal prøve ut Ferro-Bet Rustfjerner etterhvert. :huh:

Takk for titten!

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Super info Larsen... stod med denne flaska i handa her hjemme i dag, men satt den bort igjen da felgene ikke er noe spess møkkete... men at den tar det gule belegget som sitter rimelig godt er jo gull....

Cred for test og info...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott test!

Degreaseren er jo en såpe som ikke er en utpreget god felgvask om felgene er fulle av missfarging og innbrenninger.

Men den er fin å bruke i den "daglige" vasken når felgene ikke trenger litt ekstra juling, for da er det Alu`n som gjelder.

Om du bruker Degreaser i skumsprøyte eller i tanken på høytrykken, får du god heng og en god skummende effekt.

A/S Ferro-Bet
Jan Magne Andreassen


Tlf: +47 33770470
Mob: +47 92055467
Fax: +47 33770205

Send meg e-post

Hjemmeside / Homepage
http://www.ferro-bet.no
Vår Youtube side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den er kanskje sterkere? Har ikke prøvd den selv.

Tror kjemien er litt forskjellig, at Rustvask er fokusert mot løsing av jernoksid og sånt og Alu-Rens har noe som løser alu-relatert bajs.

Men for all del, kanskje kombinasjon er tingen. Bremsestøv vil fort inneholde en del metallpartikler som er varmet opp og har reagert med oksygenet i lufta..

Endret av Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustvask og Alurens er same shit, different wrapping.

Rustvask/alurens er også super på calipere.

Så det tok litt møkk på calipern ja :)

Sånne fenomener er litt skumle, plutselig har man bilen på bukker og er i ferd med å høyglanspolere baksida av bremseskjolda...

Verdt å huske på om man jobber med en bil med støpte/ru calipere fulle av møkk og åpent felgdesign!

Stiv kost og noen omganger med sterke saker så blir det sus i serken, sa brura :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen blander sammen Rustvask og Rustfjerner i sitt svar :)

IKKE bruk Rustfjerner på felger/aluminium, da den vil kunne missfarge. Rustfjerner skal kun brukes til å fjerne rust, den er forøvrig litt sterkere enn Rustvasken da den inneholder en del andre ting.

Rustvask/ Alu-Rens kan derimot brukes til MYE!!

Rustvask og Alu-Rens er akkurat det samme produktet, men som den kloke Bernhard sier: same shit, different wrapping.

Vi valgte å lage en egen etikett til vår Rustvask direkte rettet mot rens av aluminium da Rustvask er et ræv--- navn når det kommer til aluminium. Så vi laget en etikett som heter Alu-Rens, der all info er rettet bare mot dette. At Rustvask og Alu er samme produkt er ikke noe hemmelighet, står til og med Rustvask - serien på etiketten til Alu-Rens. Når en kunde trenger noe kjemi til aluminium er det ingen selvfølge at vedkommende skjønner at Rustvask er det rette kjøpet, derfor to etiketter men bare ett produkt :)

A/S Ferro-Bet
Jan Magne Andreassen


Tlf: +47 33770470
Mob: +47 92055467
Fax: +47 33770205

Send meg e-post

Hjemmeside / Homepage
http://www.ferro-bet.no
Vår Youtube side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er annonsekampanjen på Broom (Tv2) i full gang med mye fokus på Alu-Rens.

Men Ferro-Bet dama dukker også stadig opp og oppfordrer til å slå knock out på rusten ser jeg ;)

A/S Ferro-Bet
Jan Magne Andreassen


Tlf: +47 33770470
Mob: +47 92055467
Fax: +47 33770205

Send meg e-post

Hjemmeside / Homepage
http://www.ferro-bet.no
Vår Youtube side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • Moderatorer
Christer

Nok et "må-ha"-produkt jeg ikke bør bruke penger på akkurat nå... Men blir vel en shoppings i løpet av vinteren likevel. :)

Lyden er litt ute av sync; gjelder det kun meg eller er det hos andre også?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som la på grafikken med logoen vår la også på litt porrmusikk som gjorde at lyden ble litt "merkelig" ;)

Får bare beklage den noe labre kvaliteten, men sånn går det når man ikke har proffe filmfolk i staben hehe....

A/S Ferro-Bet
Jan Magne Andreassen


Tlf: +47 33770470
Mob: +47 92055467
Fax: +47 33770205

Send meg e-post

Hjemmeside / Homepage
http://www.ferro-bet.no
Vår Youtube side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bildene ligger fremdeles i fotobøtta, adressene må være endret av en eller annen grunn.

Får se om jeg finner tid til å oppdatere alle linkene en dag, når bilen har fått pre-vinterTLC.

Edit: Trykkleif, masse trykkleif..

Endret av Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...