Bjerknez

Festet til foam canon ryker hele tiden

Kjøpte Foam Canon fra Scandicshine for ca. et par år siden og på de to årene så har den plastdingsen man fester til håndtaket på spyleren sprukket hele tre ganger. Dette skjedde igjen senest i går. Den sprekker rett og slett midt på plastdingsen der hvor den er "sveiset". Sprekken er veldig tynn, men nok til at det spruter skum alle andre steder enn på bilen.

Jeg har fått tilsendt ny hver gang, så servic'en er det ikke noe galt med, men kan det ha seg at det er for stort trykk i høytrykkspyleren min (160bar, 600l/t) eller er rett og slett plasten for dårlig?

Fler som har opplevd det samme?

Spyleren jeg har er en Karcher K7.400.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel i vertfall forsøke å rense den skikkelig innvendig, dvs. demontere den helt og rense hver enkel bit. Dersom den er delvis tett eller ikke helt åpen vil det øke trykket på baksiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå min foam cannon tilkoblet varmtvannsvasker med 500-1000 l/timen og 30-200 bar og ingenting har skjedd med min, har kun brukt den i 1 mnd men sommeren vil vise om det har noe med trykket å gjøre da :)

Kan prøve å holde det oppdatert :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel i vertfall forsøke å rense den skikkelig innvendig, dvs. demontere den helt og rense hver enkel bit. Dersom den er delvis tett eller ikke helt åpen vil det øke trykket på baksiden.

Jeg er ganske så nøye med slikt egentlig og jeg har skrudd den fra hverandre og sjekket, men der fungerer alt som dte skal. Skumkannonen spruter skum som bare det, og har ikke fusket ett eneste sekund de to årene jeg har hatt den. Helt til jeg hører ett lite smell og skummspruten står i vildens sky.

Så jeg kan ikke helt se at det skal være noe problem med skumkannonen.

Hver gang jeg har brukt den en stund, så pleier jeg å blåse inn i dysen etc. for å få ut evt. såperester å slikt.

Så jeg vil vel tro at det kanskje er en svakhet med selve plastdingsen som sprekker. Dem sprekker på nøyaktig samme sted hver gang og det er plastsveiseskjøten som er det svake punktet.

Hvor mye trykk skal de egentlig tåle?

(Kan for ordens skyld fortelle at jeg har sendt mail til Scandicshine anngående dette)

Jeg har nå min foam cannon tilkoblet varmtvannsvasker med 500-1000 l/timen og 30-200 bar og ingenting har skjedd med min, har kun brukt den i 1 mnd men sommeren vil vise om det har noe med trykket å gjøre da :)

Kan prøve å holde det oppdatert :P

Hehe... da er det nok ikke trykket mitt som er for stort vil jeg tro...

Da tipper jeg på at det er en svakhet med den dingsen..... muligens...

Skal høre med Tess, hvor mye dem tar for å lege en slik til meg i messing/stål.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd det samme to ganger selv. Vet ikke hvorfor det har skjedd, men har iallefall fått ny begge gangene selv og...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd det samme to ganger selv. Vet ikke hvorfor det har skjedd, men har iallefall fått ny begge gangene selv og...

Ahh... "godt" å høre at det ikke bare er meg :)

Har alle tre dingsene liggenes her som er ødelagt, så tenkte jeg kunne sende disse til Ketil så han får tatt dette videre med leverandøren. Skulle egentlig sendt han disse forrige gang når jeg tenker etter, men det har desverre gått i glemmeboken. (må kjøpe ny glemmebok snart...)

Men regner med at det ordner seg som vanlig fra den kanten og at jeg får en ny, men aller helst vil jeg jo ha en robust sak som tåler å bli brukt. Om det så koster meg noen kroner ekstra så får det bare være med det. Jeg regelrett hater situasjoner hvor ting ryker. Er vel en av mine svake punkter, men når ting som er tiltenkt langt lenger levetid ryker på høylys dag, så må jeg inrømme at jeg til tider kan bli riktig så amper :lol:

En ting er når en 10 år gammel høytrykkspyler plutselig stopper etter mange års arbeid, men når ting begynner og "fuske" lenge før den tid så kan det bli rimelig varmt i topplokket her ja. (Les kastet Foma 737 i søpledunken)

Men det er altså KUN snakk om den plastdingsen man skrur inn i håndtaket på spyleren som er problemet. Alt annet fungerer knirkefritt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få deg en i messing, har det selv og de holder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få deg en i messing, har det selv og de holder.

Har du Karcher?

Hvor kjøpte du den av messing? Tess?

Vurderer nå sterkt den orginale Karcher skummeren som har fått mye skryt her inne også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag en form av dem gamle og støp en, eller få noen til å gjøre det for deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bytt til Foma, den er i messing og funker helt knall på 3. året her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du Karcher?

Hvor kjøpte du den av messing? Tess?

Vurderer nå sterkt den orginale Karcher skummeren som har fått mye skryt her inne også...

Karcher har egen, i messing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja!

Skal sjekke opp det.

Takk for infoen :)

ØHN:

Blir nok ikke noe Foma på meg igjen desverre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var mye dingser her.....

gidd du legge ut bilde av hva som knekker hele tiden ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan gjøre det senere i dag.

Men den knekker ikke, den sprekker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

poteto potato

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

poteto potato

:lol:

Kan for ordens skyld nevne at jeg i skrivende stund har kjøpt meg den orginale Karcher skumkannonen i dag :)

Skal teste denne nærmere helgen og se hvordan denne er i forhold til den "ekte" skumkannonen. Mange skryter jo av denne her inne, så jeg har store forventninger.

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes den funker fint, gi beskjed om du finner en lur måte å lage større beholder på =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes den funker fint, gi beskjed om du finner en lur måte å lage større beholder på =)

For å være ærlig, så synes jeg beholderen på den ordinære skumkannonen på 1L er litt for stor jeg da. Blir liksom litt tung og uhåndterlig. Dessuten så bruker jeg bare halve flasken uansett til vask av bilen.

Så jeg tipper 6dl. er midt i blinken for meg.

Men skal man ta flere biler sammtidig så er det jo så klart kjekkere med en stor beholder, men det er det svært sjelden jeg gjør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå testet den orginale skumkanonen til Karcher og den funket bra :)

Den gir ikke like mye skum som en skukanon til 8-900,- men til prisen er den veldig bra!

Er en grei nummer to løsning når den andre ryker.

199,- for en slik er uansett ett røverkjøp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive