Gå til innhold

Polermaskin


Gummistrikk

Recommended Posts

Gummistrikk

Har vel snart lest igjennom hele forumet her, og skjønner at det er maskin som er piff! ;) Har alltid polert for hånd, men ser jo her at man får mye bedre resultat med maskin, og ikke minst sparer man et par kvarter på det og for å si det sånn..

Så denne på clas'ern men aner ikke hvordan kvaliteten er osv.. men den er kanskje grei nok til denne prisen?

og er det noen som vet hvordan det er med bakplater og pads til denne, tviler på at det som følger med er verdt å beholde..

http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=40-7943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har M14-gjenger så det er bare å bytte bakplater på den. Men det er en roterende, og jeg ville anbefalt å gå for en DA-maskin i starten. En slik maskin er tryggere til man blir komfortabel med maskin-kjøring, og samtidig har ønske om å utføre mer korrigering på kortere tid - samtidig at det alltid er greit å ha en DA-maskin i bakhånd til de mer klurete lakk-typene.

Det er flere leverandører av DA-maskiner av typen DAS-6 / Meguiars etc, selv startet jeg med Biltema sin to-hodede DA-maskin (og har den ennå). Sjekk www.Autobahn-Bilpleie.no / www.blankbil.no / www.bsbildeler.no / www.scandicshine.no blant annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummistrikk

Allright!! Takk for kjapt svar.. Da blir det vel en DA-maskin, men gir det bedre resultat med en to hodet enn en 'en hodet' eller blir det hipp som happ? kan tenke meg det er litt kludrete å komme til overalt med en to hodet!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hodet er ikke bedre enn 1 hodet nei. Og med 1 hodet kan du bruke "standard" pads. Å spare et par kvarter på maskinpolering kan du nok desverre glemme. En korrigering med maskin for å fjerne swirls og riper (ikke mulig for hånd) tar gjerne 12-20 arbeidstimer og går over 2-3 steg. I tillegg kommer da voksing osv for hånd.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummistrikk

Skulle jeg kjøpt DA fra norsk forhandler idag, tror jeg at jeg ville gått for denne:

http://blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_100&products_id=477

Selv kjøpte jeg Meguiars sin fra engelsk nettbutikk.

Titta på denne selv, virker som det er bra kvalitet til en billig penge ihvertfall.. Meguiars sin blir litt for dyr akkurat nuh dessverre, og det klør i fingra etter å få starta da bilen ser ut som et vrak (heldigvis bare vært min i 2 uker :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrulsMoen

Hvis du er vant med å ha diverse el-verktøy i henda (vinkelsliper, osv) , så kan du like så godt kjøpe deg en roterende istedenfor DA.

Har du planer om å drive litt av med polering, kanskje ta på deg noen jobber, ville jeg heller spart og kjøpt en Makita eller lignende. Er noe helt annet å jobbe med en ordentlig maskin, enn å stå å knote med billig maskinene. Har ikke prøvd akkurat den du har kikket på, men noe tilsvarende. Den var så å si helt ubruklig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummistrikk

vel vinkelsliper har jeg ikke brukt så mye.. jeg har polert med maskin før, men kan ikke akkurat kalle meg dreven :P

Er vel mest safe å kjøpe DA tenker jeg, pris har og endel å si akkurat nå før man får skattepenga i hvertfall..

kjøper jeg en billig maskin nå, får jeg sikkert glatt solgt den for en liten slant på Finn senere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bare?

Das6 er jo en kjempemaskin til prisen. Forøvrig blir Das6 brandet av utrolig mange selskaper, feks den Das6-pro Autobahn kjørte gruppekjøp på: et merke jeg aldri har hørt om, men i bunn og grunn en Das6 det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en Das6 :) Fornøyd med den. Så var ikke noe kritikk fra meg dette. Bare litt artig at prisene på denne maskinen varierer alt etter hvilket klistremerke som står på. Sier ikke at DODO sin pris er dårlig så det er sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltalyo som det står på våre maskiner er europeisk leverandør av Kestrel, denne maskinen går under flere navn men det som er greit å tenke på er å skille mellom 500W og 850W versjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnfinn: Joda, men når det blir reklamert med Kestrel er ikke Deltalyo det samme, selv om brandingen på denne er annerledes for Europa. Ingenting galt i dette, jeg nevnte det bare for å poengtere at det er MYE branding av denne maskinen på markedet, maskinen er like god fordi.

Bjørgvin: Da er vi enige. :) Jeg ble overrasket over at den vibrerer (og støyer) såpass mye mer enn Flex'en jeg hadde, men alt i alt er dette en super maskin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei jeg må bare hive meg på her, hvordan er disse to-hodete (clas) maskinene i forhold til turtle wax sin en-hodete maskin? Jeg har den og syns den er mer eller mindre håpløs å jobbe med, det bare spruter polish overalt og føler ikke jeg får noen god polering med denne, noen som har prøvd begge deler?

(er fersk her på forumet og ikke proff på dette;))

Mvh Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

TW maskinen er nok veikere en Clas elle BT 2 hodet DA maskinen..

Er TW masinen med ledning eller er den på batteri?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TW maskinen er nok veikere en Clas elle BT 2 hodet DA maskinen..

Er TW masinen med ledning eller er den på batteri?

Det er den med ledning...stor og klumpete skive på den òg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...