Gå til innhold
tharshan

Kjapt spørsmål ang. sv quick detailer

Recommended Posts

tharshan    52
tharshan

Har et enkelt spørsmål før eg vil ut i sola i trondheim for å vaske bilen etter mange veker. Skal sv quick detailer påføres vått eller tørr bil. Skal den etter påføring tørker av med engang?

Evt. nokon i Trondheimsområdet som har plass til en student for å legge på et lag med sv insignis voksen på bilen sin?:) blir nok vask, clay, cleanerfuid og voks. Alt for hånd. Hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Man kan bruke en quick detailer som drying aid, altså brukes på våt bil for å gjøre det lettere med tørkingen.

Selv pleier jeg å påføre den etter at bilen er tørket, 2-3 pump, kommer litt an på størrelse på panelet og tørker av med en mikrofiberklut med en gang, fortsetter slik rundt bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tharshan    52
tharshan

Blir det bra forskjell på en ubehandla lakk. Kjem ikkje til å claye heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Selv så tørker jeg av det værste fra bilen før jeg tar frem SV QD og en ny tørr klut og går over resten slik at den er skikkelig tørr og blank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Mener på hmsilset hadde testen denne på en ubehandlet bil og den hadde vel holdt seg godt en måned iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Mener på hmsilset hadde testen denne på en ubehandlet bil og den hadde vel holdt seg godt en måned iallefall.

Den beader nå etter 4 mnd også :) Er nok pga at den sitter ekstra godt på denne lakken.

Jeg bruker qd på tørr bil.1-2 spray hver m2, og fordeler/tørker bort.Bruker en skikkelig fluffy mf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Jeg bruker to MF kluter, en til å tørke med en gang og en tørr til å gå over med etterpå.

Endret av Dr_S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig