rogersolmyr

Første behandling av den nye Fabiaen.

Jeg har tenkt til å gi den nye Skoda Fabiaen et lag med Swissvax Shield, men lurer på hva jeg skal bruke før dette. Skal selvsagt avfette, vaske og eventuelt claye først. Valget deretter står mellom å bruke Duragloss 101 med DA eller Menzerna Final Finish PO 85 RE med Roterende eller DA før Shield. Må jeg kjøre ny runde med avfetting etter evt behandling med Menzerna? Hvilke produkter jeg har kan dere se i min tråd om mine produkter.

Er veldig glad for gode tips.

Endret av rogersolmyr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å gi den nye Skoda Fabiaen et lag med Swissvax Shield, men lurer på hva jeg skal bruke før dette. Skal selvsagt avfette, vaske og eventuelt claye først. Valget deretter står mellom å bruke Duragloss 101 med DA eller Menzerna Final Finish PO 85 RE med Roterende eller DA før Shield. Må jeg kjøre ny runde med avfetting etter evt behandling med Menzerna? Hvilke produkter jeg har kan dere se i min tråd om mine produkter.

Er veldig glad for gode tips.

Hei!

Jeg har kun erfaring med menzernaen, men den etterlater etter min mening en veldig blank og fin overflate, klar for voks. Den er jo finfin å kjøre med roterende. Usikker på hvordan den er å kjøre med DA. Den har jo dog mye oljer i seg, så hvis valget ditt faller på 85re så lønner det seg å ta en god avfetting etter polering for å få fjernet alle rester og oljer, og gjøre overflaten klar for voks. Ser at du har surfex hd i samlinga di, og den fungerer ihvertfall utmerket hos meg for å fjerne oljer etter menzerna produktene. Da har jeg bare dynket hele bilen med relativt sterk blanding, latt stå noen minutter og spylt av. Dette viste ihvertfall hologrammer som jeg ikke klarte å se etter kun IPA wipedown, så da regner jeg med at den bør klargjøre greit nok før voks. DG101 har jeg aldri prøvd, så den må nesten noen andre svare for :)

Mvh Anders

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive