Gå til innhold

Cutting-pad


AcciDabbi

Recommended Posts

AcciDabbi

Nå er polerings-sesongen begynt ijen og garasjen min står endelig ferdig og er klar til å ta imot nye biler.. B)

Nå har jeg tatt etpar biler allerede i "vår" og det er alltid like morsomt å se uttrykket i ansiktet til eieren når han ser bilen etter en skikkelig behandring.. :lol:

Men nå begynner jeg å bli tom for produkter og må bestille noe mere.. Jeg har tenkt å bestille inn grov polish fra Scholl denne gang siden denne vant testen hos B&B Detailing Team (SCHOLL S03+) Men så lurer jeg litt på hvilke pads jeg skal bestille.. :huh:

Jeg har for det meste bare brukt produkter fra Meguiars tidligere og dermed den brune cutting-paden deres.. Men jeg syns denne er noe herk å jobbe med! Stiv som bare det! Ender alltid opp med at jeg går tilbake til den gule pad'en som jeg synes er god å jobbe med.

Er alle cutting pad'ene sånn som denne? Like stive og harde? Tenkte om jeg skulle få noen pad's fra Scholl, men er cutting-pad'en deres lik Meguiars sin?

Muligens det har noe med bak-pladen på maskinen min å gjøre også? Jeg kjører nå orginal bak-plate på min Milwaukee roterende (AP12QE) men tenkte å bytte denne ut også nå. Noen her inne som vet hva slags plate som passer på denne? (Størrelse på hullet i platen)

Og hvilke plater er å ambefale? Har sett på Scholl sin plate ( http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=246 ) men vet ikke om denne passer? Noen erfaringer med denne?

Håper noen har tid til å hjelpe meg ut litt :)

Angående grov polish har jeg brukt Meg's #105 frem til nå, men syns den støver mye og man må bruke en del produkt for å få kjørt over 2-3 ganger. Men utenom det er den god og gjør jobben sin godt.. ;) Passer fint sammen med Meg's gul pad (Soft Buff 2.0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S03G + gul scholl, evt blå scholl = win

#105 + bittelitt #205 og ull / cut-pad (f.eks orange Über) = win

Jeg har et par burgunder MG pads - den ene blir jeg ikke klok på (den hopper, danser, skriker og er generelt troll) - den andre (selv om de kjennes helt like ut) oppfører seg som ei tam høne i forhold...

Men #105 er tricky å kjøre i starten - jeg brukte opp nærmere halvannen liter før jeg ble "venn" med #105. Riktig kjørt så er den helt fantastisk, men den støver mye hvis du kjører den for lenge (og det er ikke akkurat lang tid før den flasher og du egentlig er ferdig... derfor en liten miks med #205, og du dobler kjøretiden). #105 er laget for "svisj-svosj" 3 pass og ferdig.

Få deg bakplater med 25mm skum (i både 125mm og 75mm størrelse) - hverdagen blir myyyyye enklere da. Jeg har et par bakplater i hver størrelse, noe som gjør det easy-piecey å bytte fra pad til pad etter å ha sentrert de på hver sin bakplate.

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Hvordan er denne gule scholl-pad'en i forhold til Meg's burgunder?

Jeg har ikke #205 men har en del Quick Detailer (husker ikke nr på denne) som jeg bruker på finishen etter #105. Kansje denne passer fint å blande sammen med #105? Den har i alle fall laaang kjøre-tid.. :lol:

Mine burgunder puter hopper og danser i alle fall.. Litt lei dem.. :P Klar for å prøve noe nytt.. :)

Scholl sine bak-plater har vel 25mm skum? Ser i alle fall sånn ut.. Blir nok til at jeg kjøper noe sånnt.. ;)

Men passer disse på min? Er hullet standar på alle litt dyre maskiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul scholl er litl mykere enn blå scholl, men samme "cut" i pad'n - samt at gul scholl holder litt lenger enn blå. Burgunder MG kjennes mye hardere ut i forhold . men er bortimot evigvarende.. 75mm burgunder (og de andre 75mm padsene til MG) er de beste 75mm pads jeg har testet ihvertfall.

Det er vel #66 som du har tenker jeg - går fint å ta f.eks 2 dærter #105 og 1 dært #66. Det er bare for å få "oljet" opp #105 litt, og på den måten forlenge kjøretiden uten å måtte spritze med vann / QD underveis.

Europeiske maskiner har M14-gjenger, og er standard.

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Spørs om det ikke blir noen gule Scholl og Scholl bakplater på meg nå da.. B)

Når jeg bruker #105 alene holder det i alle fall ikke med en "dært".. :P Blir mer en hel stripe for å holde 3 pass.. :lol: Da begynner det å bli tørt eller 2. passet synes nå jeg :) Skal prøve med S03G nå å se hvordan den er.. Den har vel litt mere cut også.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...