Gå til innhold

Felgrens+Snow foam


Dagsven

Recommended Posts

Hei folkens. Håper noe kan hjelpe meg? Hvilken felgrense anbefaler dere etter at felgene er behandlet med SW felgvoks?

Prøvde også min nye foamcanon her om dagen. Fikk lite skum. Noen comboer som anbefales?? Jeg prøvde blanding av CG green clean og Scholl Concepts shampol. Skumma litt men hang ikke lenge.

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger så holder det bare å spyle felgene først og så vaske de med vanlig bilshampo..men kommer jo an på hvor mye dritt osv det er på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger så holder det bare å spyle felgene først og så vaske de med vanlig bilshampo..men kommer jo an på hvor mye dritt osv det er på de.

Takk for svar:) Jeg har hvite felger og de blir selvfølgelig ikke mer skittne enn vanlig felger, men møkka syntes bra:( Er det slik at felgrens produktene tar felgvoksen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå felgrens så langt det er mulig så lenge felgene er beskyttet. Felgrens generellt er ikke snill mot voks/sealer :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxisuds2 og citrus wash&gloss funker fin fint i foamcannon, men det gjør mange andre og altså

se litt i div show and shine-tråder hva som brukes av folk her inne

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke felgrens på voksede felger da dritten aldri rekker å feste seg skikkelig. Spyler bare av de først, så skumlegge bilen, og så blir felgene vasket med en skånsom børste (eller mitt om de praktisk talt er rene) til slutt.

Greenclean fungerer supert i kanon; bruk 2cm i bunn, fyll så opp med lunkent vann og vend litt på kanonen så GC blander seg fint med vannet. Juster så tykkelsen etter ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hei folkens. Håper noe kan hjelpe meg? Hvilken felgrense anbefaler dere etter at felgene er behandlet med SW felgvoks?

Prøvde også min nye foamcanon her om dagen. Fikk lite skum. Noen comboer som anbefales?? Jeg prøvde blanding av CG green clean og Scholl Concepts shampol. Skumma litt men hang ikke lenge.

Takk for svar:)

Ta deg en tur hjem til meg en dag, så skal jeg vise deg effekten man får med tanke på mengde skum når man blander 1-2cm. med CG Citrus Wash And Gloss og resten vann med lufteskruen på maks :)

Kan også teste ut flere andre typer såper hvis ønskelig... men CG CWG gir overlegent skum av de såpene jeg har testet og du vil garantert bli overasket i positiv retning av mengde skum :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Jeg bruker felgrens selvom de er vokset. F.eks. CG sticky 1:10 eller Billberry 1:15

¨Som sagt over, CG CWG og Maxi suds gir mye tykkere skum. Optimum Car wash gir også veldg bra skum, og hele gården lukte himmelsk fler timer etter vasken.. :D

Shampool gir veldig tynt og rennende skum, og eier seg da ikke hvis du ønkser tykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Midler som Orange Prewash/Surfex HD etc. gir ganske dårlig med skum, men renser bra hvis man er litt generøs med blandingen. Det er uansett mer effektivt synes jeg å bruke avfetting ferdig blandet på spray/pumpeflaske og påføre først på tørr bil.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til dagligvask så bruker jeg egentlig bare den samme sufex blandingen til felgvask som jeg bruker til prewash på lakken. Synes surfex er veldig effektiv på både felger og dekk, selv i svak blanding. Er egentlig ingen av de dedikerte "trygge" felgrensene som har imponert meg noe spesiellt.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god respons!:) Bjerknez: Kan hende brått at jeg må ta meg en tur ja! Jeg må si at jeg sliter litt med å få av skitten uten felgrens på felgene mine selvom de er behandlet med autobahn. Virker nesten som om den lakken er litt sticky kontra vanlig alufelg!:( Har tidligere meget god erfaring med RIM7 men den tar vel all LSP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker felgrens selvom de er vokset. F.eks. CG sticky 1:10 eller Billberry 1:15

¨Som sagt over, CG CWG og Maxi suds gir mye tykkere skum. Optimum Car wash gir også veldg bra skum, og hele gården lukte himmelsk fler timer etter vasken.. :D

Shampool gir veldig tynt og rennende skum, og eier seg da ikke hvis du ønkser tykt.

Går mye i maxi suds i kanonen her også, 2cm maxi suds å full pupp på kanonen gir barberskum så det holder B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Greenclean fungerer supert i kanon; bruk 2cm i bunn, fyll så opp med lunkent vann og vend litt på kanonen så GC blander seg fint med vannet. Juster så tykkelsen etter ønske.

Hvor stor flaske har du på cannonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Litt off-topic, men er det noen som vet hvilken beholder som er stødigst? Min klarer ikke stå på selve flasken når den er koblet til lansen, og fullt opp med såpeblanding.Da faller den mot siden, og såpeblandingen begynner å lekke. Når den er uten såpeblanding og ikke tilkoblet skal det veldig lite til før den vellter og tar med seg mye annet i hyllen.

Jeg har denne type flaske: http://shinearama.co.uk/product.php?id=SHI-SPRAYBTL

De fra ss f. eks er tykkere ut i plasten og mer stødigere ut. Stemmer det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men er det noen som vet hvilken beholder som er stødigst? Min klarer ikke stå på selve flasken når den er koblet til lansen, og fullt opp med såpeblanding.Da faller den mot siden, og såpeblandingen begynner å lekke. Når den er uten såpeblanding og ikke tilkoblet skal det veldig lite til før den vellter og tar med seg mye annet i hyllen.

Jeg har denne type flaske: http://shinearama.co.uk/product.php?id=SHI-SPRAYBTL

De fra ss f. eks er tykkere ut i plasten og mer stødigere ut. Stemmer det? :)

Nei, den fra SS er også ustødig. Setter den opp etter veggen når den er tilkoblet lansen og oppbevarer den i vaskebøtta etter vask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...