hgnubel

Produkter til lakkrens og voksing uten maskin

Jakter litt produkter til vårshine av eksteriøret på min 2000-modell mørkeblå (lakk-kode 417) Volvo V70R AWD. Har lest og fått litt tips før, men håper på litt mer beslutningsgrunnlag før tusenlappene begynner å renne ut av lommeboken :)

Problemer: Har ikke garasje, eller god tilgang på noe slags maskin (kan låne, men har tilsvarende lite erfaring..) Bor i Bergen, så med mindre jeg finner et parkeringshus er det høyst usikkert om bilen noensinne får stå tørt i 24 timer som jeg har lest en del behandlinger foretrekker...

Men produktene!

Akkurat nå leker jeg med to alternativ oppe i hodet mitt, der begge baserer seg på å bruke Iron-X og annen avfetting for å forhåpentligvis klare meg uten clay.

1: CG citrus wash, CG vertua bond, SV Shield

2: SV entry kit med Shield

Alternativ 2 har jo litt ekstra, men det er vel ting jeg hadde kjøpt etterhvert uansett... Innspill?

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat hvert på kurs hos scandicshine. Jeg hadde ikke råd til å kjøpe meg maskin. Idag vasket jeg bilen min for første gang.

Jeg brukte citrus wash, clay, så brukte jeg scholl 30+ med en orange pad og gjorde lakkrensen for hånd. Det blir ikke så bra som med maskin men ganske bra. Du blir ikke kvitt riper eller hologrammer. Men den blir blank. Etter det la jeg på voks.

Slik ble panseret.

IMAG0014.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive