Gå til innhold

Felger uten klarlakk


SK901

Recommended Posts

Hei,

var uheldig (morra mi på tur) med venstre forhjul sist sommer. Felgen ble stygt kantkjørt og dette har blitt fikset. Det jeg ikke visste var at det ikke ble lagt på ny klarlakk, og den har selvfølgelig blitt brukt etter dette.

Nå er felgen svært stygg. Har gått igjennom runder med Megs all wheel cleaner og Bilberry, og er foreløpig så ren jeg klarer å få den. Tenkte også å prøve en runde clay i morgen, i håp om noe bedre resultat..

Spørsmålet er: er det noe gøyalt jeg kan bestille som får en slik felg til å shine igjen? Hva kan jeg behandle felgen med? Mulig å bruke Megs All Metal Polish? Tenkte også å legge et lag med Poorboys Wheel sealer som jeg nettopp har kjøpt.

Tusen takk for innspill.

Ps. Noen tips for hvordan man fjerner malingsflekker? Det er små små dråper fra en idiot som malte et eller annet rødt, når forrige eier av bilen hadde felgene utendørs..... :blink: Heldigivs bare EN felg som har disse merkene, som da er den samme som er omtalt her :-)

Er forøvrig snakk om denne skjønnheten; BRABUS Monoblock

Bra-4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Clay bør ta malingsflekkene. Vær litt forsiktig med autosol, ettersom det er slipemiddel i den, som lager små riper/matte felt på felgkanten. Prøv med Swissvax metal polish, eller Meguiars all metal polish, og gjerne en poleringsrondell, til f.eks en drill.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt Megs All Metall Polish (samt. surfexhd, valet pro snow foam og diverse annet snadder). Takker for tips, kommer tilbake med resultatet.

Tråder uten bilder på dette forumet er kjedelig.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...