Kim Wernerstrand

Ny speditør for Swissvax

Swissvax vil i en periode fremover benytte seg av TollPost sine Tjenester fremfor Posten/Bring

Dette Kan i visse tilfeller føre til at Noen vil få lengre avstand til pakkeuthenting, Mens hos andre vil dette føre til kortere avstand.

Vi ønsker derfor tilbakemeldinger fra Dere når det gjelder Leveringstid og hentepunkter.

Mvh. Kim

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har styrt litt med dette ja, da jeg ikke kunne forstå at jeg skulle hente pakken på coop obs, å etter sporingen så skulle pakken ha ankommet utleverings sted i går, men jeg hadde ikke fått noe sms om at pakken var ankommet. Måtte ringe tullpost for å høre hva dette var, å da viser det seg at de har en avtale med div butikker for utlevering av pakker, å i tillegg så var sms tjenesten deres ute av drift. Men nå vet jeg iallefall hvor pakken befinner seg, så da får jeg ta turen ned å se om jeg finner et utleverings sted der nede. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har styrt litt med dette ja, da jeg ikke kunne forstå at jeg skulle hente pakken på coop obs, å etter sporingen så skulle pakken ha ankommet utleverings sted i går, men jeg hadde ikke fått noe sms om at pakken var ankommet. Måtte ringe tullpost for å høre hva dette var, å da viser det seg at de har en avtale med div butikker for utlevering av pakker, å i tillegg så var sms tjenesten deres ute av drift. Men nå vet jeg iallefall hvor pakken befinner seg, så da får jeg ta turen ned å se om jeg finner et utleverings sted der nede. :blink:

tatt ifra siden til MyPack:

Med MyPack leveres din pakke raskt og sikkert til et utleveringssted nære deg over hele landet. Vi har over 700 MyPack utleveringssted over hele Norge, i dagligvarebutikker med sjenerøse åpningstider som passer deg. Når pakken ankommer utleveringsstedet varsler vi deg via SMS, e-post eller pr brev.

du får sikkert ett brev i posten om noen dager om at pakken kan hentes på obs, siden du ikke har fått sms :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, har faktisk vært borti at pakken min har blitt liggende på sentrallager 3 mil fra der jeg bor i opp til 14 dager uten at jeg har hørt noe..

I det værste tilfellet så sendte ikke selger meg sporingsnummer, så etter 3 uker så ble jeg forbanna og avbestilte hele pakken og nekta å betale faktura, noe selger syns var rart iogmed at det var to og en halv uke siden han hadde sendt pakka, så ser ut til at jeg må handle meg mimo en annen plass :P

Men regner med at dere har såpass bra kommunikasjon ut til kundene iforhold til de jeg bestillte fra slik at dette skulle gå greit ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nevnt dette til Dag engang før, men poster det her også ettersom jeg regner med at dere vil bruke denne tråden til å samle info?

Tollpost flyttet for mange år siden terminalen sin ut av Molde og til Åndalsnes, for å sikre lettere tilgang til togskinnene. Selv om de fleste bedriftene i området later til å være greit fornøyde med servicen Tollpost har levert siden de flyttet, er privatpersoner nedprioritert. De har ingen/dårlige rutiner for å varsle mottagere om at pakken har kommet til Åndalsnes, og siden de ikke tar kontakt med oss, kan vi heller ikke avtale levering, og pakkene blir liggende til vi selv sporer de og tar kontakt for å etterlyse.

Mypack er sånn sett et bedre alternativ for oss private mottagerene, ettersom de kjører pakkene opp til nærbutikken og dumper de der slik at butikken tar over ansvaret for utlevering. Hovedproblemet igjen med Mypack hos oss er at sendingene blir liggende i flere dager på Åndalsnes før de sendes til byen, trolig fordi at bilene sprekker kapasitetsmessig og da prioriterer de firmagods. Og siden terminalen ligger en times kjøring + en ferjetur unna er det ikke barebare for oss å reise dit for å hente pakkene heller. Fremføringstiden blir altså minst en dag lenger enn post-alternativet uansett, og om det haster så blir det litt for ustabilt når man ikke vet når man kan forvente å få varene. Har man god tid går det greit, men da bør også frakten være billigere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, har faktisk vært borti at pakken min har blitt liggende på sentrallager 3 mil fra der jeg bor i opp til 14 dager uten at jeg har hørt noe..

I det værste tilfellet så sendte ikke selger meg sporingsnummer, så etter 3 uker så ble jeg forbanna og avbestilte hele pakken og nekta å betale faktura, noe selger syns var rart iogmed at det var to og en halv uke siden han hadde sendt pakka, så ser ut til at jeg må handle meg mimo en annen plass :P

Men regner med at dere har såpass bra kommunikasjon ut til kundene iforhold til de jeg bestillte fra slik at dette skulle gå greit ;)

At pakken blir liggende på denne terminalen til tollpost er heller regelen enn unntaket.

Av alle pakker jeg har fått med tollpost siste året tror jeg rundt 90% har blitt liggende igjen på denne terminalen uten noen mulighet for å kontakte dem.

Kontakter du kundeservice for du til svar at pakken kommer i dag uten at de gidder å sjekke nærmere.

Pakken kan også i tilfeller være registrert utlevert med underskriften til noen du aldri har hørt om, da kommer pakken som regel i løpet av en uke etter dette.

Får også en del varer med Tollpost gjennom jobben og da vet vi aldri når ting dukker opp.

Har opplevd at sjåfører på andre ruter har kommet med pakker til oss på fritiden sin da de skulle innom oss alikevell og har sett pakkene våre ligge på terminalen i flere dager.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våre kunder er det vi lever av og de vi hører på, så derfor gjør vi det sånn at man kan velge den løsningen man ønsker. Så langt vet vi ikke helt hva prisforskjellen er mellom Posten og Tollpost, men vi har lagt prisen på Tollpost 10 kr under Posten enn så lenge. Vi har et helt klart prinsipp om at vi skal tjene våre penger på varene vi selger og ikke på å sende varer. På veldig mange av våre pakker taper vi faktisk noen få kroner, men det er ok. Etter hvert (med ny base på nettbutikk) skal vi legge inn systemer som tar hensyn til vekt og da vil dere også kunne velge brevfrakt som løsning :)

Mvh Dag/Swissvax

post-71-0-92403200-1301509537_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våre kunder er det vi lever av og de vi hører på, så derfor gjør vi det sånn at man kan velge den løsningen man ønsker. Så langt vet vi ikke helt hva prisforskjellen er mellom Posten og Tollpost, men vi har lagt prisen på Tollpost 10 kr under Posten enn så lenge. Vi har et helt klart prinsipp om at vi skal tjene våre penger på varene vi selger og ikke på å sende varer. På veldig mange av våre pakker taper vi faktisk noen få kroner, men det er ok. Etter hvert (med ny base på nettbutikk) skal vi legge inn systemer som tar hensyn til vekt og da vil dere også kunne velge brevfrakt som løsning :)

Mvh Dag/Swissvax

Hvordan blir da dette med VIP avtale med gratis frakt på kjøp over 1000.- kan jeg som kunde da krysse av for henting lillehammer, og skrive i kommentarfeltet hvilken transportør jeg ønsker brukt? (nå gikk det greit for meg denne gangen med tollpost, og det er like lang til mitt mypack utleverings sted, som til postkontoret, men det gjelder sikkert ikke alle. Jeg er av den typen som gjerne betaler litt ekstra for kvalitet, å vil nok gjøre dette for å få beste transportmåte hvis det skulle være nødvendig.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir da dette med VIP avtale med gratis frakt på kjøp over 1000.- kan jeg som kunde da krysse av for henting lillehammer, og skrive i kommentarfeltet hvilken transportør jeg ønsker brukt? (nå gikk det greit for meg denne gangen med tollpost, og det er like lang til mitt mypack utleverings sted, som til postkontoret, men det gjelder sikkert ikke alle. Jeg er av den typen som gjerne betaler litt ekstra for kvalitet, å vil nok gjøre dette for å få beste transportmåte hvis det skulle være nødvendig.)

Det er jo bare å legge inn rabattkoden som vanlig det Tommy - fraktmåte må du velge uavhengig av hvilken transportør du velger :) Den siste tieren i forskjell mellom tollpost og posten spanderer vi.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både i pose og sekk, slikt liker vi :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med Tollpost i dag og nevnt dette som er nevnt over. De var klar over at de hadde ett frynsete rykte å jobbe med, De skulle ikke mer enn ett år tilbake i tid så var de klar over at de hadde disse problemene da.

Men de sier nå at Mypack er en prioritert sak for tollpost, Nå har jo Posten hatt monopol på Post i butikk i mange år men dette er nå opphevet.

Dette medfører at Tollpost har servicepunkter også der Posten har sine utleveringssteder.

Det er flere Bedrifter som går over til Tollpost faktisk pga. raskere levering, men det kunne oppstå problemer der tollpost ikke hadde servicpunkter og pakken da blir overlatt posten, i slike tilfeller kunne leveringstiden bli noe lenger.

Det er jo ofte slik at negative opplevelser sitter ofte lenge, men de sa at servicegraden deres nå skal være vesentlig forbedret i forhold til for ca ett år siden.

Jeg skal ha ett møte med Tollpost på Tirsdag, Fint om noen kunne legge frem Gode eksempler på Dårlig levering fra tollpost slik at jeg har noe å referere til, Vi tar også imot positive opplevelser, man skal jo ikke bare fokusere på det negative. Vi skal hjelpe hverandre til å bli Gode :)

De som bestiller hos oss har jo nå muligheten til å velge selv hvem sin tjeneste de vil benytte seg av, om det er tollpost eller posten(du krysser av ved bestilling)

mvh. Kim

Endret av Kim/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kritikken som jeg kom med tidligere her er kanskje litt på siden da dette ikke gjelder MyPack, men hjemkjøring/utlevering.

Noe av erfaringene er som privatperson mens de fleste erfaringer er relatert til firmakunder.

Tollpost terminalen som Popp og jeg nevner er kjent for sitt dårlige rykte.

MyPack pakkene kommer nok med tog/bil til denne terminalen for sortering lik som andre pakker som skal ut i dette distriktet.

Min samboer mottar noen pakker med tollpost ca. 10-12 i året som privatperson.

Ved 4-5 anledninger i året er pakken utlevert når man ser på sporingstjenesten, pakken er signert av en person som ingen av oss kjenner.

Disse pakkene kan komme i løpet av 1-4 dager etterpå uten noe forklaring.

Ringer man kundeservice får man beskjed om at pakken er utlevert og alt er i orden.

Har også et eksempel her hvor pakken har ligget i bilen til sjofåren i 14 dager før levering, altså kjørt inn og ut av terminalen får lasting i 10 arbeidsdager uten at en bjelle har ringt hos sjoføren.

Jeg er selvstendig næringsdrivende på fritiden og får en del pakker med tollpost.

90% av disse er forsinket 1-2 dager i forhold til sporingstjenesten, dette er i og for seg ikke så farlig og dette har stort sett passert hos meg.

Her er det også mye av det samme med utkvitterte varer som ikke er levert.

Den verste episoden min her er 5. juledag i 2009 hvor jeg måtte få dem til å holde åpent en halvtime lenger slik at jeg fikk hentet ut varen som ikke ble levert i rett tid.

Denne skulle egentlig blitt levert ut ca. 1,5 uke før jul og jeg hadde lovt ut varene før det ble nyttår.

Denne pakken ble bekreftet av kundeservice at den skulle leveres denne dagen, men måtte likevel kjøre ca. 35Km hver veg for å hente ut denne.

I den daglige jobben min får vi ca. 40% av varene våre med Tollpost.

Disse kommer fra Sverige og skal etter avtalen bli levert i løpet av 2 dager.

Her opplever vi også at varene kan bli liggende på terminalen i 1-2 uker før utlevering.

Det skal sies at i løpet av de siste 2 mnd har det blitt noe bedre, men helt bra er det fortsatt ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

la nettopp inn en bestilling og valgte tollpost for å teste hvordan det blir , jeg tipper at pakken kommer til ica og da blir det nærmere enn posten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulig å følge pakken med sporingsnr når den sendnes med tollpost?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal få sms eller Mail av tollpost. Jeg sendte pakken din i dag hvis det var du som hadde 2 produkter og bor ved sverdene:-)

Hvis du ikke får det og heller ikke ved ankomst på nærbutikken så gi meg beskjed, skal ha ett møte med tollpost på tirsdag.

Mvh. Kim

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal få sms eller Mail av tollpost. Jeg sendte pakken din i dag hvis det var du som hadde 2 produkter og bor ved sverdene:-)

Hvis du ikke får det og heller ikke ved ankomst på nærbutikken så gi meg beskjed, skal ha ett møte med tollpost på tirsdag.

Mvh. Kim

høres ut som meg det ja :D

takker for svar , skal komme med tilbakemelding når jeg har hentet pakken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg valgte tollpost på siste sending for å teste det ut og det fungerte helt fint

1 av 1 kolli Hentet hos avsender. MJØSTERMINALEN 2011-04-01 14:18

1 av 1 kolli Inn på terminal. MJØSTERMINALEN 2011-04-01 15:53

1 av 1 kolli Inn på utgående enhet. MJØSTERMINALEN 2011-04-01 16:28

1 av 1 kolli Inn på terminal OSLO 2011-04-01 19:55

1 av 1 kolli Sortert til port på terminal OSLO 2011-04-01 19:56

1 av 1 kolli Inn på utgående enhet. OSLO 2011-04-01 21:13

1 av 1 kolli Sortert til port på terminal STAVANGER 2011-04-04 05:38

1 av 1 kolli Inn på terminal STAVANGER 2011-04-04 05:40

1 av 1 kolli Lastet opp for levering innen 16:00 STAVANGER 2011-04-04 08:12

1 av 1 kolli Ankommet Mypack utleveringssted STAVANGER 2011-04-04 09:36

1 av 1 kolli Klar for henting STAVANGER 2011-04-04 09:46

fikk sms for en time siden om at der var pakke klar til henting .

butikken (rimi) ligger bare et steinkast unna postkontoret og der er i tillegg bedre parkeringsmuligheter.

så fra meg blir dette :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil også ha sms da :P

Ant.kolli Status Avdeling Tidspunkt

1 av 1 kolli Hentet hos avsender. MJØSTERMINALEN 2011-04-01 14:18

1 av 1 kolli Inn på terminal. MJØSTERMINALEN 2011-04-01 15:53

1 av 1 kolli Inn på utgående enhet. MJØSTERMINALEN 2011-04-01 16:28

1 av 1 kolli Inn på terminal OSLO 2011-04-01 19:55

1 av 1 kolli Sortert til port på terminal OSLO 2011-04-01 19:56

1 av 1 kolli Inn på utgående enhet. OSLO 2011-04-01 21:21

Endret av Tomas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn: ser det tok 2 dager til deg, det er vel akseptabelt: Tomas: din vil bruke 4 dager, ser den har vært liggende på terminal i Oslo siden jeg sendte den 1 april. Så der har det vel vært kluss. Det er vel dette som er litt av barnesykdommen til tollpost, slik jeg har forstått på noen tilbakemeldinger. Skal som nevnt tidligere snakke med tollpost i morgen, så jeg skal legge frem problematikken. Takker for tilbakemeldinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive