Gå til innhold

Test kommet 23.07.08.....


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Ha investert i Discovery settet til Scholl, og har laget en side-by-side test av den som kommer på detailersclub.no

Bare å glede seg ;)

bilde_41.jpg

bilde_11.jpg

Hele testen finner du her:

Test Scholl

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til du får skrevet ferdig testen!

Scholl fikk bedre score enn Menzerna?

Får mitt kit i morgen.. Det er som juleaften hver gang Ketil sender pakke til meg.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode ting gleder meg til den testen.

Mitt sett kommer forhåpentligvis i dag og da skal det rett til pers i kveld på en svart astra stv.

Gleder meg til å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja Scholl funket som forventet det, og JA padsa er et eget kapittel sammen emd bakplata som kommer med.

Vet ikke om det er noe "standard" for gjenger på roterende, men den passet rett på Hitachi i allefall...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intressant och trevlig läsning :) Scholl concepts har bra produkter, det är inget att tala om.

Men jag undrar varför du inte använde PO85RD3.02 (aka "SIP") istället för PO106FF?

PO106FF är IMO inte jäMicrofiberörbar med MG83 eller S17, då de två sistnämna är mer abrasive.

S30 är mer jäMicrofiberörbar med P0106FF.

Scholl

Menzerna

Meguiars

S3

Powergloss

MG85

S17

"SIP"

MG83

S30

PO106FF/FA

MG80

S40

PO85RD

Endret av porta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja den var genial den malen der Porta...takker

hmm, grunnen? var vel en test også mellom det jeg synte er bra polisher "generelt" og som jeg også kjenner til fra før, har benyttet SIP for sjelden til å kjenne den

Samtidig er det litt "korrigerings polish er korrigerings polish" uansett hvordan den fjerner ripene (dvs ikke med filler i) bare den fjerner dem, så her ble det en siden by side ikke helt etter boka, men den ga et inntrykk av hva som funket bra og hva som funket mindre bra. Scholl S17 og Menzerna 106 er forskjellige, men de ga en tilnærmet lik finish begge to, på denne lakken, i den tilstanden dden var i...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...