n0ya

Plantlagt 2-3 steg på VW Golf MKV GTI

Jeg har fått godkjent fri fra samboer i påsken og har planlagt en 2-3 steg på min Tornadorøde Golf i denne sammenheng. Hentet lakkstift fra Møller Bil Stavanger i dag (tenke å fylle igjen noen steinsprang i panseret) og fikk da vite at det ikke er klarlakk på VAG med Tornadorød farge. Jeg må skyte inn at jeg kun er en glad amatør i bilpleiesammenheng og fikk litt sjokk da jeg i utgangspunktet trodde at alle nye biler ble levert med klarlakk uavhengig av tett farge eller ikke.

I "lakkhardhets"-tråden står Tornadorød Golf oppført som "hard". Jeg vet at det er andre her som har detailet Tornadorøde VAG tidligere, men fant ikke noen tråder på show n' shine eller ved å søke.

Det jeg lurer på er hvordan lakken på disse bilene er å jobbe med kontra biler med klarlakk? Er det ensbetydende med SS-lakk når en bil ikke har klarlakk? Ender man opp med masse død-lakk i pads og må rense hele tiden? (Jeg regner med at det vil være en viss misfarging av pads). Hva må jeg tenke på/være bevisst på ved polering av biler uten klarlakk? Har dere noen tips/triks?

Jeg har planlangt å kjøre Flex VRG3403 med Menzerna PO85RD/SIP/PG på enten Hex Logic pads (rød/hvit/oransje) eller Scholl pads (sort/gul spider/oransje/blå).

Mvh

Paul Magnus

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt 2 slike golf'er og synes de var flott å jobbe med, ene tok eg med meg 105/205 og andre med scholl sine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken stand var det på den golfen du tok med Scholl? Husker du hvilken kombinasjon av Scholl produkter og pads du brukte? Hvor hardt antar du at jeg må gå til verks for å fjerne massive/omfattende swirls og forholdsvis lette rds?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo n0ya!

Lekker bil! Jeg har en lik ;)

Jeg har tatt min mange ganger, og syns har brukt Menzerna SIP på hvit og blå sonus pad med godt hell! Alt av RDS blir ikke borte, men samtidig slipper man å bekymre seg for hologrammer o.l. Som avslutning så har jeg ofte brukt Duragloss 105, fordi den varer lenge og gir fin glans på den flotte rødfargen. Legger ved bilde av min!

annonse7.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken stand var det på den golfen du tok med Scholl? Husker du hvilken kombinasjon av Scholl produkter og pads du brukte? Hvor hardt antar du at jeg må gå til verks for å fjerne massive/omfattende swirls og forholdsvis lette rds?

Kjørte 03+ s17 og 40 på den, har diverse pads så husker ikke hvilke eg brukte akkurat på den :(

Fikk vekk det meste med s17 faktisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo n0ya!

Lekker bil! Jeg har en lik ;)

Jeg har tatt min mange ganger, og syns har brukt Menzerna SIP på hvit og blå sonus pad med godt hell! Alt av RDS blir ikke borte, men samtidig slipper man å bekymre seg for hologrammer o.l. Som avslutning så har jeg ofte brukt Duragloss 105, fordi den varer lenge og gir fin glans på den flotte rødfargen. Legger ved bilde av min!

Hei R.øver,

Takk for det. Du har jo 3-dørs versjonen, den er nydelig! :) Jeg planlegger å kjøre SIP + PO85R, etterfulgt av DG101/105/111 + Pete's 53 (bruker billig voks da jeg liker å legge voks på annenhver måned). Blir dette overkill?

Jeg la 3-stegen fra Duragloss under Pete's 53 for hånd i fjor før jeg kjøpte roterende og må si at det ble en helt enorm weetlook og dybde.

Kjørte 03+ s17 og 40 på den, har diverse pads så husker ikke hvilke eg brukte akkurat på den :(

Fikk vekk det meste med s17 faktisk.

Du fikk korrigert mye med s17 ja, det lover bra :) Veldig hardt press da eller? Mye død/overflødig lakk i pads osv mth at denne bilen ikke har klarlakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei R.øver,

Takk for det. Du har jo 3-dørs versjonen, den er nydelig! :) Jeg planlegger å kjøre SIP + PO85R, etterfulgt av DG101/105/111 + Pete's 53 (bruker billig voks da jeg liker å legge voks på annenhver måned). Blir dette overkill?

Jeg la 3-stegen fra Duragloss under Pete's 53 for hånd i fjor før jeg kjøpte roterende og må si at det ble en helt enorm weetlook og dybde.

Du fikk korrigert mye med s17 ja, det lover bra :) Veldig hardt press da eller? Mye død/overflødig lakk i pads osv mth at denne bilen ikke har klarlakk?

Nei ikke så hardt, var lett å korrigere.

Ikke verdens beste bilde facebook kutter kvaliteten noe sykt

66212_483846421674_646521674_7356707_2375805_n.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei R.øver,

Mange takk! Liker den godt!

Ja, jeg er imponert over DG sine produkter! Lette og fine å legge på, med god holdbarhet og glans. Du skal ikke undervurdere Pete`s 53 pga pris. Jeg syns den er veldig holdbar!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei R.øver,

Skal du legge DG101, 105 og DG 111 etter du har kjørt SIP og P085R? Eller misforstår jeg? Lakken er renset etter maskinpoleringen, så du kan gå rett Pete's. Eventuelt DG111 under, men da må den helst ha et døgn herding før voks legges over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du legge DG101, 105 og DG 111 etter du har kjørt SIP og P085R? Eller misforstår jeg? Lakken er renset etter maskinpoleringen, så du kan gå rett Pete's. Eventuelt DG111 under, men da må den helst ha et døgn herding før voks legges over.

Det var egentlig det som var planen, men ser nå at det kanskje blir overflødig med 101 og 105 etter maskinpolering.

Jeg har lenge hatt lyst til å gå for CG Jetseal / Virtuabond under 53. Vet du hvordan disse er kontra 111?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hår både JetSeal og DG111, og synes at Duragloss sin gir en god del bedre beskyttelse!

Er det ikke klarlakk på den? Har tatt en rød A3, den var det hvertfall klarlakk på.. Ikke samme bil riktig nok, men nært beslektet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hår både JetSeal og DG111, og synes at Duragloss sin gir en god del bedre beskyttelse!

Er det ikke klarlakk på den? Har tatt en rød A3, den var det hvertfall klarlakk på.. Ikke samme bil riktig nok, men nært beslektet ;)

Flott, da holder jeg meg til DG111 :)

I følge Møller var det ikke klarlakk på denne. Det forundret meg som nevt tidligere i tråden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive