Gå til innhold

polere SS lakk uten padwasher


Øyvind G

Recommended Posts

rudilgr

Kommer langt med en padbrush, men ville nok vasket pad iblant i tillegg!! Blir som oftest MYE død lakk i puta på slike biler... Selv har jeg tatt to røde SS biler, og da har jeg hatt flere puter, bruke en stund, vaske og bytte til neste, så den bløte får tørket mellom hver gang den brukes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... jeg syntes det ikke var spesielt mye pes å ta inntil 40 år gammel SS-lakk med to-tre ull-pads etterfulgt av 7-8 forskjellige pads. De ble skylt til neste dags kjøring. Kjørte pad-børste titt og ofte underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

det var det jeg regna med. jeg satte meg opp på gruppekjøpet til autobahn bipleie, men det tar lang tid. er vel 5 av 20 på lista der nå og og jeg vil ha 240'n min ripefri før 28 mai. jeg får gjøre det beste ut av det.

har kun et sett med puter nå (eller 1 sett store og et sett med spotpads), men det går det jo ann å gjøre noe med :)

vasker dere i maskin eller i bøtte med zalovann?

det er bare å komme med tips og triks (hvis noen har noen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare skyllet paden gjevnlig i rent vann til død lakk er ute, så kjørt padden på fult i flexen for å få ut rester av vannet.

Deretter har jeg bare fortsatt med samme pad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x2 på det Bent sier - bare pass på å få ut mest mulig vann før du klemmer gassen i bånn på maskinen. Kast i pad / bakplate kan bli resultatet - evt at skummet røsker seg løs fra borrelåsen og du har et prosjektil flyvende avgårde... Ikke spesielt morsomt å spraye deg og omgivelsene med "farget vann" heller - jeg fikk "blå hunder" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vann i selve garasjen (100m unna nærmeste slange) så når jeg tok en Starcraft fra slutten av 80-tallet som sikkert ikke har sett bilpleie siden den var ny, var en padwasher helt uunnværlig. Jeg kjørte da med ull også så børste fjernet pent lite.

Er nok noe enklere med vanlige skumpads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bent og Essiek her, da jeg tok den blå 460'en (link i signaturen min) så brukte jeg børste mellom hvert panel samt vann ca hvert tredje panel.

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Padwashere er jo en ganske ny sak og det er kanskje 1% av detailere som eier en. Jeg har polert mange biler før jeg fikk padwasher :)

En pad børste fungerer greit. Spesiellt på ullpads. Trykkluft er også gullegodt til å rengjøre ullpads under bruk. Jeg har aldri måtte bytte pad underveis på en bil. Har bare rengjort den og fortsatt.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pad børste fungerer greit. Spesiellt på ullpads.

På twisted wool ala Meguiars hjalp ikke børsten. Blir omtrent som å børste ut tyggis fra håret på en jentunge. :P

Forsvant mao mer ull enn produkt. Padwashern var utrolig mye mer skånsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På twisted wool ala Meguiars hjalp ikke børsten. Blir omtrent som å børste ut tyggis fra håret på en jentunge. :P

Forsvant mao mer ull enn produkt. Padwashern var utrolig mye mer skånsom.

finnes egen "trinse" som er laget for å rense ull pad med. fant den ikke på scandicshine sine sider nå, men brukte denne under kurs hos SS så de skal ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har bare skyllet paden gjevnlig i rent vann til død lakk er ute, så kjørt padden på fult i flexen for å få ut rester av vannet.

Deretter har jeg bare fortsatt med samme pad.

skal prøve dette.

x2 på det Bent sier - bare pass på å få ut mest mulig vann før du klemmer gassen i bånn på maskinen. Kast i pad / bakplate kan bli resultatet - evt at skummet røsker seg løs fra borrelåsen og du har et prosjektil flyvende avgårde... Ikke spesielt morsomt å spraye deg og omgivelsene med "farget vann" heller - jeg fikk "blå hunder" :)

kjekt å vite :) snakker du av erfaring da eller? :P

Enig med Bent og Essiek her, da jeg tok den blå 460'en (link i signaturen min) så brukte jeg børste mellom hvert panel samt vann ca hvert tredje panel.

du bare skyllte paden du også?

Padwashere er jo en ganske ny sak og det er kanskje 1% av detailere som eier en. Jeg har polert mange biler før jeg fikk padwasher :)

En pad børste fungerer greit. Spesiellt på ullpads. Trykkluft er også gullegodt til å rengjøre ullpads under bruk. Jeg har aldri måtte bytte pad underveis på en bil. Har bare rengjort den og fortsatt.

trykkluft har jeg tilgang på der jeg står så dette skal prøves :)

har ikke padbørte, men jeg kjøpte en skobørste som jeg brukte når jeg tok den døra mi. det funka fint da (dette var ikke SS lakk, men det blei litt svartfarge i paden. mulig dette var lakkstøv eller noe?) regner med at denne funker i denne sammenhengen her også?

ullpad ser det ut som at jeg må kjøpe for jeg begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bare skyllte paden du også?

Skyllte den og klemte ut så my vann som mulig, så en runde på maskinen på 2k rpm så resterende vann presses ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...