Gå til innhold

Felger til volvo hvit volvo v50


eyrie

Recommended Posts

Hei!

Jeg og sambo har akkurat kjøpt oss hvit volvo v50. Som "bitcha" i forholdet så har jeg satt bremsene på å sagt at det ikke blir nye felger i år, siden vi sprengte bilbudsjettet en god smule. Får igjen en god slump på skatten å har veldig lyst å kjøpe noen fete felger til hans bursdag. Han har lyst på tonede/sorte felger.

Har dere noen forslag til hvilke felger jeg skal kjøpe? Hvor jeg finner disse? Hvor mange tommer bør det være?

Nå skal det nevnes at vi bor i Nordland, så lavprofil er bare å glemme. Da må dekk å felger skiftes ut omtrent hver gang vi har kjørt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hei!

Jeg og sambo har akkurat kjøpt oss hvit volvo v50. Som "bitcha" i forholdet så har jeg satt bremsene på å sagt at det ikke blir nye felger i år, siden vi sprengte bilbudsjettet en god smule. Får igjen en god slump på skatten å har veldig lyst å kjøpe noen fete felger til hans bursdag. Han har lyst på tonede/sorte felger.

Har dere noen forslag til hvilke felger jeg skal kjøpe? Hvor jeg finner disse? Hvor mange tommer bør det være?

Nå skal det nevnes at vi bor i Nordland, så lavprofil er bare å glemme. Da må dekk å felger skiftes ut omtrent hver gang vi har kjørt! :P

For en dame/jente å kjøpe felger til sin bilentusiastiske sambo, er nok ikke en lett oppgave...

Jeg vedder på at han tydelig har sett for seg hvordan felgene vil se ut, og heldighvis vet du vertfall at han vil ha sorte felger, noe jeg annser som en meget godt valg til den bilen!

Men så kommer som du sier felgstørrelsen og evt. selve utseendet på felgen med tanke på utforming av eker etc.

Ønsker han klassiske felger, eller sportslige felger?

Under 17" bør du vertfall ikke gå og helst 18" hvis han vil at bilen skal få ett tydelig løft utseendemessig. Nå kjenner jeg ikke til orginaldimmensjoner på Volvo, men selv har jeg stort sett alltid kjørt med 17" felger vinterstid og 19"sommerstid. Kunne gjerne kjørt 18" vinterstid, men vinterfelger er nok ikke noe jeg vil brenne av store summer på.

Jeg regner dog med at du mener sommerfelger og selv i nordland kan man fint kjøre med store felger. (jeg vet det fordi jeg har tilbakelagt flere tusen bil der oppe i jobben)

Å siden du nevner "fete" felger så kan du nok muligens glemme 17" felger. Skal du overaske han så kjøp 19"

Men fete felger i 19" på en usenket bil ser ikke veldig bra ut. Har dere ikke planer om å senke bilen, så ville jeg heller satset på maks 18" og kanskje aller helst 17" Det ser rett og slett for dumt ut med store felger når glippen mellom hjulbuen og øverste del av dekket er 10cm.

Så det blir i det hele tatt litt vanskelig å gi råd, da jeg føler innfrmasjonen er litt tilbakeholden. Det eneste du vet er at han liker sorte felger og det skal jeg dog være enig i passer bra til bilen. Men hva han/dere tenker rundt resten vet jeg svært lite om.

Hadde det vert MIN bil og JEG skulle hatt sommerhjul på den og bodd i Nordland så ville jeg gjort følgende:

30-50mm senking.

18"/19" helsorte felger

Basta! :)

EDIT:

Her er bilde av bilen til Petter her på forumet. Er usikker på hvilken dim felgene har, men tipper det er 18" og Volvoen er sef. senket :)

Jeg skrev "helsort" lenger opp... men tror du sterkt skal vurdere en liten kant med chrome rundt :)

IMG_2045-Redigert.jpg

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for tips. Senking er dessverre uaktuellt! Vi senker aldri mer våre biler etter forrige bilen vi hadde. Byen vi bor i har generelt dårlige veier og for å komme oss sørover må vi kjøre veien inn til Mosjøen, som faktisk bare er ett jævla stort telahiv!

Per dags dato står det orginale volvo felger det står 225/ 45- 17. De ser helt greie ut i størrelse med tanke på hjulbuene. Jeg er nok over gjennomsnittet interessert i bil for å være jente så vet nok litt hva jeg vil ha og hva som kan se bra ut. Men gutter er gutter å dere vet nok best ;)

Han er vel ikke over gjennomsnittet opptatt av hvordan bilen skal se ut. Vi fikk sotet rutene helt rundt før vi hentet bilen og det var snakk om å kjøpe nye felger før vi fikk bilen. Tror ikke han har gjort seg opp en mening om akkurat hvilket merke eller om de skal være klassiske eller sportslige, bare det som ser bra ut liksom. Ser jo at det er et par her inne som har V50 og tenker at dere kanskje har litt peiling på hva som kan se bra ut.

Jeg har som sagt gitt beskjed at det ikke blir felger i år fordi han har kjøpt seg bil og jeg vil ha oppvasksmaskin, så han har lagt det litt på hylla. Nå vil jeg gi han noe fint som jeg vet han ønsker seg .

Den V50 er fin! Men vi skal jo ikke herme heller, men fint å ta et par tips fra den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

petter sin v50 det. den er veldig fin ja (denne er vel til salgs. hvis ikke den er solgt da?)

du kan ta en titt her hvis du vil se mere bilder og info om bilen.

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4091

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hei!

Takk for tips. Senking er dessverre uaktuellt! Vi senker aldri mer våre biler etter forrige bilen vi hadde. Byen vi bor i har generelt dårlige veier og for å komme oss sørover må vi kjøre veien inn til Mosjøen, som faktisk bare er ett jævla stort telahiv!

Per dags dato står det orginale volvo felger det står 225/ 45- 17. De ser helt greie ut i størrelse med tanke på hjulbuene. Jeg er nok over gjennomsnittet interessert i bil for å være jente så vet nok litt hva jeg vil ha og hva som kan se bra ut. Men gutter er gutter å dere vet nok best ;)

Han er vel ikke over gjennomsnittet opptatt av hvordan bilen skal se ut. Vi fikk sotet rutene helt rundt før vi hentet bilen og det var snakk om å kjøpe nye felger før vi fikk bilen. Tror ikke han har gjort seg opp en mening om akkurat hvilket merke eller om de skal være klassiske eller sportslige, bare det som ser bra ut liksom. Ser jo at det er et par her inne som har V50 og tenker at dere kanskje har litt peiling på hva som kan se bra ut.

Jeg har som sagt gitt beskjed at det ikke blir felger i år fordi han har kjøpt seg bil og jeg vil ha oppvasksmaskin, så han har lagt det litt på hylla. Nå vil jeg gi han noe fint som jeg vet han ønsker seg .

Den V50 er fin! Men vi skal jo ikke herme heller, men fint å ta et par tips fra den!

Så lenge du synes 17" ser bra ut på bilen og ikke vil ha noe særlig større, så er vel 17/18" og foretrekke. Det er ikke VELDIG stor forskjell på profilen og jeg tipper du knapt vil merke forskjellen fra 17" til 18".

Har du ett bilde av bilen slik den er i dag med de felgene dere har, så hadde det hjulpet mange her mye. Bilder sier mer enn tusen ord vetu :)

Men det er ikke "stygt" å herme etter andre når det gjelder felger. Blir nesten som å si at å kjøpe ost er å herme etter andre som kjøper ost. Kjøp det du synes ser finest ut på bilen, og jeg vil tippe at 90% av alle her inne vill gått for mer eller mindre sorte felger og kansje også med en liten bling bling kant, slik Petter har/hadde på sin. Perfekt i mine øyne vertfall.

Men kan være greit å legge litt penger i kvalitetsfelger. billige kopifelger er ofte mye dårligere rent kvalitetsmessig og blir fortere stygge. Jeg gjorde denne blemmen når jeg kjøpte felger til min Touran som jeg hadde før. De Chrome felgene holdt to sommre. Da begynte de å flasse en del og felgene så rett og slett ikke ut på innsiden. Tror du jeg fikk nye eller fikk dem reparert fra leverandør da? NEI! :)

Jeg ga 1.600,- pr.stk. (kun felg) og de var 19" x 8,5 brede.

De felgene jeg har på min nåværende bil er også 19" men dette er vesentlig dyrere felger. De går på andre året nå, og de er 100% som nye ennå! Like blanke å fine og det ser ut til at dem har taklet mine noe aggresive bilvasker veldig bra :)

Hadde jeg vert deg så ville jeg kanskje heller satset på 17" kvalitetsfelger kontra 18" billigfelger. (Hvis det er penger det kniper på)

Jeg kjører nå andre året som sagt med mine 19" med 255/35 dekk og her jeg bor er det for tiden voldsomt med telehiv! Det som er litt bra er at de hjulene jeg har nå har totalt sett større omkrets enn vinterdekkene så hele bilen blir faktisk rundt 1cm. høyere. Å det er nettopp høyden på bilen som teller mest når det gjelder telehiv mener jeg. felgene samt dekkene tåler dette fint.

Problemet med store felger og lavprofil kommer først når man nermer seg fortauskanter. Ser du på deg selv som en litt rusten lukeparkerer (eller samboeren din for den del... GUD FORBY :) ) så kan det lønne seg å ta ett par trafikkale timer på trafikkskolen anngående dette kontra det å ripe opp felgene. Men med 17" så er vel profilen rundt 55 eller noe og da bør det gå rimelig greit.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ut et bilde som jeg har nå, det er tatt med mobil så er ikke av super kvalitet, men dere får nå en pekepin på hvordan den ser ut :)

Sambo vil ha 18" felger. Må si jeg virkelig liker felgene til Petter ^^ Tenker jeg må vise sambo ett så han kan si hva han synes om de først !

post-2628-0-84445000-1301238790_thumb.jp

Endret av eyrie
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Flott bil :)

Da ville jeg nok gått for 18" tenker jeg. Er usikker på om man faktisk kan ha 19" på den bilen...

18" blir nok uansett bra, og kjøper du lik Petter sine så mener jeg du har en sikker vinner :)

Send en PM til han og spør hvor han kjøpte felgene sine, så gir han deg nok svar :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Felgene til Petter er 19, det er ikke bare felgene som avgjør om de passer på bilen eller ikke, dekkene har stor betydning for om det passer eller ikke.

Ang telehiv og fortauskanter så er hull i veien ett større problem, det er i hullene du ødelegger felgene dine.. På fortauskanter ved feks lukeparkering er det kun kosmetisk skade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Er klar over det, men snakker veldig generelt her nå, da jeg ikke vet hva som passer en Volvo og ikke.

Har kjørt i flere hull i veien med felger jeg har hatt uten at dme har tatt skade av det. Den ene gangen smalt det så kraftig at GPS'en datt ned fra ruta. Felgene var dog like fine og det var ikke noe sjelving på rattet etterpå. Men kan jo være at jeg bare var ekstremt heldig så klart.

Uansett så har jeg en større fiende og det er fortauskanter. Da får man slike skader som stort sett ikke blir gjort noe med da dem er for små, men sammtidig er de der og irriterer deg. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å nyte bilen samtidig som at vi skal kunne bruke den til det vi vil. Vi har hunder og er mye på landet , så vil ikke senke bilen osv for da kommer vi oss ikke på grusveier o.l.

Får prøve å sende petter en pm, hvis ikke han ser dette selv og kan fortelle det i tråden? :)

Fant noen fine volvo felger idag, sambo likte dem også. Atreus 7,5 x 18". Men så leste jeg inne på et forum at det var mange som var plaget med felgene, at lakken på en måte preller av etter en stund og det blir hvite striper på det som skal være mørkt. Volvo har vist også innrømt at de har hatt noen problemer med felgene. Så vet ikke helt om jeg ble så gira lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...