Gå til innhold

MC-sesongen nærmer seg :)


Mofasa

Recommended Posts

Hei. (Usikker på om dette er retten plassen å legge tråden men.. )

Prøvd å søke litt rundt på forumet om det er noen som har laget noen guider til shinigs av MC, eventuelle showcaser men ikke funnet noe særlig. Så lurer på om det er noen har som har fått shinet opp sykkelen sin sikkelig til sesongen begynner? Eventuellt har noen gode tips/guider på lager?

Oppdaterer likesågodt her.

Har nå vasket sykkelen og tatt noen bilder, bildene er ikke super men satser på å få tatt noen bedre en solskinnsdag :D Har kun bilder av ferdig sykkel. Men om andre folk har noen kule sykler å vise så kan kanskje dette være tråden? :)

Anyways:

IMG_1091.jpg

IMG_1090.jpg

IMG_1092.jpg

IMG_1093.jpg

IMG_1094.jpg

IMG_1097.jpg

IMG_1086.jpg

Endret av Mofasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags sykkel har du?

Meiner at det er ein på forumet med Husaberg motard (trur eg) som har shina den litt. (skal sjekke litt imåro)

Ellers er det ein på forumet som har kjøpt seg zzr 1400. Kanskje han skal shine opp sykkelen snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

Blir en shine av min sykkel også etterhvert. Den skal lakkeres, så det blir jo kun ramme, motor og slik som får skikkelig rens :)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags sykkel har du?

Meiner at det er ein på forumet med Husaberg motard (trur eg) som har shina den litt. (skal sjekke litt imåro)

Ellers er det ein på forumet som har kjøpt seg zzr 1400. Kanskje han skal shine opp sykkelen snart?

Jeg kjører en Yamaha R6. Bare lurte på om noen hadde tips til noe spesiellt å tenke på ved vask av sykkel egentlig :) Ska prøve å søke opp den zzr sykkelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. (Usikker på om dette er retten plassen å legge tråden men.. )

Prøvd å søke litt rundt på forumet om det er noen som har laget noen guider til shinigs av MC, eventuelle showcaser men ikke funnet noe særlig. Så lurer på om det er noen har som har fått shinet opp sykkelen sin sikkelig til sesongen begynner? Eventuellt har noen gode tips/guider på lager?

Hei, bra å se at det er flere som er gla i sykkelen sin her inne. Jeg har hatt min i 3 sesonger nå, å starter hver sesong likt.

Først litt vedlikehold (bytte olje+filter, smøring av kjede, sjekke kjøleveske, bremseveske osv)

Når jeg er ferdig med griseriet ligger ofte sykkelen strødd i deler rundt om kring, og det er en gyllen anledning til å starte med shining av de plassene man som regel ikke kommer til på.

Når den er montert sammen igjen blir det en vanlig vask med foam canon/høytrykk og washmit, tørk, clay og ny voks.

Er veldig forsiktig med korrigering på kåpa for det er så mye klistermerker, men tanken får som regel en korrigering før påføring av voks.

Sykler er jo veldig forskjellige, så her er det vel ingen fasit eller...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte over (for hånd) på en 4-5 sykler til noen kolleager av meg i fjor sommer med D151, autosol, og forskjellige typer voks etter en kjapp avfetting, spyl og washi. Ble bra det. Brukte vel tre timer totalt, og hevet standarden til rundt 85%.Jeg vil anta at f.eks MG UC for hånd, autosol på krom/metall og en sealer-lignende LSP vil være midt i blinken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en Honda CBR 1100 XX i fjor, brukte stort sett de samme produktene jeg bruker på bil. Scholl S17, S30, S40, Scholl orange pad både stor og liten. Til blankt metall og krom gikk det i Meguiars all metal polish og autosol. Plastdetaljer fikk Black Wow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å bruke bilpleieprodukter på mc.Lakken er jo engenlig en grei sak , men det som er mest utsatt på en mc er plast og gummi!

Dash,slanger.ulakkerte flater osv. Brukte mye av SV sine produkter på min. Pneu og Seal feed +Voks :)

Å ja.... Kjenner at jeg angrer på at jeg solgte min kjere Ducati nå da det nærmer seg vår :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å bruke bilpleieprodukter på mc.Lakken er jo engenlig en grei sak , men det som er mest utsatt på en mc er plast og gummi!

Dash,slanger.ulakkerte flater osv. Brukte mye av SV sine produkter på min. Pneu og Seal feed +Voks :)

Å ja.... Kjenner at jeg angrer på at jeg solgte min kjere Ducati nå da det nærmer seg vår :mellow:

Okei. Greitt å vite :)

HER er det mye bra lesing ;)

Ja, ser ja. ikke dum den tråden der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...