johnsta

Lakkrens før Ez cream glaze?

Hei.

Hvor mye rens er det i grunnen i Ez cream glaze? Holder det med denne for så å gå rett på voks? Eller er det lurt å kjøre Megs step 1 f. eks før?

En ting til. Er det fillere i Ez cream glaze?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel så vidt jeg forstår en ren glaze, så hvis lakken trenger det så bør du nok på med en rens først :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde jeg hadde lest at det var rens i den også. Men finner ikke igjen hvor jeg leste det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både ez-cream og vertuabond har en lett rensende effekt, men kan ikke måle seg med en "vanlig" lakkrens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både ez-cream og vertuabond har en lett rensende effekt, men kan ikke måle seg med en "vanlig" lakkrens.

Takk :) Da blir det step 1 først.

Noen som har formening om det er fillere i ez?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Da blir det step 1 først.

Noen som har formening om det er fillere i ez?

Litt er det nok, og på flaska står det ihvertfall at de skal fjerne/skule litt defekter, men har kun brukt de på korrigert lakk så vet ikke hvordan det fungerer i praksis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men EZ Cream på light polishing eller finishing pad vil på myk lakk fjerne (og skjule) en god del riper.

Dette bildet er tatt av en Nissan Navara jeg tok, etter å ha kjørt blå Lake Country finishing pad med EZ Cream på das6-pro:

DSC01199.jpg

På denne ultramyke lakken hadde den samme synlige effekt som s30+ på light polishing pad (hakket grovere), men overflaten føltes mye glattere ut, trolig pga akrylen.

Endret av Knutis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive