Gå til innhold

Bilvaskepakke-hjelp


HelgeS

Recommended Posts

Hei!

Har fått i oppdrag på jobben å sette sammen en bilvaskepakke for firmabilene, der alt skal være enkelt å ta i bruk og jobbe med slik at de som kjører bilene, faktisk gidder og vaske i det hele.

Trenger tips og råd fra dere, hvilke produkter dere ville valgt til avfetting og vask, gjerne satt sammen i en pakke!

Vi har tilgjengelig en Kärcher høytrykks- varmtvannsvasker.

Tror vi kommer til å kjøpe inn i litt større kvantum av f.eks avfetting, og heller ta det over på sprutekanner o.l.

Trenger:

-Bøtte

-Washmitt

-Evt foamcannon?

-Såpe

-??

-??

Har personlig god erfaring med Prickbort, og tror jeg kommer til å anbefale det. Eller?

På forhånd takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Skal du ha en "kjapp" vaskepakke så vil jeg annbefale følgende:

- Foamcannon

- Washmitt (de fleste funker vel bra, men finn en som tåler litt juling)

- En prisgunstig og bra såpe er vel kanskje CG Citrus Wash And Gloss.

- Tørkehåndkle

- Bøtte med Gritt Guard

- Scholl ICE (til vinduer)

- SV Protection (til gummilister) (Evt. Seal Feed)

- En billig og god voks som sjefen ikke bør dra av seg håret for hvis den blir borte.

- Meguiars Supreme Microfiberkluter (kjøp MASSE!)

- P21S Felgrens

- Felgbørste

- SV Pneu (til dekksidene)

Er det jeg kom på i farten.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde det nesten være en selvfølge med f.eks en zymol svamp istedenfor washmitt. Først og fremst er det en "svamp" folk er vant med å bruke, og for det andre vil denne takle manglende vedlikehold og dårlig behandling LANGT bedre enn en mitt som trenger regelmessig vask. Dessuten vil bilene bli mindre ripete ;)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Her burde det nesten være en selvfølge med f.eks en zymol svamp istedenfor washmitt. Først og fremst er det en "svamp" folk er vant med å bruke, og for det andre vil denne takle manglende vedlikehold og dårlig behandling LANGT bedre enn en mitt som trenger regelmessig vask. Dessuten vil bilene bli mindre ripete ;)

Finnes det noen argumenter for at Zymol svampen er like snill eller snillere mot lakken enn en god washmitt?

Bare lurer :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste argumentet jeg har er at jeg testet dem selv og at de har vært betydelig snillere med lakken på min egen bil og de andre bilene jeg vedlikeholder enn noen mtt har vært. Du har vel ikke lest testen min under "tester" kanskje? http://www.detailersclub.no/forum/topic/8185-test-grout-sponge-til-bilvask/

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde det nesten være en selvfølge med f.eks en zymol svamp istedenfor washmitt. Først og fremst er det en "svamp" folk er vant med å bruke, og for det andre vil denne takle manglende vedlikehold og dårlig behandling LANGT bedre enn en mitt som trenger regelmessig vask. Dessuten vil bilene bli mindre ripete ;)

helt enig her. ikke mange som liker washmittsene enda, siden de er opplært å vaske bil med svamp ;) og som du sier, tåler vel litt mindre vedlikehold svampene.

Endret av Tonytic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Siden dette virker som at det skal være for mannen i gata bør man holde det enkelt.

For flertallet er det en arbeidsbragd i seg selv å vaske bilen og derfor synes jeg denne vaskepakken bør holdes på et enkelt nivå og heller ha bedre kvalitet på de produktene som kjøpes inn.

Siden dette skal brukes på firmabiler regner jeg med prisen på produktene teller ganske mye.

Jeg ville satset på god avfetting, f.eks prickbort som fylles på lavtrykkskanner.

Videre ville jeg kjøpt inn bøtter med grit guard.

En del svamper av god kvalitet, disse bør nok være ganske lik i størrelse som turtle svampene som selges overalt.

En god såpe, her tror jeg stort sett det meste av såper som selges av samarbeidspartnerene duger.

Foam cannon kunne man vurdert, men tror at det fort kan bli for mye arbeid for de fleste om man trekker inn slike elementer.

Når det skal brukes for dette formålet som her tror jeg man bør holde seg i nærheten av mannen i gata vasken bare med bedre produkter.

[url="http://www.autobua.no"]Autobua[/url]
[url="http://www.stjarnagloss.no/"]Stjärnagloss.no[/url]
[url="http://www.wolfschemicals.no/"]Wolfschemicals.no[/url]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...