Gå til innhold

Skinnsete


325i

Recommended Posts

Har en Mercedes e-classe 2008 mod som har svart fullskinn interiør. På sjåførsete har det blitt en del slakk i skinnet. Hva kommer dette av? Syns det var tidlig på en bli til 700 tusen kr. Er jevnlig behandlet med meguiars sin leather care skinkrem.Hva kommer dette av? Har dere noen råd \ tips for å få dette stramt igjen? Event finere?

Mercedes sier at dette kommer pga dårlig vedlikehold,men har jo smurt det inn ca hver andre mdn.

post-1240-0-62346900-1300884523_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Mener jeg har lest noe om at det brukes dampmaskin for å krympe skinn i skinnseter. 

Slapt skinn i setene er slik som skjer når de har blitt brukt en stund. 

fant denne: Skinnkrympeguide , har ikke heelt tro på det, men kan jo være verdt et forsøk :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Det er helt normalt at skinnet strekker seg ved bruk. Her er en meget bra videosnutt, som viser hvordan du krymper skinnet igjen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg tror nok selv om du har dyr bil med seter som skal holde lenge, blir det antakelig strekk i skinnet etterhvert. Den har jo også rullet noen kilometer. Kan jo hende det varierer litt på sete til sete hvor sterkt det er, er jo skinn.(Naturprodukt)

P.S litt typisk mercedes å skylde på eier:)

Tommy: har du prøvd å krympe skinn på denne måten selv? nysgjerig:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg flott ut den videosnutten der, men tør ikke gå igang med noe slikt å event gjør vondt verre....

Ja typisk mercedes å skylde på eier, rart at det er bare den ene sete som er slakkt, alle andre seter ej jo stramme som dag nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg tror nok selv om du har dyr bil med seter som skal holde lenge, blir det antakelig strekk i skinnet etterhvert. Den har jo også rullet noen kilometer. Kan jo hende det varierer litt på sete til sete hvor sterkt det er, er jo skinn.(Naturprodukt)

P.S litt typisk mercedes å skylde på eier:)

Tommy: har du prøvd å krympe skinn på denne måten selv? nysgjerig:)

Nei, men vurderer det på BMW'en min, som bare har rullet 68000km, men har noe strekk i skinnet. Tror nok det skal gå greit, bare man tar tiden til hjelp.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Såg flott ut den videosnutten der, men tør ikke gå igang med noe slikt å event gjør vondt verre....

Ja typisk mercedes å skylde på eier, rart at det er bare den ene sete som er slakkt, alle andre seter ej jo stramme som dag nr 1.

De andre setene har kanskje ikke blitt brukt like mye(like tungt) som førersete? :rolleyes:

Jeg vil påstå at man må regne med at skinn vil bli litt slapt etter 130 000 km bruk. Den type skinnkrem du nevner er for å få skinnet til å se bra ut(rent, frisk farge), det er ikke noe dyptvirkende mirakelmiddel.

ps. Hvis varmebehandling pleier å være standard ved skinnpleie hos spesialister(?, ikke vet jeg) så kan mercedes gjemme seg bak "dårlig vedlikehold", men ellers burde de sagt noe som; slik som skjer etter mye bruk, og evt anbefale noen som driver med skinnkrymp/avansert skinnpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med salmaker ang dette med krymping å han sa at de drev ikke med det å ville heller ikke anbefale det pga usikkerhet ang resultatet, var lett å ødelegge sete sa han.

Meguiars leather lotion er vel en helt normal lotion å bruke på skinnseter, er vel ikke noe dårligere den enn noe annet, tror ikkje det er årsaken akkurat. Ja kan hende sjåfør er tyngre enn andre i bilen,men ingen er så lett at det ikke skulle vises :) Men er vel som dere skriver, normalt med skinn.

Men er litt rart at når man ser samme biler som har gått både 300 og 400 tusen nesten ikke har strekk i skinnet.

Finnes ingen kremer eller noe annet som kunne hjelpe heller? Swisswax leather kit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du finner noe mirakelkur på dette Bjørnar.Det er vel fibrene i skinnet som har strukket seg over tid og det kan du ikke gjøre noe med.Slik det ser ut har du gjort dine forhåndsregler og kommet litt leit ut av det.

Vet det er flere som har hatt stor suksess med varme slik Tommy viser i filmen.Du kan jo prøve forsiktig og se om du får noe nytte av det.Har du en gammel skinnstol og teste på først kan du gjøre det for og få litt "feelingen" med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Nei, men vurderer det på BMW'en min, som bare har rullet 68000km, men har noe strekk i skinnet. Tror nok det skal gå greit, bare man tar tiden til hjelp.

Har polert en 5'er som fikk det dekket lett på reklamasjon, begge setene foran selvom det ene var omtrent bra :) (hvis bil er nyere enn 5år da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Dette er langt fra uvanlig - selvfølgelig surt uansett! Men jeg tror nesten det er mer vanlig at det strekker seg (relativt raskt også) enn det motsatt.

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner denne litt om det er greit? :)

hvordan blir skinnet etter den varmebehandlingen? vil ikke skinnet strekke seg forterei etterkant, siden det er strekt en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Men er litt rart at når man ser samme biler som har gått både 300 og 400 tusen nesten ikke har strekk i skinnet.

Jo lenger du sitter rolig på setet sammenhengende, jo fortere vil skinnet bli slapt. Mao. langkjøring = skinn blir fortere slapt vs. by-kjøring, som et eks.

Kan sammenlignes med en t-skjorte etter vask.

Den krymper litt når du vasker den, men jo lengre tid du holder den i strekk rett etter vask, jo mindre krymper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...