Gå til innhold

Hvilken pads og midler? + spm om foam


tharshan

Recommended Posts

tharshan

Hei!

Hang meg på gruppekjøpet på Kestrel DAS-6 pro. Så nå trenger eg plutseleg nye midler og pads. Bilane eg skal ta er ein sølv 04 x-trail og 97' civic grønn(opplakkkert for nokre år sidan)

Det eg har tenkt på er Scholl S17+ og S40. Er dette et godt valg for å ta swirls og endel RDS? Hvilken pads skal eg bestille i tillegg. Kor mange trenger eg?

Så håper at det er nok som melder seg på gruppekjøpet på foam gun. Håpar at eg får det før påska. Hvilken midler skal eg bruke i denne. Kva utstyr må eg kjøpe i tillegg. Må vere bra med skum :D

Håper på svar og takk på forhånd!

Endret av tharshan

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville tatt med s03 gold og ett utvalg av pads, ville tatt 2 av hver

såpe til foamgun kan feks være citrus wash and gloss, maxi suds2 fra CG ellers er det mange som bruker mye forskjellig her, feks Valet Pro Orange osv. Har mine favoritter jeg som jeg bruker av, har ikke noe lager av 10 forskjellige. Regner med du har avfetting, ellers er grime reaper fra cg kjekk, mange skryter mye av Prickbort og, fåes på mekonomen blandt andre steder.

lykke til

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tharshan

Kva er forskjellen på foam og spider pads? Kva skal eg velge av desse? Er det f. Eks greit å mikse forskjellige såpe?

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fersking syntes jeg at Spidern er utrolig lett å bruke uten å få hologrammer/kjørespor, men også lett å ødelegge om du ikke maskerer godt og holder deg unna lister og kanter.

Såpe kan du mikse med god samvittighet; enkelte kombinasjoner kan bli bedre og andre kan bli værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blande er kjekt, gi gass og se hva som skjer

om du får mer eller mindre hologrammer med den eller den vil jeg tro avhenger av lakken din. Focusen min feks kan korrigeres veldig bra uten holo med s17+ og blå uberpad

les noen ss og se hva som brukes rundt om

ang holo så tenkte jeg såklart ikke på at det var DA

...............

Endret av daniel

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Hei!

Hang meg på gruppekjøpet på Kestrel DAS-6 pro. Så nå trenger eg plutseleg nye midler og pads. Bilane eg skal ta er ein sølv 04 x-trail og 97' civic grønn(opplakkkert for nokre år sidan)

Det eg har tenkt på er Scholl S17+ og S40. Er dette et godt valg for å ta swirls og endel RDS? Hvilken pads skal eg bestille i tillegg. Kor mange trenger eg?

Vil anbefale S03+ gold og S30, med blå og orange puter. Du vil ikke få hologrammer med DA maskin uansett.

Så håper at det er nok som melder seg på gruppekjøpet på foam gun. Håpar at eg får det før påska. Hvilken midler skal eg bruke i denne. Kva utstyr må eg kjøpe i tillegg. Må vere bra med skum :D

For å få mest mulig skum, må du ha oppi godt med såpe. Maxi suds er en favoritt

Håper på svar og takk på forhånd!

  • DCN Poeng 2

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tharshan

Kan eg bruke scholl blå, gul og orange med SV cleaner fluid medium og strong? Blir det bra resultat av det?

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...