Hollabaloo

Duger DA-maskin til fjerning av swirls og riper?

Har en orientalblau metallic BMW E39 med endel swirls og riper. Eksempel (ikke fra min bil, men ser likt ut):

P1010lll004.jpg

Vil jeg få korrigert slike ting med en ok DA-maskin? Noen sier ja, mens andre sier nei, og nå vet jeg ikke riktig hva jeg skal tro...

Har lest denne guiden, og har i utgangspunktet sett meg ut et sett bestående av:

DAS-6 PRO DA-maskin, 850w, 2500-6500 rpm, 6 trinn.

1 x Lake Country Hydro Tech Cutting Pad 5.5"

1 x Lake Country Hydro Tech Polishing Pad 5.5"

1 x Lake Country Hydro Tech Finishing Pad 5.5"

1 x 250ml - Menzerna Power Gloss (S500) Cut 5.0 Gloss 1.0

1 x 250ml - Menzerna Intensive Polish (P085RD 3.02) Cut 3.5 Gloss 3.0

1 x 250ml - Menzerna Final Finish (PO85RD) Cut 1 Gloss 5.0

1 x 5" Backing plate, 6" backing plate, wrench and D-Handle, Canvas Carry Case

Har hørt at BMW-lakk er veldig hard og at Menzerna fungerer bedre på hard lakk enn Meguiars? Er dette en ok kombinasjon? Vil egentlig Menzerna Power Gloss S500 (det står S500 i annonsen men det må da være S100...) fungere med en DA-maskin, eller er den beregnet på roterende?

edit:

Oops... denne tråden hører vel egentlig til under "Nybegynner". Jeg får ikke til å flytte den selv, men MOD kan kanskje hjelpe til?

Endret av Hollabaloo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du korrigerer mye det samme med en DA maskin som med en roterende forskjellen ligger nok i at det går fortere med en roterende maskin en en DA.

Swirls er ikke vrient å fjerne, RDS er vrient (random deep scratches) Det krever en del mer jobb og runder om du bruker DA maskin kontra roterende med feks ull pads.. Uansett hvilken maskin du kjøper kommer du til å ende med begge to innen vi feirer jul igjen tipper jeg, det ender ofte sånn.. ;)

Handlet meg DA maskin selv som første maskin her, og syntes det var supert å bruke den, null tull og 80-90% resultat når det ble polert. Kommer du på rett lakk med feks en roterende kan du slite med hologrammer, svi lakken, ikke at det er garantert at skjer, men odsen blir litt høyere med roterende.

Noen har gått rett på roterende og klart det bra, andre har likt å starte med DA maskin for så å kjøpe roterende etter en stund..

For en dedikert bilpleier så er det ofte bra å ha begge to..

Menzerna var vel tidlig ute å lagde polisher til hardere lakker, nå har vel flere leverandører polisher som er utviklet til harde lakktyper. Menzerna har bra saker de, så ingen grunn til ikke å gå for de. Med DA maskin så bør/må du nok følge hele serien for å få det 100.. Dvs om du bruker Power Gloss først.

Husk å teste med det minst aggresive først (pad/produkt) -For din del, så vil det si PO83RD 3.02 + polish pad, se hva det tar, blir det ikke bra nok, så er det over på Power Gloss og Cut pad.. (du kan mikse produkter og pads) -Polish pad + Power Gloss feks, eller 83RD 3.02 + cut pad, men tipper at du enten blir fornøyd med polish pad 83RD 3.02 eller så er det Power Gloss + cutpad som må frem..

Tråd flyttet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun Flex DA selv og den holder i massevis. Den er også ganske så idiotsikker å bruk og su slipper å bekymre deg over å brenne lakken.

Har også prøvd roterende (Flex) og jeg liker rett og slett DA bedre til MITT bruk.

Til å fjerne swirls og en RDS i ny og ne så holder en DA i lange baner.

Hvis du dog vurderer å kjøpe en roterende, så ligger det ett par til salgs her i forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive