Gå til innhold

Noen pc kyndige som kan se på dette?


Swissvax / Dag

Recommended Posts

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Har en to-tre år gammel Dell maskin som ikke vil lade batteriet. Har forsøkt å skifte både batteriet (også et brukt), samt strømforsyning. I følge Dell så er det enten strømforsyning (noe jeg ikke tror) eller hovedkort - og det koster jo fort et par, tre tusen å skifte (på en gammel maskin) og skulle det ikke funke så er jo det tre laken i toan.. Noen som har tips, erfaringer, etc å komme med så hadde det vært fint å høre om det. Maskinen funker forsåvidt bra enda ellers og har litt lite lyst til å kassere den enda..

/Dag

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Den starter og surrer som bare det, men kun til man napper ut strømpluggen - da dør den.. Den har forvandlet seg til en stasjonær pc, men har utseendet til en bærbar (blir helt skjelven her jeg..) :unsure:

Men sitter juret på magen eller ryggen, spurte budeia første sommeren.. eller i ren tekst; hvordan oppgraderer jeg BIOS da? hehe

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Har 2-3 år gammel dell m1530.Fikk brått det samme problemet, og har ikk eorka å skaffe batteri en gang..Men bruker den kun hjemme i stua alikevel jeg da. :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Skulle ikke du kjøpe Mac...? Få ut fingern nå ;)

Kun dager unna min venn :)

Har 2-3 år gammel dell m1530.Fikk brått det samme problemet, og har ikk eorka å skaffe batteri en gang..Men bruker den kun hjemme i stua alikevel jeg da. :)

Ja, det gjør jo jeg også - men lell da liksom ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2-3 år gammel dell m1530.Fikk brått det samme problemet, og har ikk eorka å skaffe batteri en gang..Men bruker den kun hjemme i stua alikevel jeg da. :)

Har også en 2-3 år gammel M1530, men min varer faktisk i 5 minutter etter at jeg plugger ut støpselet, så rekker sånn akkurat å flytte den :)

Men har fått ett mer irriterende problem, filteret i strømadapteret har gått fyken, så får noe jævlig med støy inn på stereoanlegget når jeg skal se film eller høre musikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstenker at det er et lodd som er gått av. Du må nok åpne pcn. Er delt inni pc'en hvor strømmen skal gå, så det er 3 lodde punkter inni pcen, et for + et for - og et for batteriet.

Hvis ikke kan du se på kontaktene til batteriet på pcn og måle med et multimeter for å se om strømmen kommer fra. Håper det hjelper :)

Endret av Bompi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Har også en 2-3 år gammel M1530, men min varer faktisk i 5 minutter etter at jeg plugger ut støpselet, så rekker sånn akkurat å flytte den :)

Men har fått ett mer irriterende problem, filteret i strømadapteret har gått fyken, så får noe jævlig med støy inn på stereoanlegget når jeg skal se film eller høre musikk...

Ikke noe stas det heller nei, men hvis du kan sende meg en flaske med batterivann med høy virkninsgrad, så skal jeg sende deg et strømadapter tilbake ;)

Minstenker at det er et lodd som er gått av. Du må nok åpne pcn. Er delt inni pc'en hvor strømmen skal gå, så det er 3 lodde punkter inni pcen, et for + et for - og et for batteriet.

Hvis ikke kan du se på kontaktene til batteriet på pcn og måle med et multimeter for å se om strømmen kommer fra. Håper det hjelper :)

Takker for godt råd (som til og med jeg skjønner noe av..) :) skal sjekkes ut straks!

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Har også en 2-3 år gammel M1530, men min varer faktisk i 5 minutter etter at jeg plugger ut støpselet, så rekker sånn akkurat å flytte den :)

Men har fått ett mer irriterende problem, filteret i strømadapteret har gått fyken, så får noe jævlig med støy inn på stereoanlegget når jeg skal se film eller høre musikk...

da får du ha på sånn headset/øreklokker :) Det bruker jeg ofte.Ellers er musikk dårlig for det meste på alle nettsider uansett.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hmsilset

noen som vet hvorfor batteriet på min dell M1530 laptop plutselig virker etter nesten ett år der maskina har svartna på sekundet når ledninga er dratt ut? Altså null strøm på batteri..Nå er det som nytt igjen...

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvorfor batteriet på min dell M1530 laptop plutselig virker etter nesten ett år der maskina har svartna på sekundet når ledninga er dratt ut? Altså null strøm på batteri..Nå er det som nytt igjen...

Sitter selv på en M1530, og dette er noen merkelige maskiner, batteriet mitt har det siste året vart i bare noen sekunder, men nå for tida er jeg oppe i nesten ett kvarter uten ledning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Sitter selv på en M1530, og dette er noen merkelige maskiner, batteriet mitt har det siste året vart i bare noen sekunder, men nå for tida er jeg oppe i nesten ett kvarter uten ledning ;)

hehe, klikka igjen maskina her.må nok bare ha ledninga i hele tiden :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...