Gå til innhold

Lakkforsegling Alfa Romeo Giulietta


TorW

Recommended Posts

Heisan. Er det noen i Bærum (jeg bor på Rykkinn) som kan ta en lakkforsegling på Giuliettaen min? Den har vært demobil siden sensommeren 2010 og ble polert og shinet før jeg overtok den i forrige uke. Det er ingen store riper eller andre skader på den, men så har jeg ikke alltid veldig trangt nåløye for slikt heller :unsure: Akkurat nå er den veldig blank og fin, men skulle gjerne fått en skikkelig behandling på den før jeg tar den i bruk for alvor. Fargen er Blu Profondo, en veldig mørk blå metallic. Se bilde. Skrik ut om det trengs flere bilder.

Kan dessverre ikke stille med lokale i og med at bilen foreløpig overnatter ute.

post-2610-0-56515000-1300664164_thumb.jp

post-2610-0-54383700-1300664442_thumb.jp

Endret av TorW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for ordens skyld; Essiek har vært på befaring og sett over den italienske lakken. Det blir shine i påsken! Jeg er blitt invitert til å overvære seansen, og det går rykter om en Show & Shine-tråd :) Må si jeg gleder meg litt til å få litt kjærkommen info om vaskeprodukter og hvordan man holder bilen fin i etterkant. Etter å ha pløyd diverse tråder og info her inne ble jeg nesten litt redd for å vaske min egen bil :lol:

Har stort sett vasket med Turtle Wax' ZIP-shampo, tre-fire bøtter vann, billigsvamper og hageslange (og ikke alltid sett fugledriten for fort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen skal få seg en fin runde ja - etter førsteinntrykket å gjøre så er det lite swirls / riper, men desto mer kjørespor / hologrammer etter klargjøringen som ble gjennomført på den. En nydelig dyp blåfarge som kommer til å "poppe" særdeles bra til slutt

Giulietta har nydelige former, og er en meget pen bil - og kommer garantert til å bli tatt særdeles godt vare på videre

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er Essiek i gang med de innledende fasene og har allerede holdt på et par-tre timer. Jeg forsøker å gå minst mulig veien, så bidraget mitt blir foreløpig bare et stemningsbilde ;)

post-2610-0-47844800-1303564923_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jobben vel utført og bilen er rett og slett ikke til å kjenne igjen. Jeg har fått et helt nytt syn på hva begrepet "blank bil" innebærer. Det er bare å ta av seg hatten og takke og bukke for profesjonelt utført jobb! Detaljene, produktene og det faglige innholdet får Essiek ta seg av i dertil egnet tråd, men her er han i alle fall i ferd med å legge siste hånd på verket:

:thumbs:

post-2610-0-93753000-1303671915_thumb.jp

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye - koselige to dager tilbragt hos deg :) Etter dette bildet så ble eksos, dekk, felger og hjulbuer tatt, samt EZ Glaze og Shield. Innsteg ble gått over, litt i motorrommet, samt litt Poorboys Natural Look på ymse plastikk. Full tråd kommer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig fin bil! Er moro å se at det dukker opp litt Alfa på veiene igjen :)

Ser frem til å se S&S tråden. Fargen så jo ut til å gjøre seg veldig godt i solen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig fin bil! Er moro å se at det dukker opp litt Alfa på veiene igjen :)

Takker ;) Dette er min sjette Alfa på rad, men det er jo OK at flere begynner å få øynene opp for merket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...