Gå til innhold

Gi et bidrag til japan.


Thomas_K

Recommended Posts

Thomas_K

Hei

Har fulgt katastrofen i Japan slik som sikkert mange andre her, dette er en helt utenkelig situasjon for oss her i Norge.

Selv filmskaperne i Hollywood virker fantasiløse i forhold til hva som kan bli den nye virkeligheten for japanerne.

- Dette gjør et utrolig sterkt inntrykk på oss. De ber oss i Røde Kors om å lete etter familien deres. De gråter på telefonen og vi vet hvor vanskelig det er å nå de verst rammede områdene til tross for at japansk Røde Kors sender ut stadig nye nødhjelpsteam. Over 90 nødhjelpsteam fra Røde Kors jobber nå i katastrofeområdene, sier generalsekretær Børge Brende.

Som jeg vet er dette et forum med en samling mennesker med stort hjerte og vil derfor anmode om å gi Røde Kors et bidrag, for at de igjen kan hjelpe japanerne i denne krisen.

http://www.gimedhjer...wBBS_DonateForm

Pengene som samles inn vil bli benyttet til nødhjelp og gjenoppbygging i Japan og til å forsterke beredskapen mot tsunamier i andre deler av regionen.

NB! Jeg velger å anbefale Røde Kors da disse gjør et bredere arbeid enn f.eks Leger uten grenser.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
hmsilset

Skal gi straks.. Det har forresten vært mye større tsunamier i Norge, og det hender kanskje innen de neste 10 årene også, men da pga fjell som raser ut.75årsiden sist, og det i snitt er 3-4 store ras pr 100 år. det ikke atom kraftverk og veldig mye folk her da, så pytt pytt.

Norge opplevde for ca. 8200 år siden at deler av kontinentalskråningen utenfor Sunnmøre raste ut (volum beregnet til 3000 km3), noe som forårsaket en stor tsunami som skylte inn mot norskekysten og mot Island, Shetland, Færøyene og Skottland. Inne i fjordene var bølgen opp til 40–50 m høy.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Skal gi straks.. Det har forresten vært mye større tsunamier i Norge, og det hender kanskje innen de neste 10 årene også, men da pga fjell som raser ut.75årsiden sist, og det i snitt er 3-4 store ras pr 100 år. det ikke atom kraftverk og veldig mye folk her da, så pytt pytt.

Jeg er ganske så sikker på at hvis en katastrofe ville inntruffet i Norge av dimensjoner vi ikke hadde klart å håndtere selv, så er vi i en slik posisjon at mange land hadde hjulpet oss også. Vi fikk jo bra hjelp etter 45 for eksempel.

Må jo si jeg blir veldig imponert av folket der borte, der de går å leter etter familie, venner og naboer mens de rydder opp i gatene. De kunne ha gjort slik som de gjør mange andre steder som har hatt katastrofer hvor de plyndrer eller sitter på en stein å griner og lurer på hvorfor myndighetene ikke har kommet for å hjelpe akkurat dem.

Så selv om at Japan er et forholdsvis rikt land, organisert og sivilisert vil de trenge hjelp i lang tid fremover av organisasjoner som for eksempel Røde Kors og Redd Barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det er sant Thomas_k :) Å samle inn litt penger som blir brukt riktig er igrunn det minste vi kan gjøre. Tror det er lite plyndring borte der.Alle som bor på kysten og langt in i landet har mye å ta seg av nå.Og klikker atomkraftverkene og det blir nedsmelting nå, så er det

en katastrofe som kommer til å henge i flere tiår pga stråling..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak. Har allerede donert til Røde Kors. :)

Prøvde meg på et liknende innlegg på et annet forum, men det endte i fullt bråk.. :blink:

Håper derfor at denne tråden holdes på den positive sida (ikke at jeg tror noe annet).

Her er også litt interessant lesning om plyndring.

http://www.dagbladet.no/2011/03/14/nyheter/japan/utenriks/jordskjelv/tsunami/15812879/

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

Er Ungdoms leder i Norsk folkehjelp, de skal også støtte Japan. Veldig bra tiltak at mange vil støtte Japan nå!

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ubeskrivelig mye respekt for japanerne når jeg leser om det faktum at de ikke plyndrer hverandre. Det skal mye mental styrke til for å ikke gå den veien når situasjonen er så ille som den er!

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ubeskrivelig mye respekt for japanerne når jeg leser om det faktum at de ikke plyndrer hverandre. Det skal mye mental styrke til for å ikke gå den veien når situasjonen er så ille som den er!

x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...